افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

شعله های روشن برای سلامتی مردم! پارس جنوبی منتظر اجرای دستور رئیس جمهور است.

  • کد خبر : 113868
شعله های روشن برای سلامتی مردم!  پارس جنوبی منتظر اجرای دستور رئیس جمهور است.

بازار؛ گروه استان ها: پارس جنوبی یکی از مهمترین مناطق نفت، گاز و پتروشیمی کشور و خاورمیانه است و هم اکنون 74 درصد گاز کشور و بیش از 50 درصد پتروشیمی های کشور در این منطقه تولید می شود. پارس جنوبی جدا از مزایایی که برای اقتصاد کشور دارد، معایب زیادی نیز دارد که از […]

بازار؛ گروه استان ها: پارس جنوبی یکی از مهمترین مناطق نفت، گاز و پتروشیمی کشور و خاورمیانه است و هم اکنون 74 درصد گاز کشور و بیش از 50 درصد پتروشیمی های کشور در این منطقه تولید می شود.

پارس جنوبی جدا از مزایایی که برای اقتصاد کشور دارد، معایب زیادی نیز دارد که از جمله می توان به آلودگی محیط زیست و افزایش بیماری ها و مرگ و میر در محیط اطراف پارس جنوبی اشاره کرد.

فلر یکی از دغدغه های بزرگ مردم و مسئولان پارس جنوبی است که افزایش گازهای ناشی از احتراق و آلودگی ناشی از این موضوع، فعالان محیط زیست و مردم منطقه را نگران کرده است.

بر اساس آمارهای موجود، بخش زیادی از گاز تولیدی در منطقه پارس جنوبی مشعل شده و علاوه بر هدر رفتن گاز، آلودگی خطرناکی نیز ایجاد می کند.

کاهش شعله های آتش و نجات جان مردم ناشی از این گازهای آلاینده خواسته ساکنان این مناطق است.

تعدادی از مردم و همچنین کارگران پارس جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار با وجود ابراز نگرانی از گسترش آلاینده های زیست محیطی، خواستار تلاش مسئولان برای کاهش شعله های آتش شدند.

زندگی در عسلویه مساوی با مرگ است.

علی ملنگیان یکی از اهالی عسلویه در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: زندگی در عسلویه مساوی با بیماری های قلبی و ریوی و در نهایت مرگ است.

وی افزود: سال هاست که شاهد آتش زدن فلرها و گازهای فلر هستیم و با وجود وعده های مکرر مسئولان هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

محمد خادمیان یکی از کارگران شاغل در پارس جنوبی نیز به خبرنگار بازار گفت: کار در پارس جنوبی سختی های زیادی به همراه دارد و اکنون دچار بیماری های مختلف جسمی هستیم.

وی افزود: صنعت نفت دارای امکانات و تجهیزات فراوانی است اما تاکنون هیچ اقدام اساسی برای کاهش آلاینده ها به ویژه گازهای همراه و فلرینگ انجام نشده است.

این کارمند پارس جنوبی تاکید کرد: خانواده های ما منتظر سلامتی ما هستند و اگر فکری به حال این گازها نکنیم، کارگران و ساکنان منطقه بیشترین آسیب را خواهند دید و مدیران پرواز درگیر نخواهند شد. خطر بسیار

به جای گسترش بیمارستان، شیوع بیماری را کاهش دهید

یحیی رضوانی یکی از اهالی پارس جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هر ساله شاهد سفر وزرا و مدیران ارشد به منطقه هستیم و بلافاصله قول کاهش شعله های آتش و بهبود وضعیت محیط زیست را می دهند.

وی یادآور شد: هر چقدر برای تعمیر فلر هزینه کنند ارزشش را دارد و سلامت مردم تضمین می شود.

رضوانی افزود: به نظر من به جای توسعه بیمارستان و افزایش تجهیزات پزشکی باید در کاهش شیوع بیماری سرمایه گذاری کرد که در این صورت تعداد بیماران به شدت کاهش می یابد.

محمدی زاده: رئیسی در سفر دولت به استان بوشهر به وزیر نفت دستور تکمیل جمع آوری فلرها در پارس جنوبی را صادر کرد و مقرر شد این کار در پایان دولت سیزدهم انجام شود.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رفع آلاینده های زیست محیطی و کاهش شعله های آتش همواره از دغدغه های مسئولان ارشد استان و کشور است.

وی افزود: در دو سال گذشته با دستور رئیس جمهور اقدامات ارزنده ای در جهت کاهش شعله های آتش انجام شده و الحمدلله نتایج خوبی را کسب کرده ایم.

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات خوبی برای کاهش آلودگی و گازهای اضافی تصویب شده است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن وضعیت بهبود یابد.

