افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

شویگو: 21 هواپیما، 5 بالگرد و 36 هزار سرباز اوکراینی منهدم شده است – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

  • کد خبر : 25458
شویگو: 21 هواپیما، 5 بالگرد و 36 هزار سرباز اوکراینی منهدم شده است – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز در سخنرانی خود گفت: ارسال مهمات خوشه ای آمریکایی به کی یف طبیعتا بر طولانی شدن درگیری ها تاثیر خواهد گذاشت. روسیه با درک خطری که مهمات خوشه ای برای غیرنظامیان ایجاد می کند، از استفاده از آنها در منطقه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز در سخنرانی خود گفت: ارسال مهمات خوشه ای آمریکایی به کی یف طبیعتا بر طولانی شدن درگیری ها تاثیر خواهد گذاشت. روسیه با درک خطری که مهمات خوشه ای برای غیرنظامیان ایجاد می کند، از استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه خودداری می کند.

وزیر دفاع روسیه در این زمینه ادامه داد: مهمات خوشه ای روسی بسیار موثرتر از انواع آمریکایی خود بوده و برد آنها گسترده تر و متنوع تر است. اگر آمریکا مهمات خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد، ارتش روسیه مجبور خواهد شد از ابزارهای مشابه علیه ارتش اوکراین استفاده کند.

«سرگئی شویگو» در ادامه درباره ضدحمله اوکراینی گفت: در مجموع دشمن در هیچ یک از جبهه ها به اهداف خود نرسید. تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز ضدحمله تاکنون بیش از 26000 سرباز و 3000 واحد از انواع سلاح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 21 فروند هواپیمای اوکراینی، 5 فروند بالگرد، 1244 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی شامل 17 دستگاه تانک لئوپارد و 12 خودروی جنگی برادلی کیف منهدم شده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400) آغاز کرد.

برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه به اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه روسیه وضع کردند و در عین حال انواع سلاح های پیشرفته را برای ارتش اوکراین ارسال کردند.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که هرگونه محموله و کاروان حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدف قانونی نیروهای روسیه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.