افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

شناسایی 156 شرکت مسافربری با بارنامه های جعلی 3000 خودروی ناخواسته سوخت یارانه ای دریافت کردند.

  • کد خبر : 259247
شناسایی 156 شرکت مسافربری با بارنامه های جعلی 3000 خودروی ناخواسته سوخت یارانه ای دریافت کردند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در مراسم افتتاحیه سامانه ثبت نام آنلاین درخواست کارت هوشمند سوخت در حاشیه دومین روز از بیست و هشتمین همایش بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مبارزه با قاچاق سوخت را یکی از مهمترین برنامه های کاری این مجموعه عنوان کرد و […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در مراسم افتتاحیه سامانه ثبت نام آنلاین درخواست کارت هوشمند سوخت در حاشیه دومین روز از بیست و هشتمین همایش بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مبارزه با قاچاق سوخت را یکی از مهمترین برنامه های کاری این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: روزانه میلیون ها لیتر سوخت از مبادی غیرمجاز در کشور صادر می شود که ضربه ای جدی به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی گفت: هم اکنون پرونده ای در پلیس امین فرجا در حال رسیدگی است که حوزه وسیعی را شامل می شود و از قاچاق میلیاردی سوخت جلوگیری می کند. آنها دریافتند که این کارت ها با همکاری و هماهنگی وزارت نفت به طور کامل لغو شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که در برخی از استان‌های شرقی و جنوبی کشور میزان بنزین جمع‌آوری‌شده حتی در تهران ده برابر حد معمول است و بیش از ۶ هزار کارت سوخت مهاجر شناسایی و باطل شده است.

رحیمی اضافه کرد: به تمامی افرادی که کارت خود را اجاره می کنند با توجه به اینکه سوخت این گونه کارت ها به صورت قاچاق به خارج از کشور منتقل می شود، نسبت به این تخلف هشدار جدی می دهیم.

وی به موضوع تخصیص سوخت بر اساس پیمایش اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده تا به امروز 156 شرکت مسافربری از طریق صدور بارنامه رسمی سوخت یارانه ای دریافت کردند که بر این اساس رقمی معادل 139 میلیون لیتر است. نفت کوره و گاز یارانه ای به یغما رفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد: فراجا و پلیس امنیت با توجه به انجام ماموریت ذاتی خود برای مبارزه با قاچاق سوخت در همه ابعاد تلاش می کنند و برنامه ها در سال 1403 ادامه خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: سامانه ای که امروز رونمایی شد محصول همکاری مرکز تحقیق و توسعه ناجی و وزارت نفت (شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی) است و با معرفی این سامانه گام بزرگی در جهت کاهش خواهد بود. تامین سوخت خارج از شبکه

وی افزود: متأسفانه فرآورده های نفتی که قیمت پایینی در کشور دارد به راحتی قاچاق می شود و پلیس امنیت اقتصادی فراجا اقدامات زیادی برای رفع این چالش انجام داده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه پلیس در ده روز گذشته دو عملیات گسترده در جنوب کشور در استان های هرمزگان و بوشهر انجام و صدها فرآورده نفتی ایران را توزیع کرد، گفت: تانکرهای حامل سوخت قاچاق جمع آوری شد و این عملیات ابتدا در استان های جنوبی و در مرحله بعدی در سایر استان ها ادامه خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه های دقیقی در خصوص مبارزه با فرآورده های نفتی و سوختی داریم، یادآور شد: با موافقت روسای قوا و هماهنگی و همکاری خوبی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم. ، طرح های ویژه ای در جنوب شرق کشور وجود دارد. آن را اجرا خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.