افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

  • کد خبر : 407530
شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

به گزارش بازار، فرشاد صبری امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به انتخاب این شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز در سال جاری و در بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات تجلیل شد و اظهار داشت: این شرکت بزرگترین تولید کننده شمش روی و کنسانتره روی سرب در خاورمیانه و ایران عنوان صادرکننده ممتاز […]

به گزارش بازار، فرشاد صبری امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به انتخاب این شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز در سال جاری و در بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات تجلیل شد و اظهار داشت: این شرکت بزرگترین تولید کننده شمش روی و کنسانتره روی سرب در خاورمیانه و ایران عنوان صادرکننده ممتاز کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تشکر از تمامی دست اندرکاران شرکت کالسیمین و زیرمجموعه های آن و هلدینگ توسعه معادن روی ایران، سهامداران، هیات مدیره و مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران، گفت: همه برای به دست آوردن این جایگاه و همه زحمت کشیده اند. بخشی از پیروزی ابن افتخار است».

این فعال اقتصادی با اشاره به دستاوردهای این شرکت از کسب رتبه نخست صادرات و عنوان صادرکننده نمونه ملی در پنج سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: این شرکت یکی از موفق ترین شرکت ها در سطح ملی و استانی است که صنعت استان را به خود اختصاص داده است. . افتخار

وی در ادامه با تاکید بر حمایت مقام معظم رهبری از تولید و اشاره به سال های تمرکز بر تولید، خواستار همکاری بیشتر مسئولان استان زنجان با تولیدکنندگان شد و ادامه داد: صادرات غیرنفتی می تواند به شکوفایی و توسعه کشور کمک کند. ، تا زمانی که تولید پایدار داشته باشیم.

مدیرعامل کالسیمین همچنین به چالش های تامین برق و مشکلاتی که ایجاد می کند اشاره کرد و از مسئولان خواست این مشکلات را برطرف کنند تا تولید و صادرات کشور با موانع کمتری مواجه شود.

قدردانی از حمایت های امام جمعه ماهنشان

صبری با اشاره به عمده مشکلات ناشی از عدم مدیریت برق در زنجان از شکست 3 هزار و 500 تنی تولید این شرکت در سه ماه تیر، مرداد و شهریور به دلیل قطعی مکرر برق خبر داد و افزود: این حکم موجب قابل توجهی شد. خسارت به شرکت و سهامداران آن که افراد عادی هستند. ارزش تقریبی 490 میلیارد تومان است.

مدیرعامل این شرکت با انتقاد از سیاست شرکت توزیع برق استان و عدم همکاری لازم، تاکید کرد: این مسائل برای یک تولیدکننده ممتاز غیرقابل قبول است به ویژه در سالی که شعار «پرش در تولید با مشارکت مردمی» مطرح شده است. توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.

وی همچنین به توقیف حساب های این شرکت، اعلام شرکت توزیع برق استان زنجان به بورس و فشارهای مالی که باعث کاهش قیمت سهام کالسیمین شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت نتیجه ضعف مدیریتی و درگیری های داخلی است. تحریم هایی که متاسفانه دود به چشم کارگران می زند و سهامداران می روند.

صبری در ادامه از حمایت امام جمعه ماهنشان در خطبه های نماز جمعه خود با فریاد زدن مشکلات این شرکت تشکر کرد و ادامه داد: تا زمانی که مشکلات اساسی از جمله بدهی های کلان به اداره برق برطرف نشود، حل نمی شود. امکان ادامه فعالیت های تولیدی و ایجاد شغل در شرکت.

شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

وی ضمن اشاره به چالش های پیش رو خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات تولیدکنندگان و تسهیل شرایط برای ادامه فعالیت های اقتصادی شد.

اختصاص 350 میلیارد تومان به محیط زیست

مدیرعامل شرکت کالسیمین در بیانیه ای قاطعانه به مشکلات جدی این شرکت در حوزه تولیدی و زیست محیطی اشاره کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان و مدیران و نهادهای دولتی شد. در پنج سال گذشته بیش از 350 میلیارد تومان برای بهبود محیط زیست در شرکت کالسیمین سرمایه گذاری شده است و اظهار داشت: با وجود این سرمایه گذاری ها این شرکت همچنان تحت فشار است و به عنوان آلاینده معرفی می شود.

