افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه کودک تمرکز وزارت بهداشت بر پخت نان با آرد کامل

  • کد خبر : 244239
شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه کودک تمرکز وزارت بهداشت بر پخت نان با آرد کامل

به گزارش بازار، احمدرضا اسماعیل زاده با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی و اعطای یارانه تغذیه ماهانه برای خانواده های دهک اول تا هفتم جامعه و دارای فرزند 6 ماهه تا 5 ساله در حال اجراست، افزود: ملیت این افراد در سامانه وزارت رفاه اجتماعی ثبت شده و پس از کنترل های لازم بین […]

به گزارش بازار، احمدرضا اسماعیل زاده با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی و اعطای یارانه تغذیه ماهانه برای خانواده های دهک اول تا هفتم جامعه و دارای فرزند 6 ماهه تا 5 ساله در حال اجراست، افزود: ملیت این افراد در سامانه وزارت رفاه اجتماعی ثبت شده و پس از کنترل های لازم بین یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان یارانه تغذیه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: دهک های اول تا پنجم جامعه ماهیانه یک میلیون تومان و دهک های ششم و هفتم 600 هزار تومان یارانه برای خرید پروتئین، شیر، برنج، حبوبات و روغن دریافت می کنند، البته فرزندان این دهک ها. آنها باید هر سه ماه یکبار به مراکز درمانی مراجعه کنند و تا بهبود وضعیت تغذیه آنها مشمول این برنامه می شوند.

اسماعیل زاده ادامه داد: به ازای هر کودک دارای مشکل رشد در دهک های 1 تا 5 یک میلیون تومان و برای دهک های 6 و 7 600 هزار تومان و به ازای هر کودک دارای مشکل رشد و در صورت داشتن خانواده به این مبلغ اضافه می شود. 2 فرزند یا بیشتر این مبلغ به همه آنها تعلق می گیرد. طرح امنیت غذایی کودکان 6 ماهه تا 6 ساله را پوشش می دهد.

تمرکز وزارت بهداشت بر پخت نان با آرد کامل
وی در خصوص توزیع آرد سالم و نان سبوس دار پخت گفت: وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی در تلاش است تا با توزیع آرد سالم فیبر، آهن و اسید فولیک کافی را به دست مردم برساند. برای پختن نان

اسماعیل زاده افزود: اکنون برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در حال انجام است و به دنبال تاثیرگذاری این برنامه هستیم. از سوی دیگر با تعامل سازمان غذا و دارو به دنبال غنی سازی آرد با ویتامین D نیز می باشد زیرا کمبود این ویتامین منجر به بروز بیماری های غیرواگیر شده و باید به حداقل برسد.

وی گفت: هر دانشگاه علوم پزشکی باید سه کارخانه آرد کامل ایجاد کند و میزان سبوس آن پنج تا هفت درصد باشد. در حال حاضر 200 نانوایی در البرز نان سبوس دار را به مردم عرضه می کنند و مطالعه میدانی نیز در حال انجام است.

به گفته اسماعیل زاده، با همکاری سازمان غذا و داروی کشور قصد داریم غنی سازی آرد با ویتامین D را اجرا کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.