افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

شهادت سه فلسطینی در حمله اشغالگران در شمال رفح – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 251450
شهادت سه فلسطینی در حمله اشغالگران در شمال رفح – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روز به روز تعداد بیشتری از دانشگاه ها از نقاط مختلف جهان افزایش می یابد. این حرکت و از سوی دیگر […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روز به روز تعداد بیشتری از دانشگاه ها از نقاط مختلف جهان افزایش می یابد. این حرکت و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف غزه ادامه می دهد و در نتیجه بسیاری از ساکنان غزه شهید و تعدادی نیز مجروح شده اند.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت سایر فلسطینیان

منابع فلسطینی اعلام کردند که منطقه سلام در شرق شهر جبلیه در شمال غزه به شدت مورد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی حومه فلقة الکویت در جنوب شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه ای در نزدیکی مسجد جعفر طیار در شمال رفح سه نفر به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر جنگنده های رژیم صهیونیستی غرب تل السلطان در غرب رفح را گلوله باران کردند.

منابع فلسطینی از شهادت 6 فلسطینی در حمله به خانه ای در شمال رفح و زخمی شدن 10 نفر در اثر حمله به خانه ای در اردوگاه الخیام در غرب تل الستان در غرب رفح خبر دادند.

ادامه دستگیری دانش آموزان توسط پلیس آمریکا.

شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی با استناد به بیانیه ژن بلاک، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین، بیش از 200 نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا دستگیر شدند.

از سوی دیگر بازداشت بیش از 2000 معترض به جنگ غزه در دانشگاه های آمریکا تایید شده است. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در همین راستا اعلام کرد که در دو هفته گذشته بیش از 2000 معترض به جنگ غزه در جریان تظاهرات در دانشگاه های آمریکا دستگیر شده اند.

سنا برای جلوگیری از دستگیری رهبران تل آویو مبارزه می کند

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع خود اعلام کرد که اعضای مجلس سنای آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو با مقامات ارشد دیوان کیفری بین المللی دیدار کردند.

گفته می شود در این نشست سناتورها از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی در دادگاه ابراز نگرانی کرده اند.

تعطیلی پردیس اصلی دانشگاه علم و صنعت پاریس

دانشگاه علم و صنعت پاریس، پایتخت فرانسه، پردیس اصلی خود را به دلیل اعتراض هواداران غزه تعطیل کرد.

«ژان باسرز» مدیر این دانشگاه روز پنجشنبه اعلام کرد که این دانشگاه درخواست معترضان حامی فلسطین برای بازنگری در روابط خود با دانشگاه های رژیم صهیونیستی را رد می کند. این اظهارات باعث شد تا برخی از دانشجویان اعلام کنند که در اعتراض به جنگ غزه به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

سندرز به شدت از سیاست دولت بایدن در قبال جنگ غزه انتقاد کرد

سناتور برنی سندرز، یکی از اعضای کنگره آمریکا، سیاست های دولت بایدن در مورد جنگ غزه را در شبکه سی ان ان زیر سوال برد و گفت: «موضع بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه ممکن است رای دهندگان جوان را از خود دور کرده باشد.

به گفته سندرز، تظاهرات ضد جنگ دانشجویان در دانشگاه های آمریکا ممکن است لحظه “ویتنام” بایدن باشد. دانشجویان اعتراض می کنند نه به این دلیل که از حماس حمایت می کنند، بلکه به این دلیل که از کارهایی که دولت اسرائیل در غزه انجام می دهد عصبانی هستند.

سناتور برنی سندرز نیز گفت: «دانشجویان حق اعتراض به ادامه کمک های آمریکا به دولت راست افراطی نتانیاهو را دارند». از منظر اخلاقی و سیاسی، امیدوارم بایدن از دادن چک سفید به نتانیاهو دست بردارد.

زمان به نفع السنوار است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی از وضعیت حماس و غزه می گوید: «یحیی السنوار» فرمانده ارشد حماس در غزه معتقد است زمان به نفع خود است و هر چه بیشتر صبر کند، فشارها بیشتر می شود. بین المللی خواهد بود. فشار بر «اسرائیل» خواهد بود.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: السنوار معتقد است که چه زنده بماند و چه شهید شود، در نهایت پیروز شده و چشم جهان را به روی رنج فلسطینیان باز کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.