افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

شما یک سالاد مقوی می خواهید، این را درست کنید.

  • کد خبر : 348605
شما یک سالاد مقوی می خواهید، این را درست کنید.

1451231 12 سپتامبر 1403 06:45 سالاد کلم و کشمش یکی از سالادهای سرد و شیرین است که از ترکیب کلم سفید با کشمش، هویج، گردو و سس مایونز تهیه می شود. فرارو: سالاد کلم و کشمش یکی از سالادهای سرد و شیرین است که از ترکیب کلم سفید با کشمش، هویج، گردو و سس مایونز […]





1451231


12 سپتامبر 1403 06:45

سالاد کلم و کشمش یکی از سالادهای سرد و شیرین است که از ترکیب کلم سفید با کشمش، هویج، گردو و سس مایونز تهیه می شود.


فرارو: سالاد کلم و کشمش یکی از سالادهای سرد و شیرین است که از ترکیب کلم سفید با کشمش، هویج، گردو و سس مایونز تهیه می شود.

سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد که چیزی ضروری از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، در رستوران ها معمولا یک میز مخصوص صرفاً به سالاد اختصاص داده می شود که به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر غذاهای خوشمزه و سالم دارند که به خودی خود به عنوان یک غذای اصلی به حساب می آیند.

مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جایی برای غذا نمی ماند، حالا سالاد ماکارونی جای خودش را دارد. سالاد با سبزیجات مختلفی مانند خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیارشور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و … تهیه می شود و هر کدام سس های مخصوص به خود را دارند. سالاد کلم و کشمش یکی از انواع سالاد سرد است که از ترکیب کلم سفید با هویج، گردو، کشمش و سس مایونز تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. این سالاد به دلیل وجود کشمش و شکر طعم شیرینی دارد و برای آن دسته از افرادی که سالاد و غذاهای شیرین دوست دارند بسیار مناسب است. اگر می خواهید این سالاد خوشمزه و جشن را در خانه درست کنید، تا پایان این مقاله با آموزش سالاد کلم و کشمش همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم سفید: 1 قطعه کوچک

هویج: 2 عدد

کشمش پیلو: 3 قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده: نصف پیمانه

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

شکر: 1 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

نحوه تهیه

شما یک سالاد مقوی می خواهید، این را درست کنید.

برای تهیه این سالاد کلم خوشمزه ابتدا کلم را خوب بشویید و خیلی ریز خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و با قسمت درشت رنده رنده کنید. حالا کلم و هویج را در ظرفی بریزید و مغزهای خرد شده، کشمش، سس مایونز، عسل، شکر و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سالاد را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس آماده سرو است، نوش جان کنید.

نکات مهم

1- بسیاری از مردم کلم را به دلیل بوی آن دوست ندارند. بنابراین مهم ترین نکته در تهیه غذا یا سالاد با کلم، از بین بردن بوی کلم است. برای این کار جوانه ها را خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در آب یخ قرار دهید و سپس در آبکش ریخته و اجازه دهید آب آن خارج شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می رود و در نهایت یک سالاد یا غذای خوش طعم و معطر خواهید داشت.

2- کشمش سرشار از پتاسیم است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. کشمش انواع مختلفی دارد، برای تهیه این سالاد باید از کشمش پیلوی قرمز استفاده کنید.

3- هر گاه سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد باشد، عده ای تعجب می کنند که آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این موضوع تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اگر مایونز به دلیل کالری بالای آن نمی خواهید استفاده کنید، می توانید آن را با ماست غلیظ یا پرچرب جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب ریز است. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. همچنین می توانید مقدار سس مایونز را به نصف کاهش دهید و آن را با ماست پرچرب مخلوط کنید.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.