افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

شکار حلزون کار ساده ای است!/ آیا احساس جایگزین اخلاق می شود؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 198888
شکار حلزون کار ساده ای است!/ آیا احساس جایگزین اخلاق می شود؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه هنر – مجید آسیری; امانوئل کانت فیلسوف بزرگی که اخلاق را تا مرز عقل بشری پیش می برد روند وی می گوید: تا زمانی که برای سنجش اخلاق راهنما و معیار قطعی نداشته باشیم، اخلاق خودمان مستعد انواع مفاسد خواهد بود. زیرا برای خوب بودن چیزی از نظر اخلاقی کافی نیست […]

خبرگزاری مهر – گروه هنر – مجید آسیری; امانوئل کانت فیلسوف بزرگی که اخلاق را تا مرز عقل بشری پیش می برد روند وی می گوید: تا زمانی که برای سنجش اخلاق راهنما و معیار قطعی نداشته باشیم، اخلاق خودمان مستعد انواع مفاسد خواهد بود. زیرا برای خوب بودن چیزی از نظر اخلاقی کافی نیست که با قانون اخلاقی مطابقت داشته باشد، بلکه باید برای قانون نیز خوب باشد وگرنه چنین انطباق فقط محتمل و ناپایدار خواهد بود.

در مورد اخلاق می توان زنان یا عزیزم؟

مرور این جمله درخشان توسط یک فیلسوف اخلاق در آغاز نوشتن درباره فیلم «شکار حلزون» بسیار مهم است، زیرا به نظر می‌رسد نمایش قاضی به‌عنوان آدم بدی که باید کمی احساسات انسانی داشته باشد، به معنای کنار گذاشتن آخرین معیار است. کانت او می گوید که در غیر این صورت، «اخلاق» دچار هر نوع نابودی می شود.

ذکر این مضمون از آن جهت حائز اهمیت است که مضمون کلی فیلم، فراتر از قانون قرار دادن احساسات است و ظاهراً احساسات جایگزین اخلاق شده است. با این حال، محسن جسور شجاعانه بر موانع نظری غلبه کرده است: قانون تقریباً هرگز به طور کامل بی اعتبار نمی شود و مجرم بی گناه ثابت نمی شود. آیا مشکل این است که قانون فقط برای رعایت آن اجرا شده است؟ یا به قول معروف کانت قانون “از برای”. مشکل این است که وارد خلوت یک خادم قانون بشوی و ببینی که الان هم که افتاده است به کمک کسانی که قانون را نادیده گرفته اند نیاز دارد، اما اخلاق راه را به آنها نشان می دهد. شکار حلزون افتخاری ندارد!

یکی به جای همه!

در باره خط تیره داستان و فیلمنامه، مهم ترین چیزی که می توان گفت فضای خالی است. شخصیت ها ارائه الگوهای فکری متفاوت است. زنده یاد حسام محمودی اگرچه توانست آشفتگی عاطفی یک جوان شکست خورده را به خوبی به تصویر بکشد، اما در نهایت نمی توان آن را پذیرفت. خط تیره داستان او به تنهایی نماینده الگوهای شخصیتی و کهن الگوهای مختلف است. پس خواهرانی که از آنها آنها در مورد جایی که هستند صحبت می کنند تا حداقل در یک صحنه به جای او عصبانی شوند یا از او کینه ای بگیرند. شادی ایجاد یا دلجویی …

شاید مشکلات تولید برای یک کارگردان در اولین کارش او را مجبور به محدود کردن بازیگران کرد و نتیجه این شد که یک شخصیت باید وزن همه تیپ های شخصیتی را تحمل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.