افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

شرایط پرداخت ارز مسافرتی برای زائران عمره اعلام شد

  • کد خبر : 396466
شرایط پرداخت ارز مسافرتی برای زائران عمره اعلام شد

به گزارش بازار، بانک مرکزی شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران فردای عمره را اعلام کرد: بر اساس مکاتبات این بانک با سازمان حج و زیارت مبنی بر «نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام فردای عمره». “؛ عرضه و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) به مبلغ 500 یورو یا معادل آن به […]

به گزارش بازار، بانک مرکزی شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران فردای عمره را اعلام کرد: بر اساس مکاتبات این بانک با سازمان حج و زیارت مبنی بر «نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام فردای عمره». “؛ عرضه و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) به مبلغ 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران مفرده عمره طبق سایر مقررات فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (44) قسمتی ممنوع نیست. «ب» جزء سوم مجموعه مقررات بورس).

همچنین با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران انفرادی حج عمره را به بانک ملی ایران (به صورت سامانه ای یا نامه فیزیکی) اعلام می کند، فروش ارز مسافرتی زائران حج عمره صرفاً طبق مقررات انجام می شود. لیست مذکور بدون ارائه اسکناس یا گذرنامه در شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان پذیر است.

بند (44) جزء «ب» بند سوم آیین نامه بورس به شرح زیر است:
ارز مسافرتی هوایی
تحویل و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) یک بار در سال به مسافران هوایی حداکثر تا مبلغ 500 (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است.

تبصره 1 – مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز و گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط پرواز یک طرفه یا رفت و برگشت (کاغذی یا الکترونیکی) و رسید. در مورد پرداخت عوارض خروج از کشور، ضمناً مدارک فوق الذکر جهت نظارت بازرسان بانکی باید در سوابق نگهداری شود.

تبصره 2 – فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه اینترنتی منوط به احراز هویت کامل مسافر اعم از استعلام به سازمان ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و ذخیره دیجیتال سوابق احراز هویت و مشروط به اینکه اپراتور باشد. بانک کلیه مسئولیت های مربوطه را می پذیرد.

تبصره 3 – تامین و پرداخت ارز به مسافران با سن قانونی کمتر از 5 سال امکان پذیر نمی باشد.

تبصره 4 – ارائه یا پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد. ضمناً در رابطه با موارد ایرانیان مقیم خارج از کشور مراجعه به وزارت امور خارجه الزامی است.

تبصره 5 – در صورت امکان استفاده از سایر وسایل پرداخت (کارت، حواله و …) مجاز است.

تبصره 6 – تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ 500 (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران و هیئت های اعزامی سازمان حج و زیارت مشروط بر اینکه مشخصات هر یک از آنها درج شود. زائر در سامانه سازمان مذکور ثبت و تأیید و توسط شعب مؤسسه اعتباری قابل مشاهده است، همچنین پرداخت ارز به زائران مذکور در شعبه مؤسسه اعتباری و تأمین مبلغ ارزی برابر مبلغ فوق محدودیتی در عرضه ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.