افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

شناسایی توزیع کننده اصلی مشروبات الکلی مسموم

  • کد خبر : 406366
شناسایی توزیع کننده اصلی مشروبات الکلی مسموم

آفتاب نیوز: مشروبات الکلی مسموم که باعث مسمومیت شدید و حتی مرگ چند شهروند شده است، یکی از تاسف بارترین حوادثی است که در سال های اخیر در استان های مختلف رخ داده است. اخیراً در چند استان کشور چندین شهروند بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز مسموم شده اند که موجب نابینایی، نارسایی […]

آفتاب نیوز:

مشروبات الکلی مسموم که باعث مسمومیت شدید و حتی مرگ چند شهروند شده است، یکی از تاسف بارترین حوادثی است که در سال های اخیر در استان های مختلف رخ داده است.

اخیراً در چند استان کشور چندین شهروند بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز مسموم شده اند که موجب نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ چند نفر شده است.

در پی وقوع این حوادث دلخراش، قوه قضائیه به همراه سایر نهادهای ذیربط با رعایت وظایف قانونی خود وارد موضوع شده و علیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی مسموم شکایت کردند.

همانطور که مقامات قضایی تاکید کرده اند مجازات های سختی در انتظار عوامل اصلی این حوادث است.

یکی از مهمترین حوادث مربوط به مسمومیت با الکل سال گذشته در استان البرز رخ داد و افکار عمومی را جریحه دار کرد.

ششم خرداد ماه سال گذشته چندین شهروند کرجی بر اثر مصرف مشروبات الکلی صنعتی مسموم شدند که منجر به فوت 17 نفر و مسمومیت 191 نفر شد.

بلافاصله پرونده حقوقی در دادگستری کل استان البرز تشکیل و تحقیقات آغاز شد و پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب کرج ارسال شد.

بلافاصله پس از این حادثه، رئیس قوه قضائیه از طریق تماس تلفنی با رئیس دیوان عالی استان البرز آخرین وضعیت پرونده را پیگیری و در خصوص شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی می کردند، دستورات لازم را صادر کرد. . همچنین رئیس قوه قضائیه در جلسه «شورای عالی قوه قضائیه» در نهم خردادماه با اشاره به حادثه رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مستی چند نفر به دلیل مصرف موادمخدر سمی، دستورات لازم جهت رسیدگی و پیگیری در خصوص این پرونده صادر شد.

با توجه به اهمیت این پرونده و دستورات رئیس قوه قضائیه تحقیقات به سرعت آغاز شد و در تحقیقات اولیه که شامل تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی و بازجویی از افراد در حالت مستی بود مشخص شد مشروبات الکلی تهیه شده توسط افرادی که نقش توزیع کنندگان خرده فروشی را بازی می کردند.

شناسایی توزیع کننده اصلی الکل های صنعتی

در تحقیقات انجام شده و شناسایی و دستگیری متهمان از جمله تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی و بازجویی از آنان مشخص شد که یک سندیکای فعال در حوزه فروش لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی، توزیع کننده اصلی و اصلی مشروبات الکلی بوده است. متانولیک های صنعتی در استان البرز و افرادی که به عنوان تولید کننده و بازاریاب به دنبال تهیه الکل اتانولی برای تولید مشروبات الکلی بوده اند به این فرد مراجعه کردند.

گروه تامین و خرید الکل خارج از شبکه را کشف کنید

بررسی ها نشان داد که از بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در استان، گروه عرضه و خرید خارج از شبکه الکل متشکل از چهار نفر تشکیل شد که در این گروه یکی از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بهداشتی به صورت مجرد در نظر گرفته شد. به عنوان “متهم در ردیف”. اولاً نقش مبدأ و منبع عرضه الکل‌های صنعتی و سمی را ایفا کرد و تقلب آشکار و غیرانسانی انجام داد و با وجود اینکه باید برای مصارف بهداشتی «الکل اتانول» عرضه می‌کرد، «الکل متانولی» صنعتی و سمی می‌فروخت. .

“این الکل مردم را می کشد!”

