افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

شرکت ها باید برای صادرات برق تجدیدپذیر به 4 کشور آماده شوند

  • کد خبر : 275908
شرکت ها باید برای صادرات برق تجدیدپذیر به 4 کشور آماده شوند

به گزارش بازار، محمود کمانی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، اظهار داشت: تصویب هدف گذاری برای ساخت 30 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به دستور رئیس جمهور انجام شد. شهید رئیسی . در شورای عالی انرژی و تصویب و صدور مجوزها در سه سال اخیر […]

به گزارش بازار، محمود کمانی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، اظهار داشت: تصویب هدف گذاری برای ساخت 30 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به دستور رئیس جمهور انجام شد. شهید رئیسی . در شورای عالی انرژی و تصویب و صدور مجوزها در سه سال اخیر نشان از جدیت و عزم دولت سیزدهم برای رفع موانع و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران دارد.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) با تشریح اهمیت و ضرورت توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران، خاطرنشان کرد: کشور سالانه حدود 15 میلیارد دلار سوخت برای نیروگاه ها مصرف می کند هزینه ساخت و ساز 30000 مگاوات نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر.

کمانی با بیان اینکه هم اکنون 12 هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر در حال ساخت است افزود: هدف گذاری ساخت 30 هزار مگاوات در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث نیروگاه های پیش بینی شده، مدل های سرمایه گذاری مختلفی به عنوان زیرساخت طی سه سال گذشته تدوین شده است، افزود: مناقصه احداث 4 هزار و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با هدف رفع عدم تعادل در برق برگزار شد. عرضه امسال طبق مصوبه شورای اقتصاد به اوج خود رسید. توسط 5 شرکت سرمایه گذاری در 90 کارگاه ساختمانی کشور توسط شهید جمعه و با تاکید بر تسریع در اجرای آن ساماندهی و ساخته شد.

این مقام مسئول با تاکید بر تلاش دولت و بخش خصوصی برای تسهیل و تسریع در ساخت پروژه ویژه 4500 مگاواتی نیروگاه های تجدیدپذیر به منظور رفع عدم تعادل انرژی، ادامه داد: تلاش برای تامین منابع مالی این پروژه از زمان موضوعات مرتبط با صندوق توسعه ملی طی جلسات مختلف با صندوق و عوامل بانک مرکزی، حل مشکلات اخذ هویت منحصر به فرد از طریق برگزاری جلسات با سازمان برنامه و تسهیل در تحویل زمین برای ساخت و ساز بررسی شده است. نیروگاه های انرژی تجدید پذیر از جمله اقدامات ساتبا تسریع در ساخت این نیروگاه ها است و پیش بینی می شود مشکلات مالی شرکت ها از طریق صندوق توسعه ملی برطرف شود و شرکت ها به صورت جدی اقدام کنند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مناقصه احداث حدود 3000 مگاوات نیروگاه بادی در حال انجام است، اظهار داشت: تعرفه پیشنهادی برای احداث نیروگاه های بادی در مقایسه با بسیاری از کشورهای خارجی از جذابیت بیشتری برخوردار است و پاکت های مناقصه نیز این امر را به همراه خواهد داشت. به زودی برای معرفی سرمایه گذاران برنده باز می شود.

وی با اشاره به موافقت وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به منظور تامین برق پایدار چاه های کشاورزی و استقبال زیاد کشاورزان از این طرح، تصریح کرد: با مدل طراحی شده، کشاورزان می توانند برق خورشیدی بسازند. گیاه. با 80 درصد ظرفیت مورد نیاز برای معافیت از محدودیت بار در چهار ماه در سال و فروش برق خود در هشت ماه در سال. در این زمینه با شرکت های توزیع برق استان های کرمان و خراسان برای توسعه این مدل از نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر مذاکراتی انجام شده است.

کمانی از بهره برداری از اولین نیروگاه صنعتی در گل گهر و سیمان ممتازان در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: با وظیفه ای که وزارت نیرو برای ساخت 10 هزار مگاوات بر عهده صنایع گذاشته است، تاکنون 3 هزار و 200 مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر تولید شده است. صنایع پروانه ساخت آن را به پایان رسانده و به عنوان مثال نیروگاه فولاد مبارکه 600 مگاواتی در حال ساخت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.