افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

شورای رقابت بابت تکذیب گرانی خودرو پاسخگو باشد

  • کد خبر : 109983
شورای رقابت بابت تکذیب گرانی خودرو پاسخگو باشد

آفتاب نیوز: دبیر اداره کل بهزیستی کشور گفت: شورای رقابت باید پاسخگوی منکر افزایش قیمت خودرو باشد. از شاکیان خواهشمندیم با حفظ روند قانونی در این خصوص اقدام جدی کرده و توضیح دهند و اجازه ندهند عده ای برای منافع شخصی خود سامانه را زیر سوال ببرند. وی نسبت به نتیجه اقدام شورای رقابت به […]

آفتاب نیوز:

دبیر اداره کل بهزیستی کشور گفت: شورای رقابت باید پاسخگوی منکر افزایش قیمت خودرو باشد. از شاکیان خواهشمندیم با حفظ روند قانونی در این خصوص اقدام جدی کرده و توضیح دهند و اجازه ندهند عده ای برای منافع شخصی خود سامانه را زیر سوال ببرند.

وی نسبت به نتیجه اقدام شورای رقابت به مسئولان هشدار داد و پس از اشاره به اینکه این گونه اقدامات مردم را از نظام باز می دارد، تصریح کرد: ضرر این گونه اقدامات کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید قیمت خودرو را 50 درصد افزایش داد تا چند آپشن اضافه شود؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت امور خارجه تصریح کرد: حتی گزارش های متعددی از مردم دریافت کردیم مبنی بر اینکه برخی خودروها دارای ایرادات اساسی هستند و خودروسازان نیز رفع این ایرادات را به صورت اختیاری پیشنهاد کرده اند. کجای دنیا برای رفع ایراد خودرو که به عهده سازنده است گزینه ای در نظر گرفته می شود؟

وی ادامه داد: یک نفر جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود تا یکی دو سال دیگر قیمت گذاری خودرو استاندارد شود؟ پس چه اتفاقی افتاد؟ قیمت گذاری استاندارد به این معناست که خودروسازان به جای افزایش قیمت کارخانه برای مطابقت با قیمت بازار، قیمت بازار را کاهش دهند. بعد می گویند ماشین را از دو نرخ حذف می کنیم.

طاهری آکردی این گونه رفتارها را موجب نارضایتی مردم دانست و گفت: شورای رقابت باید به طور شفاف مبنای قیمت ها و افزایش قیمت خودرو را برای مردم توضیح دهد. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم دارند وضعیت بازار خودرو را سامان دهند، اما شورای رقابت رفتار دیگری دارد. نمی توان آن صدای دوگانه را در حکومت داری بلند کرد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از انتقادات اساسی مردم به نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان است، یادآور شد: اگرچه هنوز به تعهدات چند ماهه خود در زمینه تحویل خودرو عمل نکرده اند، اما برای تشنه کردن بازار، خودرو احتکار می کنند. جاده افزایش قیمت خودرو توسط شورای شهر برای افتتاح مناقصه. چه کسی باید صدای مردم در بحث خودرو را بشنود؟ قطعاً سکوت ما در این مورد ظلم است. تاکنون گزارش های متعددی از مردم درباره بحث خودرو دریافت کرده ایم و از آنها دعوت به خویشتن داری کرده ایم اما تا کی باید سکوت کنند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قیمت گذاری خودروهای داخلی بر اساس قیمت خودروهای خارجی را ظلمی آشکار خواند و تصریح کرد: آیا خودروسازان داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان استفاده نمی کنند؟ و غیره بر اساس چه چیزی می خواهید آیا برای آنها قیمت می گذارید؟ کارگر ایرانی ریالی می گیرد، چرا باید ماشین را با دلار بخرد؟

طاهری آکردی این گونه اقدامات را عاملی برای زیر سوال بردن خدمات خوب و امیدوارکننده دولت دانست و تصریح کرد: در حوزه مسکن، بهداشت و درمان، مالیات و… شاهد پیشرفت های بسیار خوبی هستیم که واقعا خبر خوبی است و مردم را امیدوار می کند. اما افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت همه این تلاش ها را زیر سوال می برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می کند.

وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری مطالبات مردم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر تماس های مکرری از سوی افرادی دریافت شد که درخواست عمرو به معروف داشتند. ستاد امرو به معروف روف در این موضوع دخالت خواهد کرد. شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. از شاکیان تقاضا داریم ضمن ادامه مراحل قانونی در این خصوص اقدام جدی و توضیحات خود را ارائه دهند. اجازه ندهید چند نفر به خاطر منافع شخصی خود سیستم را زیر سوال ببرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای ملی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت خودرو در کشور، این ستاد راه اندازی شده است. کمپین مطالبه گری شورای رقابت به آدرس https: //asle90.24on.ir/n/6 راه اندازی شده است تا مردم مخالفت خود را با قیمت های غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.