افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

شوک برای دریافت کنندگان کمک هزینه؛ این افراد دیگر منتظر یارانه نیستند!

  • کد خبر : 29105
شوک برای دریافت کنندگان کمک هزینه؛  این افراد دیگر منتظر یارانه نیستند!

یارانه تیرماه 1402 روز گذشته در حالی به حساب سرپرستان واریز شد که یارانه برخی از مشمولان واریز نشده است. به گزارش صبح امروز به نقل از خبرآنلاین؛ این آخرین ماه متوالی است که بسیاری از دریافت کنندگان کمک هزینه در هنگام واریز کمک نقدی مبلغ کمتری دریافت کرده اند یا از لیست دریافت کنندگان […]

یارانه تیرماه 1402 روز گذشته در حالی به حساب سرپرستان واریز شد که یارانه برخی از مشمولان واریز نشده است.

به گزارش صبح امروز به نقل از خبرآنلاین؛ این آخرین ماه متوالی است که بسیاری از دریافت کنندگان کمک هزینه در هنگام واریز کمک نقدی مبلغ کمتری دریافت کرده اند یا از لیست دریافت کنندگان کمک هزینه حذف شده اند.

این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه بگیران از عدم دریافت یارانه خود خبر می دهند. پیش از این نیز در ماه های اخیر برخی خانوارها از فهرست جدید مشمولان یارانه خط خورده اند.

نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندی یارانه ها دلیل اصلی این مشکل را ذکر نکرده اند. اما برخی از مسئولان این دو سازمان پیش از این اعلام کرده بودند که فهرست مشمولان یارانه شناور است و دهک درآمد خانوار می تواند تغییر کند.

این تغییر اعشاری دو نتیجه دارد.

خانوارهایی که دهک اول تا نهم بودند می توانند وارد دهک دهم شده و از فهرست یارانه حذف شوند. یا ممکن است دهک های درآمدی شما از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک های چهارم تا نهم شوند و مبلغ یارانه شما از بین برود.

پیش از این سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها توضیح داده بود که عشر یک موضوع شناور است و هر ماه می تواند تغییر کند. بنابراین یکی از دلایل عدم پرداخت یارانه تیرماه یا تغییر آن ممکن است تغییر مالیات بر درآمد اشخاص باشد.

افراد می توانند برای اطلاع از دهک درآمدی خود با شماره گویا 09200006369 تماس گرفته و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود متوجه شوند که در چه دهک درآمدی هستند.

همچنین در صورتی که افراد تمایل به بررسی کاهش درآمد خود داشته باشند می توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

دلیل کم بودن پرداخت یارانه در این ماه

یکی از دلایل کم پرداختی یارانه در تیرماه شاید تغییر دهک درآمدی خانوارها باشد. اینکه افراد دهک اول تا سوم وارد بالاترین دهک های درآمدی شده اند.

یکی دیگر از دلایل کم بودن پرداخت یارانه ماهانه، اقساط وام کرونا است که به نظر می رسد هنوز تمام نشده است. تحقیقات نشان می دهد که اقساط وام کرونا در دسامبر 1402 به پایان می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.