افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

شهر کوچکی با دشت های جادویی لوبیا/ اینجا مرکز تولید حبوبات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405242
شهر کوچکی با دشت های جادویی لوبیا/ اینجا مرکز تولید حبوبات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است که بخش قابل توجهی از آمار اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و توسعه اقتصادی کشور در گرو رونق آن است. ازنا مرکز تولید حبوبات کشور است شهر درباره با دشت و زمین های حاصلخیز و قرار […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است که بخش قابل توجهی از آمار اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و توسعه اقتصادی کشور در گرو رونق آن است.

ازنا مرکز تولید حبوبات کشور است

شهر درباره با دشت و زمین های حاصلخیز و قرار داده شود در رشته کوه اشترانکوه و با بهره مندی از منابع آبی این رشته کوه، از ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی برخوردار است، از این رو در هر سال برداشت، تعدادی کشاورز نمونه از استان و کشور از این شهرستان انتخاب می شوند.

کشت و تولید حبوبات به عنوان یکی از محصولات کشاورزی شهرستان. درباره از رونق خاصی برخوردار است از این رو می توان این شهر را قطب تولید حبوبات کشور دانست.

شرایط اقلیمی مناسب، کشت مکانیزه و استفاده از بذر اصلاح شده کمک شایانی به کشاورزان این شهرستان کرده است. درباره رتبه اول تولید لوبیا در کشور

رکورد برداشت 5000 کیلوگرم لوبیا در هکتار

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این رابطه وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در لرستان بیش از 14 هزار و 300 هکتار زیر کشت انواع لوبیا از جمله لوبیا قرمز است. یوزپلنگ و رنگ سفید از بین رفته است.

وی گفت: حدود 50 درصد حبوبات لرستان در شهرستان است. درباره کشت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان درباره لرستان قطب تولید حبوبات است، افزود: میانگین برداشت باقلا در هکتار در لرستان 2700 کیلوگرم است.

شاهرخی گفت: در میادینی که کشاورزان پیشرو ما نکات فنی و علمی را رعایت کرده اند، رکورد برداشت تا پنج هزار کیلوگرم در هکتار را به ثبت رسانده ایم.

شهر کوچکی با دشت های جادویی لوبیا/ اینجا مرکز تولید لوبیا است

لرستان دومین استان تولید کننده لوبیا در کشور است

وی خاطرنشان کرد: حبوبات از محصولات پرآب است اما کشاورزان پیشرو استان با استفاده از روش های نوین آبیاری هزینه های مدیریت مزرعه را تا 50 درصد کاهش داده و بهره وری آب را افزایش داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود به صرفه جویی در مصرف بذر با استفاده از روش های فنی و علمی اشاره و بیان کرد: این امر منجر به هزینه اولیه 25 میلیون تومان در هکتار می شود.

شاهرخی گفت: سطح زیر کشت لوبیا در کشور امسال 100 هزار هکتار با میانگین برداشت دو تن در هکتار و در مجموع 200 هزار تن لوبیا برداشت می شود. از این نظر لرستان رتبه دوم تولید را بعد از استان فارس دارد.

شهر کوچکی با دشت های جادویی لوبیا/ اینجا مرکز تولید لوبیا است

وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار تن لوبیا در مزارع لرستان برداشت شود.

بنابراین گزارش مطابق با این ظرفیت ها و مرکز تولید حبوبات در کشور، عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان است. درباره باعث انتقال این محصول به شهرهای اطراف و سایر نقاط کشور شده است.

در عین حال می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی و مراکز خرید رسمی از این ظرفیت نهایت استفاده را برد و بخشی از معضل بیکاری در شهرستان است. درباره نیز بهبود یافته است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.