افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

شعار سال 1403; “جهش سازنده با مشارکت مردمی”

  • کد خبر : 236995
شعار سال 1403;  “جهش سازنده با مشارکت مردمی”

به گزارش بازار، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی افتتاحیه در سال 1403، سال جدید را سال «جهش مولد با مشارکت مردم» نامگذاری کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: به نام خدا ای تغییر دهنده دل ها و بینش ها، ای کنترل کننده روز و شب، […]

به گزارش بازار، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی افتتاحیه در سال 1403، سال جدید را سال «جهش مولد با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

به نام خدا

ای تغییر دهنده دل ها و بینش ها، ای کنترل کننده روز و شب، ای تغییر دهنده روزگار و حال، حال ما را به سوی حال بهتر تغییر ده.

عید نوروز و سال نو را که امسال با ماه مبارک رمضان، بهار دلها و بهار معنویت عجین شده است را به همه مردم عزیز ایران تبریک می گویم. به ویژه عید نوروز را به خانواده های شهدا و همه ملت های دیگر تبریک می گویم.

یاد شهدای عزیز و امام شهدا هستم که این راه را برای ملت ایران باز کردند. آرزو می کنم ملت ایران از هر دو منبع، سرچشمه طبیعت و منبع معنویت بهره مند شوند.

بیایید نگاهی به سال 1402 بیندازیم که در این زمان به پایان رسید و به سالی که وارد شدیم نگاهی بیندازیم. سال 1402 مثل همه سالهای زندگی سرشار از شیرینی و تلخی و آرزو و ناخواسته بود، این طبیعت دنیا و طبیعت زندگی است. در امور داخلی کشور، پیشرفت های مهم علمی، پیشرفت های فناوری، تولیدات زیربنایی که در سراسر کشور انجام شده است، این یکی از خبرهای شیرین و خوش بود. از سوی دیگر خبر بد مشکلات اقتصادی و معیشتی جمعیت بود. حضور حماسی مردم در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن، برگزاری ایمن این تظاهرات بزرگ، برگزاری سالم و سالم انتخابات پایان سال و سایر حضور مردم از جمله مژده ها و آرزوهای شیرین مردم بود. سال گذشته حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل آخر سال در بلوچستان، حوادثی که در این ماه‌ها برای ماموران امنیتی و نگهبانی رخ داد، از جمله حوادث تلخ و تلخ‌تر از همه است. حادثه غزه که یکی از مسائل مهم بین المللی ماست و یک حادثه بود. امسال تلخ تر از آن نداشتیم. در روابط خارجی، تحرکات بین المللی دولت در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی یکی از مژده ها و اتفاقات مساعد بود و حادثه غزه که به آن اشاره کردیم یکی از تلخ ترین و در عین حال تلخ ترین حوادث ما بود. امور خارجه . از خداوند متعال می خواهیم که تلخی ها را جبران کند و استمرار شیرینی ها را به ملت ایران و ملت های مسلمان عطا فرماید و آنچه را که منشأ خیر و برکت امت اسلامی و منشأ خیر و برکت است به آنان عطا فرماید. برای ملت ایران

در خصوص شعار سال 1402 که کنترل تورم و افزایش تولید بود کارهای خوبی انجام شد. در هر دو قسمت شعار کارها انجام شد، پیشرفت هایی البته در حد مطلوب نبود – و حالا انشاءالله در سخنرانی امروز جزئیات آن را به گوش ملت ایران خواهم رساند – و آنچه انجام شده است. خوب بود، اما باید ادامه دهیم. و این شعار شعاری نیست که بتوانیم انتظار داشته باشیم در یک سال به نحو مطلوب اجرا شود، این شعار ادامه خواهد داشت.

در سالی که در پیش داریم و وارد آن شده ایم، کارهای زیادی باید انجام دهیم و خود را متعهد بدانیم، چه مسئولین کشور، چه دولت ها، چه مجلس، چه قوه قضائیه و دیگران. و همچنین همه افراد، ما باید خودمان را متعهد کنیم. ما در نظر داریم که این کارها در حوزه های مختلف انجام می شود اما امسال موضوع اصلی کشور اقتصاد است. نقطه ضعف اصلی کشور اقتصاد است، باید در این زمینه ها فعال باشیم.

با مطالعه نظرات کارشناسان در این زمینه به این نتیجه می رسم که یکی از کلیدهای حل مشکلات اقتصادی کشور بحث تولید است. تولید داخلی، تولید داخلی دلیل اطمینان ما به تولید در سال های اخیر است. اگر رشد تولید و پیشرفت تولید ملی به نحو مطلوب انجام شود، بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مانند تورم، اشتغال و ارزش پول ملی به خوبی حل خواهد شد. بنابراین بحث تولید موضوع مهمی است و به همین دلیل امسال هم روی بحث تولید تکیه می کنم و امیدوارم انشاءالله امسال جهشی در تولید حاصل شود و قاطعانه معتقدم که این جهش بدون مشارکت مردم و بدون حضور مردم اتفاق نمی افتد. اگر بخواهیم جهشی در تولید داشته باشیم باید اقتصاد را رواج دهیم، باید پای مردم را به صورت ملموس به عرصه تولید باز کنیم، موانع حضور مردم را از بین ببریم. ظرفیت های بزرگی در بخش دولتی وجود دارد که انشاءالله توضیح می دهم و آن ظرفیت ها باید فعال شود، باید به نفع کشور و مردم استفاده شود. به همین مناسبت شعار امسال را گذاشتم: «جهش تولیدی با مشارکت مردمی» شعار امسال است. امیدواریم انشاالله این شعار به بهترین نحو محقق شود. برنامه ریزان کشور باید برنامه ریزی کنند، کارشناسان همکاری فکری داشته باشند و فعالان اقتصادی انشالله عملا در این کار مشارکت کنند.

توفیق ملت بزرگ و عزیز ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم و با خضوع به پیشگاه حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) درود می فرستیم.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.