افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

شهر تا زمانی که خدمات حیاتی در هر شرایطی حفظ شود تاب‌آور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 180694
شهر تا زمانی که خدمات حیاتی در هر شرایطی حفظ شود تاب‌آور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران در نشست علمی پدافند غیرعامل گزارشی از اقدامات این سازمان در معاونت پدافند غیرعامل فضاهای زیرزمینی ارائه کرد. فعال. ملاحظات در فضاهای زیرزمینی با حضور جمعی از کارشناسان. وی گفت: در حال حاضر می توان گفت که یک تهران روی زمین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران در نشست علمی پدافند غیرعامل گزارشی از اقدامات این سازمان در معاونت پدافند غیرعامل فضاهای زیرزمینی ارائه کرد. فعال. ملاحظات در فضاهای زیرزمینی با حضور جمعی از کارشناسان. وی گفت: در حال حاضر می توان گفت که یک تهران روی زمین و یک تهران زیرزمینی داریم که می تواند تاب آوری شهر را تضمین کند و بر آن تاثیر بگذارد.

وی افزود: اگر تاب آوری ترکیبی از قابلیت های مختلف و توانایی یک شهر در مواجهه با مخاطرات باشد، شهر به هر جایی می رسد. ارتجاعی این است که خدمات حیاتی آن در هر شرایطی حفظ می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین یادآور شد: تجربیاتی در دنیا وجود دارد در باره استفاده از فضاهای زیرزمینی وجود دارد و در این تجربیات دو موضوع مورد توجه قرار گرفته است، یکی امنیت این فضاها و دیگری آماده سازی آنها که به عنوان ظرفیتی برای کمک به شهر استفاده می شود.

وی تصریح کرد: گاهی در این فضاها فضاهای بیمارستانی می سازند چرا که هم در برابر بلایای طبیعی و هم در برابر حملات نظامی می توان به نیازهای مرکز پاسخ داد و جان انسان ها را در آنها حفظ کرد.

نصیری ادامه داد: یکی از اصول پدافند غیرعامل در این فضاها، چند ظرفیتی بودن آنهاست تا بتوان از آنها در هر دو شرایط عادی و اضطراری استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: توجه ویژه به ساخت و سازهای چند منظوره در فضاهای زیرزمینی اهمیت خود را در مواقع بروز خطر نشان می دهد.

وی به تشریح اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان مجری پدافند غیرعامل شهرداری تهران پرداخت و سپس به تشریح اقدامات انجام شده در چارچوب فعالیت های کمیته راهبری فضاهای زیرسطحی و ساختار آن پرداخت.

استقرار نیروهای اورژانس، آمادگی و به روز رسانی لایه های سه بعدی، تدوین استانداردها و ضوابط ایمنی، اطفای حریق و مدیریت بحران، پایش مطالعات پدافند غیرعامل خطوط مترو موجود و نوساز، امکان سنجی و شناسایی پتانسیل های موجود برای بهره برداری چند منظوره، انجام مانورهای دوره ای نحوه برخورد با شرایط اضطراری. فعال‌سازی کارگروه مترو برای پیروی از دستورالعمل‌های اجرایی کمیته فضای زیرزمینی و اتصال بیمارستان‌های چندتخصصی به خطوط و پایانه‌های مترو بخشی از اقداماتی بود که وی در گزارش خود به آن اشاره کرد.

نصیری سپس از اقدامات انجام شده برای اتصال خطوط مترو به بیمارستان امام خمینی (ره) و میلاد خبر داد و سپس دلایل اهمیت این اقدام را تشریح کرد.

ردیابی تهدیدات ایستگاه‌ها و خطوط مترو، از جمله مواردی مانند نشت فاضلاب به ایستگاه‌ها و کارگاه‌های ساختمانی، نشت آب به ایستگاه‌ها و از بین بردن خطر چاله‌های متروکه با ایزوله کردن تونل راه‌آهن تهران-تبریز برای امنیت کامل. الزامات، تدوین دستورالعمل ضریب ایمنی مترو و تلاش برای نهایی شدن آن از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نصیری افزود: باید آسیب پذیری خود را قبل از حادثه کاهش دهیم زیرا با هزینه و توجه کم می توان بسیاری از تهدیدات را برطرف کرد.

وی در پایان از فرهنگ سازی مطالبات امنیتی در دستگاه های اجرایی خبر داد و از آن به عنوان خبر خوبی یاد کرد که به لطف آن به مسائل امنیتی با سرعت بیشتری رسیدگی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.