افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

شستا سهام پرطرفداری با ارزش ذاتی 162 تومان است.

  • کد خبر : 152636
شستا سهام پرطرفداری با ارزش ذاتی 162 تومان است.

هادی بهرامی بازار: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان مرکزی ترین سازمان بیمه ای کشور و یکی از بزرگترین هلدینگ های چند رشته ای در بازار سرمایه شناخته می شود. این شرکت در سال 1398 در بخش هلدینگ صنعتی چند رشته ای بورس پذیرفته شد و به بورس عرضه شد. هدف اصلی شستا مدیریت […]

هادی بهرامی بازار: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان مرکزی ترین سازمان بیمه ای کشور و یکی از بزرگترین هلدینگ های چند رشته ای در بازار سرمایه شناخته می شود. این شرکت در سال 1398 در بخش هلدینگ صنعتی چند رشته ای بورس پذیرفته شد و به بورس عرضه شد. هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی واگذار شده با تمرکز بر سودآوری و حداکثر ارزش افزوده در بازار سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و تجاری است. در زیر به تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام شستا می پردازیم.

موقعیت و شرکت های گروه شستا
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پس از 35 سال فعالیت مستمر به یکی از بزرگترین شرکت های اقتصادی خاورمیانه تبدیل شده است. این شرکت با داشتن 175 شرکت مدیریتی و 90 شرکت غیر مدیریتی و تحت پوشش قرار دادن طیف وسیعی از حوزه های صنعتی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، دارویی، معدنی و فلزات، کشاورزی و دامپروری، حمل و نقل دریایی، نقش ویژه ای در نظام اقتصادی کشور ایفا می کند. سیمان و ارتباطات در تحلیل شستا، از میان 9 هلدینگ زیرمجموعه این شرکت، 6 هلدینگ تاپیکو، تیپیکو، تاسیکو، صبا تامین، سیمان تامین و کشتیرانی و طبق برنامه شرکت، مراحل خروج از بورس 3 هلدینگ دیگر درج شده است. هلدینگ ها شامل صنایع عمومی، مدیریت توسعه انرژی تامین و خدمات ارتباطی رایتل نیز در حال انجام است.

در حال حاضر حمایت مطمئن سهام 96 تومان و مقاومت قوی آن 140 تومان است. اگر قیمت بتواند حمایت 96 تومانی را نگه دارد و از مقاومت 140 تومانی عبور کند، هدف 200 تومانی و حتی رسیدن به اوج جدیدی دور از تصور نیست. محدوده های 96 و سپس 80 تومان می تواند محدوده جذابی برای انباشت سرمایه گذاران و تغییر روند مثبت باشد.

تاپیکو بزرگترین زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی
شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین دارای 59 شرکت مدیریتی، 16800 کارمند، سهامدار 26 شرکت غیر مدیریتی، مالکیت بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و متنوع ترین مشارکت کشور در زمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است. که در سال 1380 تاسیس و در سال 1391 وارد بورس شد.سود خالص شرکت 28.3 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 46 درصد و نسبت به دو سال قبل 82 درصد افزایش داشته است. سود خالص قابل تقسیم این شرکت در سال مالی 12 ماهه امسال بالغ بر 280 تومان بوده که تامین اجتماعی به عنوان سهامدار 67 درصدی تاپیکو مبلغ 18.96 میلیارد تومان سود کسب کرده است.

سود سهام شستا در تمامی زیر مجموعه های سهام آن به بیش از 35 میلیارد تومان خواهد رسید. سود خالص شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 32.87 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 46 درصد و نسبت به دو سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

ارزشیابی و سودآوری پرتفوی شستا
ارزش مازاد پرتفوی سهام شستا در 17 آبان 1402 حدود 65 میلیارد تومان محاسبه شد که طبق سبد سهام این شرکت، شستا 89 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین یا سیتا را در اختیار دارد که بیشترین درصد از دارایی شماست. . ارزش مازاد سبد بدون سهام شستا 29.417 میلیارد تومان برآورد شده است. پیش بینی می شود سود هر سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین در سال مالی 1403 324 تومان باشد که در صورت تقسیم 98 درصد از این سود بین سهامداران، سهم این سود نقدی که به شستا تعلق می گیرد به 22.62 میلیارد خواهد رسید. تومان. به طور کلی پیش بینی می شود سود سهام شستا در تمامی زیر مجموعه های سهام آن به بیش از 35 میلیارد تومان برسد. سود خالص شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 32.87 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 46 درصد و نسبت به دو سال قبل 10 درصد افزایش نشان می دهد.

ارزش گذاری سهام شستا
برای محاسبه NAV و تحلیل شستا، ارزش خالص با توجه به افزایش سرمایه، سود سهام و بازده کل سرمایه گذاری ها تعدیل شده و 179 هزار و 640 میلیارد تومبا محاسبه شده است. با تقسیم کل مازاد سهام و بورس و غیر بورس بر تعداد سهام شرکت، NAV یا ارزش ذاتی شستا هر سهم 162 تومان می شود. بر اساس محاسبات انجام شده در این تحلیل، سود خالص تحلیلی شستا با نسبت P/E 5.3 برای سال مالی 1403، 20 تومان به ازای هر سهم برآورد شده است.

بر اساس محاسبات انجام شده در این تحلیل، سود خالص تحلیلی شستا با نسبت P/E 5.3 برای سال مالی 1403، 20 تومان به ازای هر سهم برآورد شده است.

تحلیل تکنیکال سهام شستا.
پس از رشد 120 درصدی در سال گذشته، قیمت با فشار عرضه مواجه شد و با اصلاح 29 درصدی مواجه شد و در نهایت در شهریور 1402 مجدداً 24 درصد افزایش یافت. در حال حاضر، سهام در پایان هفته با قیمت 1253 ریال بسته شد، اما حمایت قابل اعتماد. محدوده 96 تومان و مقاومت قوی آن 140 تومان است. اگر قیمت بتواند حمایت 96 تومانی را نگه دارد و از مقاومت 140 تومانی عبور کند، هدف 200 تومانی و حتی رسیدن به اوج جدیدی دور از تصور نیست. محدوده های 96 و سپس 80 تومان می تواند محدوده جذابی برای انباشت سرمایه گذاران و تغییر روند مثبت باشد.

آخرین کلمه
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یک هلدینگ بزرگ و چند رشته ای است که در نوسانات شاخص کل و گردش نقدینگی در بورس نقش اول را ایفا می کند. زیرمجموعه های این سازمان فعالیت های گسترده ای دارند و بازیگران مهمی در صنعت خود و حتی اقتصاد ایران هستند. افزایش فروش، کاهش هزینه ها، منافع نامشهود و مدیریت صحیح از عوامل مهم رشد یک شرکت هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.