افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

شورای شهر تهران: تهران به 10 هزار اتوبوس نیاز دارد

  • کد خبر : 368463
شورای شهر تهران: تهران به 10 هزار اتوبوس نیاز دارد

به گزارش رکنا به نقل از شورای شهر تهران، سید محمد آقامیری در جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات تهران با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: به دلیل ذهنیت منفی در بحث واردات. اتوبوس اتوبوس های برقی از چین آمدند، در آگوست 1400، زمانی که شهر به اعضای فعلی شورا […]

به گزارش رکنا به نقل از شورای شهر تهران، سید محمد آقامیری در جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات تهران با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: به دلیل ذهنیت منفی در بحث واردات. اتوبوس اتوبوس های برقی از چین آمدند، در آگوست 1400، زمانی که شهر به اعضای فعلی شورا واگذار شد، روی کاغذ 1850 اتوبوس به ما تحویل داده شد، اما در واقع حدود 800 ناوگان و کمتر از آنچه در پایانه ها ظاهر می شود وجود دارد. .

وی افزود: با توجه به حجم زیاد تردد روزانه شهروندان تهرانی در سطح شهر، از مدیران شهرداری خواست تا اقدامات و برنامه ریزی های لازم و عاجل برای رفع مشکلات حمل و نقل شهر تهران انجام دهند.

آقامیری ادامه داد: در توافقات صورت گرفته در قانونگذار قبلی در خصوص تحویل وسایل حمل و نقل و با رایزنی های انجام شده در مجلس شورای فعلی، در فاز اول 110 دستگاه اتوبوس و در فاز دوم 160 دستگاه اتوبوس دیگر از شرکت ها خریداری شد. ملی شرکت ها و وارد شبکه حمل و نقل عمومی تهران شدند. در سال 1401 پس از نوسازی ناوگان قدیمی بیش از هزار دستگاه اتوبوس به این شبکه اضافه شد و در سال های 1402 و 1403 بیش از 40 درصد بودجه شهرداری تهران در اختیار اداره حمل و نقل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در سال 1041 قرارداد خرید 2 هزار و 775 دستگاه اتوبوس با بخش خصوصی منعقد شد و مقرر شد این اتوبوس ها از اول مهرماه 1402 وارد شبکه شوند اما سال گذشته تنها 1500 دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد. داده شد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اکنون استاندارد مورد نیاز اتوبوس های شهر تهران حداقل 10 هزار اتوبوس است و از این تعداد حدود 3300 اتوبوس در شهر فعال است که برق 500 اتوبوس با چین تعطیل می شود. در حالی که از ابتدای شروع کار توانستیم تمام اتوبوس های درخواستی از چین را با یک سوم قیمت تهیه کنیم.

آقامیری گفت: شرکت های ایرانی قیمت بسیار بالاتر از شرکت های چینی را به ما اطلاع دادند که پس از آن با هماهنگی های انجام شده توسط شهردار تهران با وزیر کشور، بانک مرکزی، وزارت حراست و مراجع اطلاعاتی کشور اتوبوس برقی چینی با کیفیت و گارانتی بالاتر با سن 5 تا 10 سال به قیمت 220 هزار یورو قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر قرارداد اتوبوس های برقی، قرارداد واردات 2 هزار و 750 تاکسی برقی نیز منعقد شد که از این تعداد 150 دستگاه در حال ورود به کشور است. همچنین قرارداد خرید 100 هزار موتور الکتریکی نیز منعقد شد. با همه این اقدامات تا زمانی که بیش از 60 تا 70 درصد خودروهای شخصی، اتوبوس ها و موتورسیکلت ها برقی نشوند، مشکل آلودگی تهران حل نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.