افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

شما هم می خواستید موتور سیکلت بخرید / قیمت کمیاب انواع موتور سیکلت!

  • کد خبر : 24040
شما هم می خواستید موتور سیکلت بخرید / قیمت کمیاب انواع موتور سیکلت!

ارزان ترین موتور بازار CG 125 است که با قیمت 500 هزار تومان می توان خرید; قیمت فعلی آن 57 میلیون تومان است. به گزارش صبح به نقل از تجارت نیوز؛ موتورسیکلت در بین ایرانیان آنقدر محبوب است که اکثر مردم در خانه دارند. البته این محبوبیت جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است. بنابراین […]

ارزان ترین موتور بازار CG 125 است که با قیمت 500 هزار تومان می توان خرید; قیمت فعلی آن 57 میلیون تومان است.

به گزارش صبح به نقل از تجارت نیوز؛ موتورسیکلت در بین ایرانیان آنقدر محبوب است که اکثر مردم در خانه دارند. البته این محبوبیت جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بنابراین بسیاری از دارندگان این وسیله نقلیه گواهینامه لازم برای رانندگی با این وسیله نقلیه را ندارند و معمولاً به دلیل استفاده دستی این وسیله نقلیه را بیمه نمی کنند.

اما اکنون این وسیله نقلیه در کنار خودرو شتاب گرفته و خرید آن دیگر به آسانی قبل نیست.

رشد 114 برابری قیمت موتور سیکلت در 13 سال

رایج ترین و ارزان ترین نوع موتورسیکلت در ایران موتور هوندا 125C است. CG 125 نام دارد این موتور در بازار ایران به موتورهای پراید نیز معروف است.

در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 امکان خرید این موتور با قیمت 500 هزار تومان وجود داشت.

اما امروز با توجه به تورم، افزایش قیمت ارز و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده تولید، این موتور در ارزان ترین شکل خود که توسط برند ایرانی دو چرخ تولید می شود، 57 میلیون توماس قیمت گذاری شده است. ، با افزایش 114 برابری نسبت به 13 سال قبل.

این افزایش قیمت موتور سیکلت باعث شد این وسیله نقلیه به لیست کالاهای کمتر موجود اضافه شود.

قیمت موتور سیکلت چنده

ارزان ترین موتورسیکلت بازار که در دسته موتورهای برقی قرار می گیرد متعلق به برند کویر موتور با قیمت 43 میلیون تومان است.

گران ترین موتورسیکلت مجاز در بازار، وسپا 125C وارداتی است. C مربوط به مدل کد 946 است که در پرطرفدارترین رنگ آن قرمز با قیمت 915 میلیون تومان به بازار عرضه شده است.

این در حالی است که امروز 23 تیر 1402 جک J4 در بازار آزاد 790 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

مزیت فوق العاده این موتور که به این قیمت گذاشته شده چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که وسپا از نظر بازار دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است. اولین نکته به ماندگاری محصولات شما اشاره دارد. نه تنها این محصول، بلکه تمامی موتورهای وسپا که از زمان آغاز به کار تولید شده اند، بادوام و قوی هستند.

ماندگاری و ماندگاری این محصولات را می توان در بازار فرش فروشان تهران مشاهده کرد. زیرا اکثر شرکت های فعال در این صنعت از 50 سال گذشته به دلیل دوام و قدرت موتور مناسب از محصولات وسپا برای جابجایی فرش خود استفاده می کنند. اما این موتورها پس از 50 سال هنوز کار می کنند.

دلیل دوم قیمت نجومی این موتورسیکلت القای حس نوستالژی در جامعه است، وسپا در سال های اخیر در الگوی طراحی خود به طراحی رترو روی آورده و مدل قدیمی خود را احیا کرده است.

دلیل نهایی محبوبیت این موتور رنگ قرمز آن است که در اتاق رنگ کاملاً مدرن ایزوله وسپا رنگ آمیزی شد تا در خیابان های شهر خودنمایی کند.

صرف نظر از همه دلایل محبوبیت این محصول، نباید فراموش کرد که اکثر موتورسیکلت هایی که امروزه در ایران تردد می کنند، به طور کامل در داخل کشور مونتاژ یا تولید می شوند. اما این موتور به طور کامل در کارخانه وسپا تولید می شود و برای ورود به کشور معاوضه شده است بنابراین قیمت سکه تاثیر مستقیمی بر قیمت روز این خودرو دارد.

چند سالی است که موتورسیکلت هایی به نام اسکوتر که بیشتر در مناطق شهری مورد استفاده قرار می گیرند در ایران بسیار محبوب شده اند که طبیعی است. چرا که بعد از انقلاب در ایران تردد موتورسیکلت های سنگینی که می شد برای جاده استفاده کرد در کشور ممنوع شد و استفاده از موتورسیکلت عملا به سفرهای درون شهری محدود شد.

موتورهای اسکوتر با برند Wave برای اولین بار وارد ایران شد

اما پس از مدت کوتاهی که مردم از این نوع موتورها استقبال کردند، کارخانه‌ها و مونتاژکنندگان داخلی با شرکت‌های سازنده خارجی وارد مذاکره شدند و امتیاز تولید این موتورها را برای خطوط تولید خود گرفتند و پس از مدتی نمونه‌های کاملا مشابه را تولید کردند. با کیفیتی کاملا متفاوت به بازار عرضه کنید.

ضعف اصلی اسکوترها در توان خروجی آنها بود. این مشکل پس از ورود نسل جدید این موتورها با نام کلیک تا حد زیادی برطرف شد. این بار شرکت های تولیدی ملی، نمونه های مشابهی را روانه بازار کردند و با کپی برداری از آن ها، قیمت این موتورها را برای مصارف شهری توجیه کردند.

به عنوان مثال امروز یک موتور سیکلت کلاس اسکوتر بیابانی با موتور صفر کیلومتر با قیمت 89 میلیون تومان به فروش می رسد. در حالی که برای خرید نمونه کارکرده، اما وارداتی باید چندین برابر این مبلغ پرداخت کنید.

نامه خرید موتور سیکلت / قیمت نایاب انواع موتور سیکلت هم مورد نظر بود! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.