افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

شناسایی 170 نوع ویروس HPV / واکسیناسیون چه کسانی توصیه می شود؟

  • کد خبر : 142095
شناسایی 170 نوع ویروس HPV / واکسیناسیون چه کسانی توصیه می شود؟

آفتاب نیوز: دکتر داوود یادگاری نیا افزایش آگاهی عمومی و مطالعات متخصصان در زمینه های مختلف در زمینه زگیل تناسلی یا عفونت HPV را مهم دانست و گفت: تاکنون 170 نوع HPV شناسایی شده است که 15 نوع آن سرطان زا بوده و از این 15 نوع، دو نوع HPV شناسایی شده است. خطرناک ترین […]

آفتاب نیوز:

دکتر داوود یادگاری نیا افزایش آگاهی عمومی و مطالعات متخصصان در زمینه های مختلف در زمینه زگیل تناسلی یا عفونت HPV را مهم دانست و گفت: تاکنون 170 نوع HPV شناسایی شده است که 15 نوع آن سرطان زا بوده و از این 15 نوع، دو نوع HPV شناسایی شده است. خطرناک ترین هستند در نظر گرفته شده اند

به گفته وی، شایع ترین و مهم ترین انواعی که باعث ایجاد سرطان دهانه رحم می شوند، انواع 16 و 18 هستند.

وی تماس پوستی را یکی از مهمترین عوامل شیوع این ویروس اعلام کرد و گفت: اکثر بیماران مبتلا بدون علامت هستند. اما نکته جالب اینجاست که 70 درصد موارد جدید کشف شده در یک سال و 90 درصد موارد کشف شده در دو سال کاملاً درمان می شوند. البته این موارد عفونت با انواعی غیر از انواع 16 و 18 است که اغلب باعث سرطان می شود.

یادگاری نیا احتمال ابتلا را در افرادی که چند شریک جنسی دارند یا از سنین پایین شروع به فعالیت جنسی می کنند بیشتر از سایر افراد دانست و افزود: چهارمین سرطان شایع در بین زنان سرطان دهانه رحم است که ویروس HPV در آن نقش مهمی ایفا می کند. نقش. نقش بزرگ البته این بیماری در کشورهای در حال توسعه رتبه دوم را دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که به انواع پرخطر HPV مبتلا می شوند بین 2 تا 5 سال احتمال ابتلا به نئوپلازی داخل اپیتلیال دهانه رحم یا CIN خفیف و در عرض 15 سال به سرطان پیشرفته 20 تا 30 درصد می رسد.

به گفته یادگاری نیا، افرادی که در سنین پایین تری به ویروس HPV مبتلا می شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند و افرادی که به HIV مبتلا هستند، با علائم بالینی شدیدتر، بیشتر در معرض ابتلا به CIN هستند.

در این مورد بیشتر بخوانید:

بیشترین نسبت زنانی که به بیماری مقاربتی مبتلا می شوند چقدر است/علائم ابتلا به این بیماری چیست؟
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه بر لزوم مراجعه افراد مبتلا به این ویروس به متخصص سرطان‌شناسی تاکید کرد و روش‌های مختلف درمان را تشریح کرد.

وی نقش واکسیناسیون را در پیشگیری از عفونت HPV برشمرد و گفت: واکسیناسیون در سه دوز برای افراد 9 تا 45 سال توصیه می شود. این واکسن از بروز انواع پرخطر HPV تا 83 درصد در سنین 13 تا 19 سال و 66 درصد در سنین 20 تا 24 سال جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن گارداسیل از سن 9 سالگی قابل تزریق است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که واکسیناسیون تا 99 درصد در مقابل نوع پرخطر ویروس محافظت می کند. در افراد زیر 15 سال دو نوبت واکسن با فاصله 6 تا 12 ماه و در افراد بالای 15 سال سه نوبت واکسن در طول یک سال یا حداقل 24 ماه توصیه می شود.

یادگاری نیا گفت: تزریق واکسن تا 10 سال در بدن محافظت می کند و ابتلا به HPV منعی برای تزریق آن نیست. افراد مبتلا به HIV باید سه دوز کامل از واکسن را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی همچنین در چهارمین نشست بین المللی و هشتمین سمینار کشوری ایدز که در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد، توضیحاتی در خصوص واکسن پاپیلوگارد، نوع دیگری از واکسن HPV ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.