افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

شورای تشخیص احکام برنامه هفتم قوت لازم برای تثبیت نرخ ارز را نداشت.

  • کد خبر : 174294
شورای تشخیص احکام برنامه هفتم قوت لازم برای تثبیت نرخ ارز را نداشت.

براساس گزارشی از گروه سیاسی آژانس خبری فارس ، شورای عالی نظارتی جلسات خارق العاده ای را به ریاست هوجات الاسلام محمد باکر زول قداد برگزار کرد و همچنان به بررسی برنامه هفتم مصوب شورای اسلامی مطابق با سیاست های عمومی این کشور ادامه داد. سیستم. در ابتدای جلسه ، پس از محکوم کردن عمل […]

براساس گزارشی از گروه سیاسی آژانس خبری فارس ، شورای عالی نظارتی جلسات خارق العاده ای را به ریاست هوجات الاسلام محمد باکر زول قداد برگزار کرد و همچنان به بررسی برنامه هفتم مصوب شورای اسلامی مطابق با سیاست های عمومی این کشور ادامه داد. سیستم.

در ابتدای جلسه ، پس از محکوم کردن عمل تروریستی که در کرمان انجام شده و تبریک و تسلیت به شهادت گروهی از مردم عزیز کشور ما ، زول قداد دستور کار جلسه شورای نظارت عالی را بررسی کرد تا اجرای اجرای اجرای آن را بررسی کند. برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان از نظر ایجاد “ثبات در سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز و تورم تک رقمی” طی پنج سال “، که یکی از نکات مهم سیاست کلی برنامه 7 است.

شورای عالی نظارت ابتدا «ثبات نرخ ارز» را در برنامه هفتم بررسی کرد.

کمیسیون مشترک برنامه VII مجمع در نظر نگرفته است که طرح تأیید شده VII مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومت و سیاست های کلی برنامه VII است زیرا فاقد مقررات کافی برای کاهش عدم تعادل پولی است ، که مهمترین آن است. بی ثباتی پولی در کشور

پس از بحث در مورد اعضای هیئت نظارت ، زول قداد با اشاره به گزارش کمیته مشترک مجمع و شرایط اقتصادی کشور ، گفت: مهمترین ستون ثبات اقتصادی ثبات نرخ ارز است. در اقتصاد ایران افزایش نرخ ارز هم علت و هم معلول تورم است. اگرچه مهمترین عامل در نوسانات تورم، نوسانات نرخ ارز است. متأسفانه ، در برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان ، این موضوع به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و فقط بانک مرکزی مجبور شده است نرخ ارز را کنترل کند.

پس از بحث و گفتگو ، بررسی و توضیح در مورد رئیس سازمان و سازمان بودجه ، سخنگوی کمیسیون ادغام برنامه هفتم شورای اسلامی و ارائه نظرات هواداران و مخالفان ، هیئت نظر کمیسیون مشترک را تصویب کرد. از برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان از نظر فقدان مقررات کافی برای “ثبات نرخ” از “ارز” با سیاست های کلی اقتصاد مقاومت و سیاست های کلی برنامه هفتم مطابقت ندارد.

شورای نظارت عالی همچنان به بررسی موضوع “تورم تک رقمی” در برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان و انطباق آن با سیاست کلی سیستم پرداخت.

کمیسیون برنامه هفتم مجمع ، از زمان قطعنامه پارلمان ، در مورد نرخ تورم سکوت کرده است و فقط با ارائه در ابتدای هر سال یک برنامه عملیاتی توسط بانک مرکزی ، برنامه ای که توسط پارلمان تصویب شده است ، راضی بوده است. . از این نظر با سیاست های کلی برنامه هفتم منطبق است.

پس از استماع توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس و ارائه نظرات موافق و مخالف نمایندگان، برنامه هفتم مصوب شورای اسلامی در مورد تورم تک نرخی با سیاست های کلی مقاومت اقتصادی و سیاسی ناسازگار است. برنامه هفتم را نمی دانستم.

براساس این گزارش ، در ابتدای جلسه دوم فوق العاده ، دبیر شورای نظارت عالی ، زول قداد با اشاره به گزارش رصدخانه استراتژیک مجمع در مورد برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان ، گفت: از 290 حکم سیاسی موجود در آن سیاست های کلی برنامه هفتم ، در 53 مورد هیچ جمله ای وجود ندارد ، در برنامه 7 توسط مجلس تصویب نشده است ، و از طرف دیگر 140 حکم قانونی تصویب شده است ، که خارج از سیاست های کلی برنامه هفتم است .

