افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

شورای امنیت از تلفات در لبنان جلوگیری می کند

  • کد خبر : 374180
شورای امنیت از تلفات در لبنان جلوگیری می کند

آفتاب نیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه نسبت به تعداد نگران‌کننده قربانیان حملات اسرائیل در لبنان ابراز نگرانی کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای آتش‌بس و مذاکره با دو طرف گام بردارد. بورل با انتشار پیامی در کانال X نوشت: تعداد قربانیان حملات اسرائیل در لبنان نگران کننده […]

آفتاب نیوز:

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه نسبت به تعداد نگران‌کننده قربانیان حملات اسرائیل در لبنان ابراز نگرانی کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای آتش‌بس و مذاکره با دو طرف گام بردارد.

بورل با انتشار پیامی در کانال X نوشت: تعداد قربانیان حملات اسرائیل در لبنان نگران کننده است. آخرین آمار می گوید بیش از 500 نفر از جمله 50 کودک کشته شده اند.

به گفته مقامات لبنانی، در حملات رژیم صهیونیستی از صبح روز دوشنبه به لبنان، دست کم 558 نفر از جمله 95 زن و 50 کودک کشته و 1835 نفر دیگر زخمی شدند.

بورل از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نقش خود را ایفا کند و گفت: باید فورا مسیر جنگ را متوقف کنیم. هر دو طرف باید آتش بس فوری را اجرا کنند.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک نیز به جنگ غزه اشاره کرد و از جامعه بین المللی خواست راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطین را اجرا کند.

وی به رسانه دولتی دانمارک گفت: “جامعه بین المللی باید به این موضوع رسیدگی کند. این فقط مربوط به خاورمیانه نیست، بلکه به کل جهان مربوط می شود و به همین دلیل است که ما باید راه حل دو دولتی را اجرا کنیم.”

فردریکسن افزود: درگیری های کنونی در خاورمیانه ابتکارات مثبت سازمان ملل را تحت الشعاع قرار داده است و دانمارک آماده اتخاذ موضعی قاطع برای حل تنش های فزاینده است.

با وجود تلاش های دولت دانمارک برای صلح، پارلمان این کشور در ماه مه پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرد. این در حالی است که کشورهایی مانند اسپانیا، ایرلند و نروژ استقلال فلسطین را تایید کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.