افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

شهید رئیسی از بهادرآباد تا پل عنبرآباد اشک ریخت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 272294
شهید رئیسی از بهادرآباد تا پل عنبرآباد اشک ریخت – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر; وی با تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به بیان خاطراتی از رئیس جمهور شهید پرداخت. وی بیان کرد: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نقل می کند که در سفر آقای رئیسی به کرمان از محل پل. بهادرآباد (واقع در رودخانه […]

سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر; وی با تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به بیان خاطراتی از رئیس جمهور شهید پرداخت.

وی بیان کرد: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نقل می کند که در سفر آقای رئیسی به کرمان از محل پل. بهادرآباد (واقع در رودخانه جنوبی) از مشکلات مردم، خشکسالی، گرانی، بی آبی و… صحبت کردم و تا عنبرآباد اشک ریخت و گفت: خدایا دستانم را فراوان بده. دادن تا بتوانیم برای مردم کار کنیم و مشکلات را حل کنیم.

حسنی سعدی در ادامه به نقل قولی از مرتضی بختیاری، معاون تولیت آستان قدس رضوی در آن زمان اشاره کرد و تصریح کرد: روایتی دارد در زمانی که آیت الله رئیسی تولیت حرم امام رضا را بر عهده داشتند.به) می گفتند شب های جمعه برو پیش فقرای حاشیه مشهد و غذای گرم بدهیم و وقتی برمی گشتیم از ما گزارش کار می خواستند.

مدیر گلزار بین المللی شهدای کرمان گفت: مرتضی بختیاری نیز اظهار کرد; روزی سه زائر امام رضا(ع)به) بیرون حرم نشسته بودند که آقای رئیسی هنگام عبور آنها را دید و بلافاصله با ما تماس گرفت تا بگوید چرا این زائران بیرون نشسته اند و از محل اسکان خود اطلاعی ندارند.

حسنی سعدی تاکید کرد: از زمان حضرت آیت الله رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، اسکان درون حرم برای زائران مدون و شکل گرفته است.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در بخشی دیگر از گفتگوی خود با خبرنگار مهر به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: خرمشهر در دست بعثی ها بود. . در تاریخ 19

وی افزود: رژیم بعث عراق استحکامات زیادی ساخته بود و همه کارشناسان پیش بینی کرده بودند که بازپس گیری خرمشهر برای ایران غیرممکن است.

این آزاده و جانباز جنگ تحمیلی یادآور شد: کارشناسان نظامی حتی می گفتند تنها راه ایران استقرار چتر در خرمشهر است.

حسنی سعدی ادامه داد: دشمن نیز دقیقا همان منطقه ای را هدف قرار داد که احتمال فرود چتر با آهن وجود داشت. گوشه و خودروهای سوخته را طوری تنظیم کرد که چتربازان ایرانی نتوانند در آن محل پیاده شوند.

او یادآور شد که در آن زمان خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود; ایران سفت ترین مهره را برای شکستن انتخاب کرده است، گفت: کارشناسان نظامی تاکید کرده بودند که اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس گیرد، باید اصول علمی و استراتژی جنگ را تغییر دهیم.

برادر شهیدان حسن و جواد حسنی سعدی در ادامه اظهار داشت: خرمشهر پس از 23 روز و 4 مرحله عملیات آزاد شد.

حسنی سعدی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی در کتاب «جنگ ناگفته» می گوید. آقای شهید خرازی با من تماس گرفت و با رمز اعلام کرد که با تلاش زیاد ۷۵۰ نیرو آماده کرده ایم، اگر اجازه بدهید به خرمشهر حمله کنیم.

و افزود: شهید. صیاد شیرازی می گوید ما اطلاعاتی داشتیم که تعداد نیروها را 26 هزار نفر نشان می داد. بعثی در خرمشهر حضور دارند اما جرقه الهی در ذهنم روشن شد و گفتم به قلب خرمشهر بزنم و بعد از چند ساعت آقای خرازی زنگ زد و گفت تا چشم کار می کند بعثی ها تسلیم شده اند. و اسیر می شوند.

حسنی سعدی با تاکید بر اینکه خداوند رعب و وحشت را در دل دشمن ایجاد کرده بود، گفت: شهید صیاد شیرازی می گوید ما نتوانستیم به عراقی ها بگوییم قدرت تخلیه آنها را نداریم، به همین دلیل به آنها گفتیم پیاده به سمت جلو پیشروی کنند. جاده خرمشهر.

این راوی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اسرای عراقی که در خرمشهر اسیر شده بودند حرکت کردند و طول صف آنها در جاده خرمشهر به اهواز به 20 کیلومتر رسید.

وی افزود: فرمانده وقت لشکر 21 حمزه می گوید دژبانی لشکر ما 19 هزار اسیر عراقی را شمرد و به اردوگاه ها تحویل داد.

حسنی سعدی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، خرمشهر را مردان خدا مثل صیاد شیرازی، قاسم سلیمانی، احمد کاظمی و شهید خرازی آزاد کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان یادآور شد: صدام وقتی خبر آزادسازی خرمشهر را شنید، فرماندهان ارتش و فرماندهان ارتش خود را جمع کرد و به آنها توهین کرد و با آنها درگیر شد.

حسنی سعدی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار مهر گفت: 12 خرداد 61 و فتح خرمشهر تاثیری جهانی داشت و حتی یک شیرینی در شیرینی فروشی های تهران پیدا نمی شد، چرا که مردم هر چیزی خریدند. در دسترس بود و بین جمعیت پخش کرد و سراسر ایران پر از جشن شد. او خوشحال بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.