افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

شوک ورزش ایران با پس گرفتن مدال طلا «رد صلاحیت شد» / بیت سیاه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 354964
شوک ورزش ایران با پس گرفتن مدال طلا «رد صلاحیت شد» / بیت سیاه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، دهمین روز از بازی های پارالمپیک 2024 پاریس در حالی به پایان رسید که ورزشکاران کشورمان با کسب دو مدال طلا و برنز مجموع مدال های کاروان کودکان ایران را به 24 مدال رساندند اما دقایقی بعد صادق بیت سیاح برنده شد. مدال طلا با تصمیم برگزارکنندگان، مدال او […]

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، دهمین روز از بازی های پارالمپیک 2024 پاریس در حالی به پایان رسید که ورزشکاران کشورمان با کسب دو مدال طلا و برنز مجموع مدال های کاروان کودکان ایران را به 24 مدال رساندند اما دقایقی بعد صادق بیت سیاح برنده شد. مدال طلا با تصمیم برگزارکنندگان، مدال او پس گرفته شد.

عملکرد ورزشی ایران در دهمین روز از هفدهم بازی های پارالمپیک؛

طلای صادق بیت سیاه بازیابی شد

در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F41 صادق بیت سایح ملی پوش پرافتخار ایران که در دور قبل به مدال نقره دست یافته بود با حریفانی از کشورهای هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و مدال طلا را از آن خود کرد اما لحظاتی پس از پایان این مسابقات تصمیم مسئولان برای اجرای بیت سیاح رد صلاحیت شد و مدال طلا از آن گرفته شد.

بیت سیاح در پرتاب های اول و دوم 43.48 متر و 46.84 متر پرتاب کرد و خیلی زود از سایر نفرات جلو افتاد. پرتابگر کشورمان در پرتابگر سوم خطا کرد و ورزشکار هندی از این فرصت استفاده کرد و با شکستن رکورد پارالمپیک (47.32 متر) به مقام اول صعود کرد.

بیت سیاح در تلاش چهارم 43.78 متر و در تلاش پنجم 47.64 متر پرتاب نیزه کرد و رکورد پارالمپیک را شکست. تیم کشورمان در پرتاب آخر ایران اشتباه کرد اما در نهایت با 47.64 متر به مدال طلا رسید و رکورد پارالمپیک را شکست.

صادق بیت سیاح

اعتراض ایران به رد صلاحیت صادق بیت سیاح

مسئولان تیم دو و میدانی ایران پس از کسب مدال طلای بازی های پارالمپیک پاریس به محرومیت صادق بیت سیاح اعتراض کردند.

در جریان رقابت های پرتاب نیزه کلاس F11 در بازی های پارالمپیک پاریس، صادق بیتسایه ملی پوش ایرانی با رکورد 47.64 متر به مدال طلا دست یافت و رکورد پارالمپیک را شکست. مسئولان برگزاری این بازی ها پس از کسب مدال، بیت سیاح را محروم کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

در پی این اتفاق، سران تیم پارادو و میدانی ایران اعتراض خود را به کمیته برگزاری بازی ها اعلام کردند و منتظر تصمیم نهایی هستند.

صالحی به مدال برنز دست یافت.

الهام صالحی در مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس با حریفانی از ازبکستان، نیجریه، فیلیپین، مونته نگرو و نماینده تیم پناهجویان در مسابقات پرتاب نیزه روبرو شد حکم خطا داد

پرتابگر کشورمان در زمین دوم 15.69 و در زمین ششم 16.24 رکورد زد. به این ترتیب صالحی با ثبت زمان 16.24 به کار خود پایان داد و در نهایت به مدال برنز دست یافت. ورزشکار ازبکستانی در این ماده با پرتاب 21.12 متر رکورد جهان و پارالمپیک را شکست و به مدال طلا دست یافت. همچنین این ورزشکار نیجریه ای با پرتاب 19.26 متر به مدال نقره دست یافت.

پرتاب نیزه
الهام صالحی، دارنده مدال برنز ایران در بازی‌های هفدهم پارالمپیک

صلاحی پور در پارا وزنه برداری مدال نگرفت

رقابت های وزنه برداری پارالمپیک با برگزاری مسابقات وزن 97 کیلوگرم در لاشاپل آرنا ادامه یافت. در این رده، سید حامد صلاحی پور نماینده ایران بود که با 8 حریف دیگر از فرانسه، صربستان، ایتالیا، اندونزی، مصر، چین، کلمبیا و اردن به هیئت مدیره پیوست.

سلحی پور در حرکت اول وزنه 218 کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد اما در حرکت دوم نتوانست وزنه 226 کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنه 230 کیلوگرمی را مهار کند و از کسب مدال بازماند. سلحی پور با همین رکورد 218 کیلوگرم چهارم شد.

