افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

شرکت های هواپیمایی نمی توانند قیمت بلیط هواپیما را افزایش دهند

  • کد خبر : 179951
شرکت های هواپیمایی نمی توانند قیمت بلیط هواپیما را افزایش دهند

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، این افزایش طی هفته گذشته و با بازتاب رسانه ای افزایش یافته است. قیمت بلیط هواپیما در راه های داخلی وزارت راه و شهرسازی اجرا شد. در همین راستا دفاتر دو شرکت هواپیمایی گران قیمت در فرودگاه مهرآباد با کمک سازمان تعزیرات حکومتی و طی گشت مشترک پلمب […]

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، این افزایش طی هفته گذشته و با بازتاب رسانه ای افزایش یافته است. قیمت بلیط هواپیما در راه های داخلی وزارت راه و شهرسازی اجرا شد. در همین راستا دفاتر دو شرکت هواپیمایی گران قیمت در فرودگاه مهرآباد با کمک سازمان تعزیرات حکومتی و طی گشت مشترک پلمب شد.

نادر حیدری رئیس چهارمین کشوری سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پس از بازدید، متأسفانه هیچ یک از دفاتر فروش شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد نسبت به نصب و استفاده از لیست قیمت پروازهای داخلی اقدامی نکرده اند. که یکی از الزامات قانونی است.

وی افزود: با رعایت موازین قانونی، مدیریت فرودگاه موظف شد از این پس از تابلوهای نرخ بلیت در فرودگاه مهرآباد استفاده و نصب کند.

معاون نظارت دولتی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: علاوه بر آن، اداره فرودگاه ها نرخ مصوب عرضه بلیت در تمامی پایانه های فرودگاهی را در حضور مردم تصویب و اعلام می کند تا مشتریان فرودگاهی از مزایای آن بهره مند شوند. هم کرایه مصوب و هم کرایه ارائه شده در هر زمان معین، یکی از خطوط هوایی باید اطلاعات دقیقی داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: 2 دفتر فروش ایرلاین ها که وضعیت جدی تری نسبت به بقیه داشتند با نصب تابلو به دلیل عدم همکاری مناسب موقتا تعطیل شدند.

وی با یادآوری اینکه قیمت اعلامی بلیت هواپیما بر اساس سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: بنابراین با محاسبه دقیق و کارشناسی شده کرایه های مصوب، تخلفات به مراجع کیفری دولت اعلام می شود تا آنها بتوانند برخورد با متخلفان در این بازدید مشخص شد که متأسفانه برخی از ایرلاین های خصوصی حداکثر سقف مصوب کرایه را رعایت نکرده و بلیت هایی را با نرخ بالاتری عرضه می کنند. بدون شک یکی از مجازات هایی که در انتظار متخلفان است، علاوه بر جریمه نقدی و تصمیمات تکمیلی، الزام به استرداد بیش از حد پرداختی به شکات خواهد بود.

مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی دو روز پیش (چهارم آذرماه) از اعلام شکایت کیفری برای 9 شرکت هواپیمایی بخش خصوصی به دلیل رزرو بیش از حد مجاز خبر داد و به تسنیم گفت: شرکت های هواپیمایی موظف به رعایت موارد زیر هستند. لیست قیمت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری. این لیست قیمت در خرداد ماه سال جاری به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و فروش بالاتر از این نرخ ها تخلف بوده و رسیدگی خواهد شد.

حسین مذناب با اشاره به گشت مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان تعزیرات حکومتی از فرودگاه مهرآباد (بعدازظهر جمعه 31 آذرماه) افزود: پس از دریافت شکایات مردمی، فرودگاه و دفاتر 2 شرکت هواپیمایی متخلف در این خصوص . آنها به طور موقت پلمپ شدند. .

وی تصریح کرد: در این راستا 9 شرکت هواپیمایی در بخش خصوصی جرم اعلام شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مرجع تعیین قیمت بلیت هواپیما بر عهده شورای عالی هواپیمایی است.

دیروز سرانجام مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از توقف رای دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد. این در حالی است که با وجود پیگیری های متعدد، طی هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به گرانی شرکت های هواپیمایی کشوری سکوت اختیار کرده است.

حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از توقف رای دیوان عدالت اداری درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین ها خبر داده است.

جعفر یازرلو یادآور شد: در ساعت 14 تیرماه و با محدودیت 60 درصدی صندلی‌های پرواز در زمان شیوع ویروس کرونا، قیمت بلیت‌ها نسبت به فهرست بهای سال 2019 40 درصد افزایش یافت و متعاقباً در ساعت 14 آذرماه و با لغو محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری خطوط هوایی را مجبور به کاهش 15 درصدی کرایه کرد.

وی ادامه داد: پس از گذشت حدود دو سال از تصویب افزایش 30 درصدی نرخ ها توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ 23/02/1302 بر اساس مصوبه ستاد تنظیم قیمت تمام مسیرهای کشور بر اساس جدول قیمت کل بلیط هواپیما در هر یک از 29 مسیر ملی درصد افزایش یافته است.

وی گفت: دیوان عدالت اداری بر اساس آخرین اقدامات شرکت های هواپیمایی و طرح شکایت در دادگاه، رأی رئیس تنظیم بازار را ابطال کرد که بر اساس آن مقرر شده است «حمل و نقل بار و مسافر. هواپیمایی منوط به تعیین قیمت و افزایش قیمت آن منوط به هماهنگی با ستاد مذکور می باشد.

یازرلو با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نماینده دولت در صنعت هواپیمایی کشوری است و مسئولیت ایمنی پروازها را بر عهده دارد، افزود: این سازمان خود را موظف به انجام وظایف و مسئولیت های محول شده از سوی قانونگذار می داند و موظف به اجرای آن خواهد بود. هر تصمیمی که در روند قضایی کشور ابلاغ شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در پی رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع ذی صلاح، درخواست اعمال ماده 91 دیوان عدالت اداری را صادر کرد. هدف از بررسی مجدد که بر اساس آن رئیس دیوان طی نامه ای به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعلیق اجرای این رای مبنی بر ابلاغ وضعیت از سوی سازمان هواپیمایی جهت اطلاع و اقدام شرکت های هواپیمایی و اینکه یک شرکت مجاز به افزایش قیمت بلیط هواپیما نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.