افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

شستا بزرگترین شرکت چند رشته ای کشور بازگشت 16 واحد تعطیل شده به چرخه تولید

  • کد خبر : 34249
شستا بزرگترین شرکت چند رشته ای کشور بازگشت 16 واحد تعطیل شده به چرخه تولید

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 مرداد) شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوال نماینده محفوی آبادان گفت: این سوال نشان می دهد که چرا در شستا و تاپیکو بی برنامگی وجود دارد و با وجود اینکه سوال به اختصار است توضیح می […]

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 مرداد) شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوال نماینده محفوی آبادان گفت: این سوال نشان می دهد که چرا در شستا و تاپیکو بی برنامگی وجود دارد و با وجود اینکه سوال به اختصار است توضیح می دهم.

وی تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای سرمایه گذاری در صندوق ها یا سایر اوراق بهادار با هدف کسر سود از شرکت های مدیریتی یا غیرمدیریتی فعالیت می کند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: جایگاه شستا در اقتصاد ملی یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور است، این شرکت بزرگترین شرکت چند رشته ای کشور است، در تولید بیش از 20 محصول اساسی موثر است، سهم 7.3 درصدی از ارزش بازار سرمایه کشور و سهم 4 درصدی از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برنامه‌های تحولی که در این مجموعه وجود دارد شامل استراتژی حفاظت از سبد سرمایه‌گذاری، استراتژی بهینه‌سازی مبتنی بر تهدید مستمر و سیاست تعدیل سبد، استراتژی حفاظت از ثروت ذینفع، استراتژی سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی منطبق با ماموریت، استراتژی بهره‌برداری از فرصت‌های بهینه در محیط بین‌المللی، استراتژی نوآوری، استراتژی چابکی، استراتژی انتقال دارایی، استراتژی انتقال دارایی، استراتژی انتقال دارایی به سمت استراتژی اشتراک‌گذاری، و مبارزه با فساد و تضاد منافع، راهبرد توانمندسازی منابع انسانی مبتنی بر تعهد و تجربه، استراتژی مدیریت یکپارچه سازی و هم افزایی اقدامات با سایر شرکت های وزارت کار، طراحی سیستم تامین اجتماعی شرکت های سرمایه گذاری در 17 فصل.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای این راهکارها خاطرنشان کرد: تحقق بودجه فروش 110 درصد و تحقق بودجه سود خالص 107 درصد در سال 1401، رشد 43 درصدی فروش در سال 1401 نسبت به سال 1400 و رشد 50 درصدی سود در سال 1401 بر اساس رشد 2 درصدی سود فروش در سال 1402 پیش بینی می شود.

مرتضوی تاکید کرد: روند رشد خالص شرکت سرمایه گذاری و تاپیکو در این قالبی که ارائه می کنم (نمایش آمار ارائه شده در این گزارش به صورت تصویری در راهرو) نشان از افزایش کاملاً صعودی و همچنین افزایش 19 درصدی سود برای تاپیکو و افزایش 26 درصدی سود برای شستا دارد.

وی افزود: در مدتی که فرصت خدمت داشتم 16 واحد تعطیل شد و واحدهای نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند، اما برنامه هایی که برای رونق این مجموعه و تسریع رشد اقتصادی داریم شامل ارائه سند تحول و راهبرد یک، دو و پنج ساله همراه با سند اصلاح سرمایه گذاری و شروع اجرای پروژه های فعال در چندین مورد پترو و آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد پترو 7 و همچنین آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد پترو 7 است. اجرای طرح اتانول در فرا بی پتروکویمیکا، پذیرش عرضه سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار سرمایه.

وزیر کار تصریح کرد: وضعیت شرکت های فعال در شهر آبادان شامل پتروشیمی آبادان است که طبق برنامه در حال پیشرفت است، سایت آبادان، شرکت نفت ایرانول، سایت آبادان و شرکت نفت پاسارگاد. اما چالش هایی نیز وجود دارد و شاید بخشی از سوال نماینده سوال کننده به پتروشیمی آبادان برگردد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: بی ثباتی مدیریتی در 2 سال گذشته 3 مدیر تغییر کرده و تلاش می شود مدیر چهارم نیز تغییر کند و همچنین تراکم بالای نیروی انسانی مجموعه که باید با 700 نفر کار خود را به اتمام برساند در حالی که بیش از 1500 نفر به این مجموعه تحمیل شده است.

وی افزود: البته برنامه هایی مانند افزایش سرمایه، تعمیرات اساسی، مونتاژ خط انتقال اتیلن و تعویض واحد 300 نیز داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.