افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

شرکت کشتیرانی زیم نیز هزینه حمل و نقل به سرزمین های اشغالی را افزایش داد.

  • کد خبر : 151840
شرکت کشتیرانی زیم نیز هزینه حمل و نقل به سرزمین های اشغالی را افزایش داد.

به گزارش بازار، شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی «ZIM» اعلام کرد که به دلیل تهدیدات یمن در دریای سرخ و خلیج عدن که باعث طولانی‌تر شدن سفر و افزایش هزینه‌های حمل و نقل کشتی‌ها به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شده است. قیمت حمل و نقل از آسیا تا مدیترانه گسترش می یابد. زیم در بیانیه ای اعلام […]

به گزارش بازار، شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی «ZIM» اعلام کرد که به دلیل تهدیدات یمن در دریای سرخ و خلیج عدن که باعث طولانی‌تر شدن سفر و افزایش هزینه‌های حمل و نقل کشتی‌ها به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شده است. قیمت حمل و نقل از آسیا تا مدیترانه گسترش می یابد.

زیم در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به تداوم تهدید امنیتی در دریای سرخ و خلیج عدن پس از حملات یمن، قیمت حمل و نقل از آسیا به دریای مدیترانه در اسرع وقت افزایش می یابد.

این شرکت اعلام کرد که تهدید یمن به مسیر تجارت بین المللی، تمامی شرکت های کشتیرانی فعال در منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی از آنها اقدامات مشابهی را انجام داده اند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها تاکید کرده است که تنها کشتی های اسرائیلی که عازم رژیم صهیونیستی هستند مورد تهدید صنعا هستند و جدای از آنها می توانند در امنیت کامل در این آبراه بین المللی به سفر خود ادامه دهند. این اتفاق برای یک کشتی غیر وابسته به رژیم صهیونیستی در باب المندب رخ داد.

شرکت زیم گفت: این چالش محدود به شرکت زیم نیست و پاسخ آن باید از سوی جامعه بین المللی و طرف های مسئول آزادی دریانوردی و امنیت تجارت بین المللی باشد.

شرکت زیم حدود دو هفته پیش تصمیم گرفت مسیر کشتیرانی را از شرق سرزمین های اشغالی تغییر دهد و از آفریقا دوری کند و به جای عبور از باب المندب از کانال سوئز عبور کند.

این شرکت مشخص نکرده است که کشتی‌های عازم اسرائیل چه مدت تاخیر خواهند داشت، اما در نامه‌هایی که چندین شرکت بزرگ کشتی‌رانی بین‌المللی به مشتریان خود در سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده‌اند، آمده است که این به معنای اضافه کردن ۱۸ روز به زمان حمل و اضافه کردن ۲۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر محموله کانتینری است. مشتریان

شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک که تقریباً 14.8 درصد از کل تجارت جهانی کانتینر را بر عهده دارد، در پی حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که از 8 دسامبر (جمعه گذشته) هزینه‌های اضافی را به همراه دارد. بر محموله های سرزمین های اشغالی اعمال می شود و افزایش قیمت برای کانتینرهای 20 فوتی 50 دلار و برای کانتینرهای 40 و 45 فوتی 100 دلار خواهد بود.

آژانس آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش داد که هیچ راه فراری از مسیر دریای سرخ برای کشتی های عبوری از کانال سوئز وجود ندارد. در درازمدت، شرکت‌ها می‌توانند مسیرهایی را که کشتی‌هایشان برای جابجایی کشتی‌ها به جنوب آفریقا طی می‌کنند، که 10 روز به سفر اضافه می‌کند، یا برای عبور از کانال پاناما که 11 روز طول می‌کشد، بازنگری کنند. سفر.

به گفته «یگال ماور» محقق مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی، تغییر مسیر این خط نشان دهنده بار اقتصادی قابل توجهی است. هزینه اضافی مربوط به روزهای سفر اضافی برای کشتی‌های عازم اسرائیل و مصرف سوخت اضافی سفر در اطراف آفریقا و بازگشت به جای عبور از کانال سوئز قابل توجه است.

رسانه های رژیم صهیونیستی تاکید می کنند که لغو خطوط کشتیرانی به طور خودکار منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا خواهد شد و انتظار می رود این روند افزایش چشمگیری داشته باشد و به امنیت غذایی اسرائیل آسیب برساند.

این رسانه ها همچنین تایید کردند که اسرائیل حدود 70 درصد مواد غذایی خود به ویژه دام را از طریق دریا و بنادر ایلات، اشدود و حیفا وارد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.