در پایان این رقابت ها در دسته 97 کیلوگرم وزنه برداری، عبدالکریم خطاب از اردن با مهار وزنه 270 کیلوگرمی به مدال طلا دست یافت و رکورد جهان را شکست و 3 بار پیاپی رکورد پارالمپیک را بهبود بخشید و جیشیونگ یه از چین با وزنه برداری دوم شد. 229 کیلوگرم به مدال نقره رسید و فابیو تورس از کلمبیا با رکورد 228 به مقام سوم رسید و برنز را از آن خود کرد.

پرتاب نیزه
سلحی پور با وجود تلاش زیاد به مدالی نرسید

صفرزاده مدال نگرفت

رقابت های دو و میدانی بازی های پارالمپیک پاریس با مسابقات دوی 200 متر کلاس T12 که در ورزشگاه استاد فرانس برگزار شد ادامه یافت. در این مسابقات هاجر صفرزاده که چند روز پیش در ماده 400 متر نقره گرفته بود با سه حریف از ونزوئلا، کوبا و هند به رقابت پرداخت و با زمان 24.91 ثانیه چهارم شد و دومین مدال خود را در این مسابقات کسب کرد. کار نکرد در این مسابقات نمایندگان کوبا، ونزوئلا و هند از اول تا سوم شدند.

پرتاب نیزه
هاجر صفرزاده هیچ مدالی کسب نکرد

غلامی در پاراجودو مدال نگرفت

مسابقات جودو پارالمپیک پاریس در سالن Champ de Mars پیگیری شد و موسی غلامی دومین و آخرین نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفت. غلامی دارنده مدال طلای جهان و دارنده مدال نقره پاراآسیایی در دور شانزدهم حذفی در وزن منهای 90 کیلوگرم کلاس J1 با ضربه فنی (IPON) بایورژان آرستان بیک از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله در مبارزه با دنیل پاول از بریتانیا با ضربه فنی مغلوب حریف خود شد و نتوانست به نیمه نهایی راه یابد. غلامی باز هم روی جدول شانس مقابل اولگ کرتول از مولداوی قرار گرفت که او نیز در این مبارزه شکست خورد و از راهیابی به دیدار رده بندی بازماند.

پرتاب نیزه
غلامی در مسابقات پاراجودو مدالی نگرفت

حسین پور در پاراکانو پنجم شد

سعید حسین پور نماینده کشورمان در فینال A مسابقات کایاک 200 متر کلاس kl1 با رقبایی از فرانسه، ایتالیا، برزیل، مجارستان، پرتغال و چین روبرو شد. تیم کشورمان در این رقابت ها با رکورد 49.16 در جایگاه پنجم قرار گرفت و مدالی کسب نکرد. در این رقابت مجارستان، برزیل و فرانسه اول تا سوم شدند.

پرتاب نیزه
حسین پور با وجود تلاش زیاد مدالی نگرفت

شناگر ایرانی به فینال نرسید

سینا دیغمی نژاد در ماده 200 متر مختلط SM10 مردان با حریفان خود رقابت کرد اما از راهیابی به مرحله نهایی بازی های پارالمپیک پاریس بازماند. شناگر ایران در گروه اول این ماده با زمان 2:30.51 به کار خود پایان داد. دیقمی نژاد در گروه خود هشتم شد. در این تست، پیر یرز شناگر استرالیایی با زمان 2:16.19 به مقام اول دست یافت و آلن اوگوزالک لهستانی و ریکاردو مانچیوتی ایتالیایی به ترتیب با زمان های 2:18.16 و 2:18.46 به کار خود پایان دادند. بهترین رکورد ثبت شده 2:24.24 دقیقه توسط دیقمی نژاد است که در بازی های پاراآسیایی هانگزو به ثبت رسیده است.

پرتاب نیزه
سینا دیغمی نژاد از صعود به فینال بازماند

مدال آوران ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک:

مدال طلا:

* سارا جوانمردی – تپانچه بادی فشرده 10 متری
* امیرحسین علیپور – پرتاب شوت
* سعید افرزو – پرتاب نیزه
* روح الله رستمی – پارالیفتینگ
* تیم ملی والیبال نشسته
* یاسین خسروی – پرتاب شوت

مدال نقره:

* ظفر ذاکر – پرتاب شوت
* پرستو حبیبی – پرتاب چماق
* زهرا رحیمی – پاراتکواندو
* فاطمه همتی – پاراتیروکمان
*تجهیزات اختلاط کامپوزیت پاراتیروکمان
* مهدی اولاد – پرتاب شوت
* هاجر صفرزاده – پلازا پارادو
* حسن باجولوند – پرتاب دیسک
* میشم بنی طبا – پاراجودو
* علی پیروج – پرتاب نیزه

مدال برنز:

* علیرضا بخت – پاراتکواندو
* حامد حق شناس – پاراتکواندو
* علیرضا مختاری – پرتاب شوت
* محمدرضا عربی عامری – پاراتیروکمان
* محسن بختیار – وزنه برداری
* علی اصغر جوانمردی – پرتاب شوت
* الهام صالحی – نیزه بینداز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.