افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

“شور عشاقی” بزرگداشت سینمای ایران به حسین بن علی (ع) – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 199353
“شور عشاقی” بزرگداشت سینمای ایران به حسین بن علی (ع) – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین نشست رسانه ای جشنواره فیلم فجر عصر امروز ۲۹ آذرماه پس از اکران فیلم سینمایی «شور عشاق» با حضور کارگردان و عوامل فیلم در محل ستاد جشنواره برگزار شد. داریوش یاری کارگردان فیلم «شور عشاق» در نشست با اصحاب رسانه درباره ساخت این اثر تاکید کرد: 30 سال است که […]

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین نشست رسانه ای جشنواره فیلم فجر عصر امروز ۲۹ آذرماه پس از اکران فیلم سینمایی «شور عشاق» با حضور کارگردان و عوامل فیلم در محل ستاد جشنواره برگزار شد.

داریوش یاری کارگردان فیلم «شور عشاق» در نشست با اصحاب رسانه درباره ساخت این اثر تاکید کرد: 30 سال است که موفق به انجام آن نشده ام. زلفام از زلف امام حسین (به) جدا من سال ها تمام منابع مرتبط را مطالعه و تحقیق کرده ام. «شور عشق»: تقدیم سینمای ایران به حسین بن علیبه) است.

وی بیان کرد: «شور عشق» باید ساخته می شد و نقشه اش فیلم بود نه سریال.

یاری با بیان اینکه نگران این نیست که «شور عاشقی» به سرنوشت فیلم «رستاخیز» دچار شود، گفت: سعی کردیم از این اتفاق جلوگیری کنیم. ما نگران این بودیم که ذهنمان پر از ایمان و اعتقاد به مخاطب باشد و مخاطب ما را باور نکند. حدود 30 نفر از کارشناسان بنیاد فارابی از این اثر دیدن کردند.

وی ادامه داد: قصد من در این فیلم احترام به اهل سنت بود.

پیام احمدی نیا بازیگر نقش شمر در این فیلم نیز در ادامه نشست گفت: سعی کردم به گونه ای دیگر نقش شمر را بازی کنم.

وی ادامه داد: در فیلمنامه تصویری از شمر وجود داشت که شبیه حافظه بصری ماست اما دوست داشتم نقش را متفاوت و واقع بینانه بازی کنم.

شهره موسوی دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: ابتدا قرارداد را بستم و سپس فیلمنامه را خواندم. در پیش تولید، نقش “سلمابازیگری این نقش برای من بسیار چالش برانگیز بود.

سپس سید محمود موسوی نژاد صدابردار «شور عشاقی» نیز اظهار کرد: هم از نظر محیطی و هم از نظر تصویری، صدای آثار تاریخی با سایر فیلم ها متفاوت است. ما سعی کردیم به ایجاد حال و هوای فیلم کمک کنیم.

فرخ خدایی مدیر صدابرداری فیلم نیز خاطرنشان کرد: 34 سال است که صدابرداری می کنم. اولین بار است که صدا را می شنوم. من تحت تاثیر قرار گرفتم ساخته شده امیدوارم این فیلم یک شام متفاوت برای شما باشد.

نیاز حمیدی طراح لباس «شور عشاقی» نیز اظهار کرد: سعی کردم کاری کنم که اعتقادات مردم جریحه دار نشود و از کلیشه ها دور شویم.

یاری درباره نقطه تاریخی مسیر کاروانیان توضیح داد: سه مسیر مهم برای حرکت کاروان آل الله از کوفه به شام ​​وجود دارد. یکی جاده معروف سلطانی. یکی دیگر از مسیرهایی که مورخان به آن اعتبار چندانی نمی دهند، مسیر فرات است و مسیر دیگری که اکثر مورخان آن را قبول دارند، مسیر بادیه نشینان است، زیرا مسیر کوتاهی است.

این نمایشنامه وی در پایان این دیدار گفت: در تاریخ به نام حضرت زینب(س) مطالب بسیار است.س) این است که بدانیم خواهرش نزد ایشان بود و نقل شده که صدای او صدای علی بوده است.به) بوده است. یادمان باشد کوفه یک فاجعه بزرگ تاریخی است. من فیلم بعدی را دوست دارم متر درباره ورود کاروان به کوفه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.