در حلقه بعدی به عنوان «متهم درجه دو» یکی دیگر از فعالان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارد که معلوم می شود دارای مدرک شیمی و کارشناس آزمایشگاه است. او الکل اتیلیک می خواهد، اما پس از تحویل محموله، آن را پیدا می کند. او متوجه می شود که فروشنده تقلب می کند و الکل ها صنعتی هستند و نمونه ای را برای اندازه گیری نوع و درصد الکل به آزمایشگاه می فرستد. علاوه بر این، او از فریب فروشنده بسیار ناراحت است و پیامک های متعددی در این باره دریافت کرده است. واقعیت این است که این الکل ها صنعتی هستند و “مردم را می کشند”. یا اینکه او یک «احمق ادعایی» است; با این حال حرص خورده و قبل از دریافت پاسخ آزمایشگاه، این الکل ها را به فرد دیگری که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به عنوان «متهم ردیف سوم» فعالیت می کرد، فروخته است.

فروش متانول به یک هشتم قیمت اتانول

متهم ردیف سوم با توجه به اینکه متعهد به حوزه بهداشت و درمان بوده، انواع الکل را می شناسد و با علم به اینکه الکل صنعتی و متانولی است اما با نام اتانول به فروش می رسد، آن را به یک هشتم قیمت بازار تهیه کرده است. اتانول. حدود یک پنجم قیمت بازار به فروش می رسد. در مرحله بعدی این شبکه، اصلی ترین و بزرگترین توزیع کننده الکل های سمی در استان البرز نقش یکی از تجار فعال واحد صنفی فروش تجهیزات پزشکی را به عنوان «متهم درجه چهار» ایفا می کند. همه افراد به دنبال تهیه الکل “اتانول خوراکی” هستند زیرا او خارج از شبکه بود و مجاز به تولید مشروبات الکلی نبود.

از برچسب “اتانول” به جای “متانول” استفاده کنید

فروشگاه لوازم پزشکی متهم چهارم در واقع پوششی برای فعالیت های غیرقانونی گسترده وی در زمینه توزیع مشروبات الکلی بود که منافع مادی متعددی را برای وی به همراه داشت. هنگام تخلیه الکل های صنعتی خریداری شده در گالن های 20 لیتری، او برچسب غیر واقعی “محلول ضد عفونی کننده حاوی 96٪ اتانول” را روی این گالن ها گذاشت.

در این پرونده علاوه بر چهار متهم اصلی متهم به «افساد فی الارض از طریق جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد از طریق توزیع مواد سمی خطرناک (الکل صنعتی، متانول) در سطح جامعه به منظور تهیه و توزیع مشروبات الکلی». مشروبات الکلی که منجر به فوت و صدمات شدید جسمی به افراد شده بود (17 نفر فوت و 191 نفر مسموم شدند) 7 نفر دیگر که با اختلاط مشروبات الکلی تهیه می کردند در اتاق سوم دادگاه انقلاب استان البرز به اعدام محکوم شدند. آب و اسانس با این الکل‌ها توزیع می‌کردند و از وجود مشروبات الکلی بی‌اطلاع بودند، بنابراین متهمان پنجم تا نهم به حبس تعزیری محکوم شدند. متهم دهم به 3 سال حبس تعزیری و یازدهمین متهم به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

با فروش و توزیع گسترده این مقدار الکل صنعتی متانول توسط این چهار نفر و متعاقب آن مخلوط کردن الکل صنعتی با آب و اسانس توسط سایر متهمان و فروش آن در سطح جامعه و مصرف و نوشیدن مشروبات الکلی سمی در سطح شهرک، 17 مردم حدود 191 نفر جان باختند و صدمات جسمی مختلفی از جمله کلیه، کبد و بینایی متحمل شدند. بر اساس گزارش پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی البرز، علت فوت و صدمات جسمی ناشی از آن مسمومیت ناشی از مصرف بوده است. الکل صنعتی، متانول.

دادگاه با توجه به آگاهی و آگاهی متهمان اصلی پرونده از نوع مشروبات الکلی توزیع شده و نیز آثار و نتایج زیانبار و گسترده اعمال آنان بر جامعه و آسیب فراوان به سلامت جسمانی افراد، اقدام آنان را مصداق تشخیص داد. فساد مالی در جهان موضوع ماده 286 قانون مجازات اسلامی و به استناد ماده قانونی فوق الذکر حکم اعدام و هفت متهم دیگر پرونده مخلوط مشروبات الکلی با آب و اسانس های مختلف را محکوم کرد. و طبق تبصره ماده ۲۸۶ قانون مذکور بین مردم توزیع و فروخت.

با صدور رای دادگاه، پرونده متهمان با درخواست تجدیدنظرخواهی از آرای شعبه سوم دادگاه انقلاب البرز به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

این پرونده در حال حاضر مراحل نهایی قانونی خود را طی می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.