براساس این گزارش ، برخی از اعضای شورای نظارت عالی نظرات و نظرات خود را در مورد گزارش رصدخانه استراتژیک مجمع و راه بررسی عدم رعایت برنامه تصویب شده توسط پارلمان با سیاست های عمومی سیستم ارائه دادند. و تصمیم گرفته شد که گزارش مرکز ارزیابی نظارت استراتژیک در کمیسیون مشترک برنامه هفتم مطرح شود و نتیجه آن برای تصمیم گیری به شورای نظارت عالی ارسال شود.

پس از این جلسه ، پیروی از برنامه VII با فرمان سیاسی “هدایت نقدینگی و اعتبار بانکی به سمت فعالیتهای تولیدی و کاهش جذابیت فعالیتهای غیر تولیدی” مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس از آنجایی که هدایت نقدینگی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و ممانعت از فعالیت‌های غیرمولد در برنامه هفتم مصوب مجلس دیده نمی‌شود، اما در سیاست‌های کلی مجلس تصریح شده است. طرح 7. بر اساس سیاست های کلی برنامه هفتم به رسمیت شناخته نشد.

شورای عالی نظارت پس از بررسی و توضیح به منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم شورای اسلامی و ارائه نظرات موافق و مخالف اعضاء. کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شد، با رد نظر این کمیسیون، برنامه هفتم از نظر هدایت نقدینگی و اعتبارات بانکی در راستای سیاست های کلی برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفت.

پس از این جلسه ، شورای نظارت عالی موضوع “آمار و شفاف سازی بدهی های عمومی و تعهدات دولت و مدیریت و پرداخت بدهی” را در برنامه هفتم تصویب شده توسط پارلمان بررسی کرد.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس، برنامه هفتم را با توجه به برنامه هفتم تصویب کرد زیرا «تصویر و تخصیص بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری ها، قرارگاه خاتم الانبیاء و سایر موارد مشابه» دارای ابهام است. سند را تایید کرد. برنامه هفتم مطابق با سیاست های کلی برنامه هفتم مشخص نبود. هیئت نظارت بر شورای عالی پس از بررسی و اظهار نظر به رئیس سازمان برنامه و بودجه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم شورای اسلامی، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و ارائه نظرات مخالف و موافق برنامه را تایید کرد. تصویب مجلس در خصوص کفایت استانداردهای شفافیت. ایجاد بدهی و تعهدات عمومی دولت و مدیریت و پرداخت بدهی ها بر اساس سیاست های کلی برنامه هفتم شناسایی نشد.

در ادامه شورای عالی نظارت «استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی شامل حوزه های کمکی، حمایتی و بیمه ای در سطوح پایه، مازاد و تکمیلی برای ارائه خدمات عادلانه» را در برنامه هفتم مصوب شورای اسلامی بررسی کرد.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس، برنامه مصوب مجلس را مطابق با سیاست های کلی برنامه هفتم ندانست زیرا فاقد مقررات کافی برای ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی که خدمات اساسی و تکمیلی را ارائه می کند، می باشد. و خدمات بیمه حمایتی

در ادامه جلسه منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق هفتم مجلس، مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و مصری نماینده رئیس شورای اسلامی ، درباره مفاد تامینی و بیمه اجتماعی در برنامه مصوب مجلس توضیحاتی ارائه کرد. محسن رضایی رئیس کمیسیون مشترک مجمع نیز توضیحاتی در خصوص تصویب کمیسیون متبوع خود ارائه کرد.

شورای عالی نظارت پس از استماع نظرات موافق و مخالف کمیسیون مشترک مجمع، مفاد برنامه هفتم را برای استقرار نظام جامع تامین اجتماعی کافی دانست و مطابق با سیاست های کلی برنامه هفتم

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه بررسی، «نظام آموزش غیر رسمی و مهارت آموزی» در دستور برنامه هفتم مصوب قرار گرفت.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی آن را مطابق با سیاست های کلی برنامه هفتم ندانست زیرا در مصوبه مجلس درباره «نظام آموزش غیررسمی و حرفه آموزی» چیزی نگفته است.

پیرو توضیحات منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم شورای اسلامی و بیان نظرات موافق. و برخلاف مصوبه کمیسیون تلفیق، برنامه هفتم کافی نیست، استانداردهای آموزش غیررسمی و حرفه آموزی لازم برای بهبود نظام آموزشی کشور و دسترسی به رشد اقتصادی مطلوب را به رسمیت نمی شناسد. ، مطابق با سیاست های کلی برنامه هفتم.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.