افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

شرکت متا، در حال توسعه یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مشابه توییتر است

  • کد خبر : 16586

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام به رهبری مارک زاکربرگ در حال توسعه یک شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری متن غیرمتمرکز با نام رمز «P92» است. ظاهرا متا قصد دارد از داده های مرتبط با حساب کاربری اینستاگرام در این شبکه اجتماعی استفاده کند. این یعنی کاربران اینستاگرام می‌توانند با همان نام کاربری خود به این […]

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام به رهبری مارک زاکربرگ در حال توسعه یک شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری متن غیرمتمرکز با نام رمز «P92» است. ظاهرا متا قصد دارد از داده های مرتبط با حساب کاربری اینستاگرام در این شبکه اجتماعی استفاده کند. این یعنی کاربران اینستاگرام می‌توانند با همان نام کاربری خود به این شبکه اجتماعی وارد شوند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، آدام موسری، رهبری این پروژه غیرمتمرکز را برعهده گرفته است. با این حال، به نظر می‌رسد از اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری اینستاگرام، از جمله تصاویر پروفایل، یوزرنیم و فالوورها با انتقادات همراه می‌شود. شرکت متا پیش از این در مدیریت داده‌های مربوط به کاربران و مسائل مرتبط با حریم خصوصی با انتقاداتی روبه‌رو شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، از تیم حقوقی خود خواسته تا پیش از ارائه نسخه اپلیکیشن P92، اطلاعات مربوط به حفظ حریم خصوصی را مشخص کند.

شبکه اجتماعی غیر دولتی P92

شبکه اجتماعی P92، مشابه با پروژه مستودون (Mastodon)، یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است و مشابه با توییتر از ویژگی میکروبلاگینگ استفاده خواهد کرد. منظور از میکروبلاگینگ، امکان نوشتن متن‌های کوتاه با تعداد کاراکتر و اشتراک‌گذاری آن است. انتظار میرود این شبکه اجتماعی در زمان راهاندازی، ویژگیهایی مشابه با توییتر داشته باشد. با این حال قرار است در ادامه قابلیت کامنت‌گذاری و پیام‌های خصوصی نیز به آن اضافه شود.

یکی از سخنان شرکت متا در گفتگویی با TechCrunch گفت:

ما در حال بررسی توسعه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقلی برای به اشتراک گذاشتن متن هستیم. معتقدیم فرصتی برای خلق فضایی از افراد مختلف وجود دارد که در آن و شخصیت‌های معروف می‌توانند علایق خود را به اشتراک بگذارند.

تصمیم شرکت متا برای ارائه شبکه اجتماعی شبیه به توییتر در حالی که می‌شود که توییتر در مدت زمان قطع‌آوری‌های فنی و قطعی متعددی را تجربه کرده است. علاوه بر این، خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک باعث شده تا برخی از کاربران به دنبال شبکه‌های اجتماعی جایگزینی از جمله مستودون و پست نیوز (Post.news) باشند.

برنامه های متاورسی متا

جستجوهای شرکت متا در زمینه متاورس دوباره سودآور نبوده است. تصمیم زاکربرگ برای سرمایه‌گذاری در فضای نوپایی متاورس برای شرکت متا گران تماماً به گونه‌ای است که در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۳.۷ میلیارد دلار متضرر شد. علاوه بر این، بازوی متاورسی این شرکت در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۲ ضرری ۴.۲۸ میلیارد دلاری را متحمل شده است.

سوزان لی، مدیر مالی متا معتقد است در سال 2023 در حوزه متعارف ضرر را متحمل خواهد شد. با این وجود، شرکت متا با توجه به فرصت‌های قابل توجه صنعت متورس درازمدت، همچنان در این حوزه مصمم است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-12 15:10:09

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.