محمدی زاده تصریح کرد: رئیسی در سفر دولت به استان بوشهر به وزیر نفت دستور تکمیل جمع آوری فلرها در پارس جنوبی را صادر کرد و مقرر شد این کار تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

استاندار بوشهر گفت: بارها بر اجرای طرح جمع آوری گازهای مازاد در پارس جنوبی نظارت داریم و در سال آینده شاهد کاهش چشمگیر آلاینده ها خواهیم بود.

محمدی زاده بیان کرد: مدیران وزارت نفت و مسئولان پارس جنوبی نیز با جدیت پای کار هستند و امیدواریم به فضل الهی بتوانیم شاهد رضایت اهالی بومی و کارگران این منطقه باشیم.

اختصاص 1.2 میلیارد دلار برای کاهش شعله های آتش

سخاوت اسدی مدیرکل منطقه ویژه پارس جنوبی نیز به خبرنگار بازار گفت: مدیران پارس جنوبی به شدت نگران سلامت مردم و کارکنان مستقر در منطقه هستند.

وی افزود: برنامه ریزی برای کاهش سوختگی به سه صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی شده است و امیدوارم به اهداف تعیین شده برسیم.

مدیرکل منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد: در سال های اخیر با اقدامات اصلاحی کاهش شعله ور شدن، در پالایشگاه فازهای یک تا 10 شاهد کاهش چشمگیر آلاینده ها بوده ایم و فلرینگ از حدود سه میلیارد مترمکعب در سال 1386 به 450 میلیون متر مکعب در سال 2017 کاهش یافته است.

اسدی تصریح کرد: بیش از 1.2 میلیارد دلار اعتبار برای کاهش مشعل تخصیص یافته و اقدامات خوبی در چند پتروشیمی برای کاهش فلرینگ و حذف آلاینده های زیست محیطی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا یکی دو سال آینده شعله ها و گازهای ناشی از مشعل ها به کمترین میزان خود برسد.

هوشمند: با نصب تجهیزات پیشرفته و باکیفیت، هر ماه شاهد کاهش ضایعات گاز هستیم و ممکن است به زودی به پایان سوختن مشعل ها یا مشعل های گاز نزدیک شویم.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با اشاره به ضرورت حذف آلاینده های زیست محیطی به خبرنگار بازار گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در این زمینه پیشرو است و اقدامات ارزنده ای به ویژه برای رفع فلرها انجام داده ایم.

وی از اعطای مجوز ماده 11 توسط وزارت نفت برای کاهش فلرینگ در پالایشگاه های مجتمع گاز خبر داد و اظهار داشت: این مجوزهای راهبردی صادر شده از سوی وزیر نفت و شرکت ملی گاز توانسته است مسیر تداوم پایداری و تولید گاز را فراهم کند. و من انتظار دارم این روند ادامه داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با نصب تجهیزات پیشرفته و باکیفیت، هر ماه شاهد کاهش هدررفت گاز هستیم و به زودی می توانیم به پایان احتراق گازهای مشعل یا فلر نزدیک شویم. “

باهوش گفت: احیای جنگل و مراقبت از زیستگاه نیز در منطقه برای حفظ محیط زیست انجام شده است.

آتش زدن گاز مشعل سلامت مردم را به خطر انداخته است

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی نیز به خبرنگار بازار گفت: مردم عسلویه و کنگان و اطرافیان پارس جنوبی نیازمند توجه بیشتر در حوزه سلامت هستند.

وی افزود: آتش زدن گازهای مشعل سلامت مردم و حتی کارکنان پارس جنوبی را به خطر انداخته است که باید عاجل مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت نفت موظف به اجرای طرح های اصلاحی برای کاهش شعله ور است و مجلس حمایت های لازم را انجام می دهد.

حسنوند تاکید کرد: کمیسیون انرژی مشکلات زیست محیطی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سراسر کشور را با دقت و با حساسیت رصد می کند و هیچ فرصتی را از دست نمی دهیم.

اگر اقدامات کاهش سوخت متوقف شود یا منحرف شود، ما توضیح خواهیم داد

به نظر می رسد اقداماتی برای کاهش شعله ور شدن در منطقه انجام شده است، اما کافی نیست و نیازمند نظارت بیشتر مسئولان و هزینه های بیشتر از آنچه اعلام شده است.

مردم به ویژه زنان و کودکان عسلویه، نخل تقی، بیدخون، کنگان، دیر و… از مسئولان و رسانه های تحلیل بازار انتظار دارند که در این راستا اطلاع رسانی شفاف و در صورت عدم تحقق وعده های اعلام شده و طرح کاهش اگر قرار است جلوی سوختن گرفته شود یا منحرف شود، آن را با مردم مطرح می کنیم و این موضوع را تا حصول نتیجه و احیای سلامتی مردم پیگیری می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.