افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

شهرهای صنعتی مرزی باید برای تولید، صادرات و اشتغال تقویت شوند

  • کد خبر : 119575
شهرهای صنعتی مرزی باید برای تولید، صادرات و اشتغال تقویت شوند

به گزارش بازار، سید محمد موسوی نسب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تاکید بر تقویت جایگاه و زیرساخت های شهرهای صنعتی مرزی برای تولید، صادرات و اشتغال گفت: در حالی که شهر صنعتی مهران در مجاورت مرز مهران و منطقه آزاد تجاری واقع شده است، بنابراین مهم ترین انتظار تامین زمین […]

به گزارش بازار، سید محمد موسوی نسب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تاکید بر تقویت جایگاه و زیرساخت های شهرهای صنعتی مرزی برای تولید، صادرات و اشتغال گفت: در حالی که شهر صنعتی مهران در مجاورت مرز مهران و منطقه آزاد تجاری واقع شده است، بنابراین مهم ترین انتظار تامین زمین لازم برای تقویت این شهرک است.

سید محمد موسوی نسب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام با موضوع برنامه ریزی و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مهران افزود: تقویت جایگاه تولید در صنعت. شهر زمینه ساز رشد صادرات، اشتغال و ارز است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی مهران در مجموع 100 هکتار و مساحت صنعتی 73 هکتار دارد و در این محل 30 قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که 15 واحد آن به بهره برداری رسیده که 8 واحد آن به بهره برداری رسیده است. واحدها یعنی 26 درصد فعال هستند.

رئیس اتاق ایلام، نبود زیرساخت های لازم در شهرهای صنعتی، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، استهلاک و فرسودگی ماشین آلات و فناوری های مستعمل، نبود کارگر علاقه مند به کار در شهرک های صنعتی، عدم دیوارکشی دور شهر، که امنیت یکی از مشکلات شهر صنعتی مهران است.

موسوی نسب تصریح کرد: نبود سیستم روشنایی درب واحدها و خیابان ها، نبود دوربین های امنیتی و امنیتی 24 ساعته، نبود معابر و آسفالت مناسب، مشکلات مربوط به هزینه های آب، برق و گاز و گازرسانی نشدن برخی واحدها. فشار مضاعف و عدم کنترل شرکت پیمانکاری برق واحدها، کمبود نقدینگی و عدم واگذاری تسهیلات بانکی به واحدهای مستقر، استهلاک ماشین آلات و تجهیزات از دیگر مشکلات این شهرک است.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی مهران در مجاورت مرز بین المللی و کشور عراق قرار دارد و امکان تامین اقلام مورد نیاز کشور همسایه وجود دارد. لذا می طلبد برای رفع مشکلات این شهرک سریعا اقدام شود.

وی پیشنهاد کرد زمین لازم برای جلب مشارکت سرمایه گذاران عراقی برای انجام سرمایه گذاری های مشترک بین مالکان این واحدها و طرف عراقی با هدف تامین بازار همسایه فراهم شود.

رئیس اتاق ایلام نیز گفت: شرکت شهرک های صنعتی با تشکیل تیمی نسبت به تشخیص مشکلات تمامی شهرک های صنعتی از جمله آسیب شناسی مهران و برآورد هزینه های مورد نیاز در قالب طرح توجیهی اقدام کند.

موسوی نسب پیشنهاد کرد: اولویت فروش زمین در منطقه آزاد تجاری مهران با واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی مهران باشد تا زمین لازم برای استفاده از این ظرفیت برای صادرات به عراق فراهم شود.

رئیس مجلس ایلام در ادامه به موضوع مبادلات تجاری در مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تجار و بازرگانان مرز مهران همواره به عنوان سربازان اقتصادی نقش ممتازی در صحنه اقتصادی داشته اند، ضروری است به مشکلات خود رسیدگی ویژه ای داشته باشید. مسیر.

موسوی نسب افزود: برگزاری مزایده و افزایش قیمت بنگاه های معاملاتی، سوداگران واقعی را که همواره با جان و دل در خدمت توسعه اقتصادی بوده اند، با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود قیمت جدید غرفه های تجاری تعدیل شود و اولویت با کارآفرینانی باشد که شبانه روز برای افزایش کسب و کار در این مرز برای تحویل غرفه تلاش کرده اند.

استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: اتاق ایلام رابط بین بخش دولتی و خصوصی است و نقش این سازمان مردم نهاد در ارتباط، نظارت و ارائه مشاوره بسیار مهم است.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: مشکلات تولید، زیرساخت ها، خدمات، موانع تجاری و سایر بخش های اقتصادی چه در سطح استانی و چه کشوری باید از طریق شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و پیگیری شود.

وی ادامه داد: همه ما باید به دنبال تحول و بهبود همه جانبه اقتصاد باشیم و دستگاه های اجرایی با بخش خصوصی همکاری تنگاتنگی خواهند داشت.

استاندار ایلام بر اهمیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید علاوه بر حضور فعال در این جلسه، به اجرای تصمیمات گفت و گو نیز توجه جدی داشته باشند. شورای بین دولت و بخش خصوصی

بهرام نیا تاکید کرد: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید به صورت دوره ای و ماهی یک بار برگزار شود و با توجه به اهمیت این جلسه در حوزه اقتصاد، مصوبات آن اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: نقش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیار موثر است.

شهریار عباسی گفت: عمده مسائل حوزه اقتصادی باید در کمیته کارشناسی و سپس در جلسه اصلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و بر این اساس تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش شهرهای صنعتی به ویژه در منطقه مرزی مهران، لازم است مشکلات این بخش به صورت ویژه و کارشناسی حل شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان ایلام نیز در این جلسه توجه به زیرساخت های اقتصادی و مرزی را مهم دانست و گفت: تولید و صادرات باید از منظر بین بخشی مورد توجه قرار گیرد.

فرج امیدی افزود: هرچه تولید بیشتر تقویت شود، شرایط لازم برای صادرات، ارز و اشتغال ایجاد می شود.

وی ادامه داد: لازم است مشکلات شهرک صنعتی مهران با توجه به اینکه در مجاورت کشور عراق واقع شده و تاثیر زیادی در صادرات دارد، هر چه سریعتر برطرف شود.

مدیر کل شرکت شهرک های صنعتی ایلام نیز در این نشست گفت: بخشی از مشکلات شهرک های صنعتی استان با اولویت بندی آسفالت، روشنایی و سیستم های آب برطرف شده است.

حاتمی اضافه کرد: شهرک صنعتی مهران از نظر روشنایی دارای مشکلاتی بود که اکثر آنها رفع شده است و کارهای لازم برای رفع سایر موانع نیز که به صورت دوره ای برطرف می شود در دستور کار است.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 987 میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

روح الله غلامی گفت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.