افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

شرکت در انتخابات یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است.

  • کد خبر : 156164
شرکت در انتخابات یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است.

معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی با استانداران سراسر کشور با موضوع مهار تورم و رشد تولید، ضمن تشریح اولویت ها و برنامه های اصلی دولت برای کنترل تورم در ماه های پایانی سال، همچنین به تشریح اولویت ها و برنامه های اصلی دولت برای کنترل تورم در ماه های […]

معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی با استانداران سراسر کشور با موضوع مهار تورم و رشد تولید، ضمن تشریح اولویت ها و برنامه های اصلی دولت برای کنترل تورم در ماه های پایانی سال، همچنین به تشریح اولویت ها و برنامه های اصلی دولت برای کنترل تورم در ماه های پایانی سال پرداخت. از اقدامات استانداران در خصوص جلسه گذشته گزارش داد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در وزارت کشور برگزار شد، محمد مخبر با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با یادآوری اینکه بخش مهمی از بار سنگین اداره کشور بر دوش استانداران است، از زحمات انجام شده قدردانی کرد. در استان‌ها و به استانداران سراسر کشور دستور داد تا بر طرح‌ها و پروژه‌هایی متمرکز شوند که بیشترین تأثیر را در رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به خواسته‌ها و نیازهای جامعه داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کدام از استان ها مزیت های ویژه و منحصر به فردی دارند، تصریح کرد: استانداران باید مزایا و موضوعاتی را که به رشد تولید، مهار تورم، ارتقای مأموریت های دولت و رفع مشکلات از مردم کمک می کند، در اولویت قرار دهند. نقش و تاثیر
وی از استانداران خواست با پیگیری مجدانه سیاست ها و برنامه های دولت برای افزایش تولید و مهار تورم، هر کدام بر اساس نقشه راه جامع استان خود برای افزایش تولید و مهار تورم عمل کنند و گزارش عملکرد را به دولت ارائه کنند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیمه کاره بودن پروژه ها و درخواست از مردم برای تسریع در تکمیل این پروژه ها، افزود: مردم چشم انتظار افتتاح این پروژه ها هستند و باید پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بیشتر داشته باشیم که بتوانیم با اقدامات کوتاه مدت باز شد، شناسایی و اولویت بندی شد تا بتوانیم رضایت مردم را هنگام بهره برداری از آنها مشاهده کنیم.
این مخبر همچنین بر تداوم برنامه احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال تاکید کرد و گفت: احیای واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی از اولویت های جدی دولت و علاوه بر آن تولید توان و نرخ اشتغال است. . این امر باید با کمک به واحدهای تولیدی فعال حل شود.
این مخبر رونق تولید را یکی از اصلی ترین راه های مقابله با گرانی و تورم برشمرد و خواستار ارتباط تنگاتنگ استانداران با نخبگان و دانشگاه ها برای افزایش ظرفیت تولید شد و افزود: استانداران باید به ظرفیت دانشگاه ها اعتماد کنند. و شرکت های دانش بنیان برای تقویت بخش تولیدی و افزایش بهره وری برای استفاده حداکثری از آن.
معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت همگانی سازی اقتصاد و جلب مشارکت مردم برای سرمایه گذاری در طرح های مولد تاکید کرد و خاطرنشان کرد: روش ها و مکانیسم های تامین مالی زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که استانداران با همفکری دانشگاه ها می توانند از آنها استفاده و اجرا کنند. نقش مهمی ایفا کند.” کاغذ موثر
این مخبر بر لزوم هماهنگی بیشتر استانداران و دولت تاکید کرد و گفت: تشکیل کارگروهی با تاکید بر مسائل رشد تولید و کنترل تورم در حوزه معاونت اول ضروری است تا استانداران می تواند مسائل و مشکلات شما را به فوریت و بدون معطلی در این کارگروه مطرح و به دولت منتقل کند.
معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این فجایع و جنایات در تاریخ کم است و متأسفانه سازمان های بین المللی و کسانی که می توانند برای جلوگیری از این حوادث کاری انجام دهند انجام داده اند. . هیچ علاقه ای وجود ندارد .
معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود بر اهمیت انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: مشارکت در انتخابات یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است و باید تلاش کنیم تا انتخابات را با بیشترین شور و شکوه برگزار کنیم. “
در این جلسه معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور گزارشی از برنامه های در دست اجرا دولت در رابطه با روند نظارت و مهار تورم و رشد تولید ارائه کرد و راهکارها و سیاست های افزایش رشد اقتصادی در استان های سراسر کشور را تشریح کرد.
در این جلسه گزارشی از عملکرد استان ها در زمینه رشد تولید و کنترل تورم ارائه شد. گزارش مرکز آمار ایران از تورم آبان ماه امسال نشان داد که تورم ۲۱ استان کشور بالاتر از میانگین نرخ تورم کشور بوده و اختلاف تورم سالانه استان ها بین بالاترین و کمترین نرخ تورم تقریبا ۱۵.۹ واحد درصد است.
در این جلسه استانداران سراسر کشور نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای وظایف مربوط به جلسه قبل ارائه کردند و در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف بهره وری، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تامین مالی پروژه ها توضیحاتی ارائه کردند. ، استفاده از آنها ظرفیت کشورهای همسایه، حل مناطق حادثه خیز، مدل زنجیره ارزش و مسائل دیگر را بالا بردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.