افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

شرکت هواپیمایی ماهان نماز صدها مسافر تهران – مشهد را لغو کرد

  • کد خبر : 196971
شرکت هواپیمایی ماهان نماز صدها مسافر تهران – مشهد را لغو کرد

به گزارش بازار، بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، «کلیه مسافران هواپیماهای ایرانی از هر مبدا و مقصدی و مسافران خطوط هوایی خارجی که از مبدأ ایران یا مقاصد داخل ایران پرواز می‌کنند، حق دارند نمازهای یومیه را در شرایط مناسب بخوانند». و این حق باید به رسمیت شناخته و رعایت شود.» این در حالی […]

به گزارش بازار، بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، «کلیه مسافران هواپیماهای ایرانی از هر مبدا و مقصدی و مسافران خطوط هوایی خارجی که از مبدأ ایران یا مقاصد داخل ایران پرواز می‌کنند، حق دارند نمازهای یومیه را در شرایط مناسب بخوانند». و این حق باید به رسمیت شناخته و رعایت شود.»

این در حالی است که برخی از شرکت های هواپیمایی کشوری این بخشنامه را نادیده می گیرند و بدون رعایت بخشنامه مذکور پرواز انجام می دهند، به عنوان مثال صبح امروز سه شنبه شرکت هواپیمایی ماهان بدون توجه به الزام مسافران به صبحگاهی، پرواز تهران – مشهد را انجام داد. پرواز . نماز و در واقع به آنها بی احترامی کرده است.

یکی از مسافران پرواز شماره 1081 تهران – مشهد در ساعت 04:30 صبح امروز به تسنیم گفت: این پرواز با حدود 15 دقیقه تاخیر فرودگاه مهرآباد را به مقصد مشهد ترک کرد.

وی ادامه داد: به دلیل این مشکل هواپیما دیر در فرودگاه مشهد به زمین نشست و تقریبا چهار دقیقه به سحر مانده بود.

وی افزود: تعداد معدودی از مسافران این پرواز که بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما وضو گرفتند، نماز فجر را در محدوده فرودگاه و بر روی آسفالت اقامه کردند که متاسفانه نماز اکثر مسافران این پرواز پایان یافت.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه اقامه نماز گفت: انتظار می رود شرکت های هواپیمایی برای اقامه نماز مسافران تدابیری بیندیشند تا به آنها ظلم نشود، سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این زمینه مسئول است و باید مجوز سفر صادر کند. مطابق اقامه نماز زائران».

بر اساس بخشنامه سال 96 سازمان هواپیمایی کشوری: در صورتی که در طول پرواز اقامه نماز شرعی در همان پرواز شروع و پایان یابد، شرکت های هواپیمایی موظفند اطلاعات درخواستی مسافران اعم از ساعت شرعی و جهت پرواز را ارائه کنند. قبله. ، به مسافرانی که درخواست می کنند و در صورت امکان مکان مناسب و مطمئنی را برای اقامه نماز واجب مسافران معرفی می کنند.

در مواردی که پس از فرود هواپیما، وقت نماز تمام می شود، اما زمان کافی برای انجام مراحل ورود به مقصد و اقامه نماز وجود ندارد، رعایت مفاد فوق الزامی است.

اگر وقت نماز قبل از شروع وقت سوار شدن مسافر شروع شود یا وقت نماز و مدت پرواز به حدی باشد که در طول پرواز نماز خواندن ممکن نباشد، سوار شدن مسافر باید حداقل 15 دقیقه بعد از رسیدن وقت نماز شروع شود. یا برنامه پرواز باید به گونه ای تغییر یابد که امکان اقامه نماز برای مسافران پس از فرود و انجام مراحل ورود در مقصد وجود داشته باشد.

در مواردی که رعایت موارد فوق منجر به نقض الزامات امنیتی و به خطر افتادن جان مسافران شود، لازم است ضمن رعایت حقوق و احترام مسافران، الزامات امنیتی را رعایت کرده و محدودیت های موجود را به اطلاع آنان رسانده و با مسافران همکاری لازم را داشته باشند. تا حد امکان در مورد راه حل های جایگزین.

بر اساس این ابلاغیه، کلیه شرکت های هواپیمایی موظفند دستورالعمل ها و فرآیندهای مربوط به برنامه ریزی و مدیریت پرواز را به گونه ای بررسی و بازنگری کنند تا مفاد این اطلاعیه در عملیات جاری شرکت ها رعایت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.