صبری افزود: عدم همکاری نهادهای ذیربط برای رفع مشکلاتی از جمله کمبود برق و مسائل زیست محیطی مانع از ادامه فعالیت های تولیدی شده و تداوم عمر مفید این واحد را تحت تاثیر قرار داده است. از سازمان ها انتظار می رود که از تولیدکنندگان حمایت کنند و آنچه لازم است را ارائه دهند. همکاری، به جای توقف تولید و ادامه فعالیت شرکت ها و واحدهای تولیدی.

مدیرعامل کالسیمین همچنین به مشکلات واردات مواد اولیه و عدم صدور مجوزهای لازم اشاره کرد و گفت: به عنوان تولیدکننده نیازمند حمایت و همکاری هستیم اما متاسفانه با درهای بسته مواجه هستیم.

وی همچنین از مسئولان خواست تا با برگزاری جلسات مشترک و همکاری نزدیک‌تر به حل مشکلات تولید کمک کنند و بر تغییر محور حمایت از تولید تاکید کرد.

شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

مدیر کل شرکت کالسیمین در اظهاراتی تند از مشکلات مالی و تولیدی ناشی از عدم همکاری و مدیریت نهادهای دولتی به ویژه اداره برق انتقاد کرد و گفت: بدهی های کالسیمین به اداره برق که در حقیقت پول اجباری و غیر واقعی است. بدهی ، بالغ بر 100 میلیارد تومان فراتر رفته و این وضعیت بر بودجه و پرداخت پیمانکاران تاثیر منفی گذاشته است.

افزایش تولید از 32 تن به 120 تن

وی تاکید کرد: با وجود دستور دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم وصول این بدهی ها، اداره برق همچنان به فشارهای خود ادامه می دهد.

مدیر کل کلسیمین افزود: این مشکلات می تواند منجر به توقف فعالیت شرکت و در نتیجه بیکاری حدود 2500 نفر از خانواده های کارگری شود.

وی همچنین آسیب های وارد شده به صنعت زنجان از سیاست های غلط در این حوزه را برجسته کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات تولیدکنندگان شد.

صبری تصریح کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و امیدواریم نهادها به جای فشار به تولیدکنندگان در حمایت از آنها عمل کنند.

صبری همچنین از اقداماتی که برای پیگیری مسائل این شرکت انجام داده است خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مناسب بتوانند بر این چالش ها فائق آیند.

این فعال اقتصادی به تشریح وضعیت تولید و چالش های پیش روی این شرکت پرداخت و اعلام کرد: افزایش تولید روزانه از 32 تن در سال 1397 به 120 تن در سال جاری نیز تحریم شده است.

مدیر کل کالسیمین با اشاره به حفظ اشتغال 1120 نفر در کالسیمین تاکید کرد: این شرکت با وجود تمام مشکلات داخلی و خارجی هیچ بدهی به سازمان های دولتی ندارد.

شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

صبری به انتقاد از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پرداخت و مشکلاتی مانند قطعی برق و تامین نشدن سوخت مورد نیاز را مانع از جهش تولید و صادرات عنوان کرد.

لزوم توجه به نیازهای واقعی صنعت و تولیدکنندگان در تدوین سیاست های ارزی

مدیرعامل کالسیمین همچنین به سیاست های نادرست در زمینه صادرات و عوارض گمرکی اشاره کرد و خواستار تغییر در این قوانین برای تسهیل امور صادرات شد.

صبری با تاکید بر لزوم حمایت اقتصادی و تسهیل شرایط صادرات گفت: باید به تولیدکنندگان اجازه دهند تا از منابع ارزی خود برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود استفاده کنند.

شکایت تولیدکننده و صادرکننده ممتاز ملی شرکت توزیع نیروی برق زنجان

وی همچنین به مشکلات ناشی از تحریم ها و تاثیر آن بر قیمت نهایی محصولات اشاره کرد و خواستار همکاری بیشتر نهادهای دولتی برای حمایت از تولیدکنندگان شد.

صبری در پایان از لزوم توجه به نیازهای واقعی صنعت و تولیدکنندگان در تدوین سیاست های اقتصادی و پولی خبر داد و خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.