افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

شرکت وارن بافت تقریبا نیمی از سهام اپل را فروخت

  • کد خبر : 314068
شرکت وارن بافت تقریبا نیمی از سهام اپل را فروخت

بر اساس گزارش CNBC، این شرکت مستقر در اوماها در ارائه درآمد خود فاش کرد که دارایی هایش در سهام اپل در پایان سه ماهه دوم سال جاری به ارزش 84.2 میلیارد دلار بود. این نشان می دهد که برکشایر هاتاوی کمی بیش از 49 درصد از سهام خود در سازنده آیفون را فروخته است. […]

بر اساس گزارش CNBC، این شرکت مستقر در اوماها در ارائه درآمد خود فاش کرد که دارایی هایش در سهام اپل در پایان سه ماهه دوم سال جاری به ارزش 84.2 میلیارد دلار بود. این نشان می دهد که برکشایر هاتاوی کمی بیش از 49 درصد از سهام خود در سازنده آیفون را فروخته است. البته اپل حتی پس از این فروش نیز بزرگترین دارایی این شرکت در قالب سهام باقی مانده است.

رشد وارن بافت در سهام اپل فروخته شد

بافت 13 درصد از سهام اپل خود را در سه ماهه اول سال 2024 فروخته بود و در نشست سالانه Berkshire اشاره کرد که این تصمیم به دلایل مالیاتی گرفته شده است. اما افزایش تعداد سهام فروخته شده توسط وی نشان می دهد که دلیل اصلی شاید چیزی فراتر از مالیات باشد.

سهام اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل نگرانی از عقب افتادن این شرکت در زمینه هوش مصنوعی سقوط کرد، اما در سه ماهه دوم دوباره رشد کرد و با 23 درصد افزایش به رکورد جدیدی رسید زیرا سازنده آیفون در مورد هوش مصنوعی خود صحبت کرد و جزئیات بیشتری را به سرمایه گذاران اعلام کرد. .

وارن بافت، 93 ساله، در طول زندگی حرفه ای خود تا حد زیادی از شرکت های فناوری اجتناب کرده است. برکشایر خرید سهام اپل را در سال 2016 آغاز کرد و بافت در طول سال ها چنان به اپل علاقه مند شد که خرید سهام خود را افزایش داد. اکنون بزرگترین هلدینگ برکشایر هاتاوی سهام اپل است و بافت این غول فناوری را دومین تجارت بزرگ جهان پس از خدمات بیمه ای خود می داند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اپل اخیرا گزارش درآمد سه ماهه خود را اعلام کرده است. این غول فناوری به لطف رشد فروش آیپد به سود ۲۱.۴ میلیارد دلاری دست یافته بود. علاوه بر این، فروش جهانی آیفون برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافت که بیشتر به دلیل رقبای چینی اپل مانند هواوی بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.