افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

شرایط مساعد بنادر ایران تضمین کننده تجارت خارجی کشور است

  • کد خبر : 410389
شرایط مساعد بنادر ایران تضمین کننده تجارت خارجی کشور است

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و قدردانی از زحمات همکاران سازمان دریانوردی و بندری در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: سرلشکر در اوایل دهه 80 تصمیم بسیار خوبی اتخاذ کرد. ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص توسعه حوزه پدافند غیرعامل و همین امر باعث شد تا یک سازمان تخصصی […]

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و قدردانی از زحمات همکاران سازمان دریانوردی و بندری در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: سرلشکر در اوایل دهه 80 تصمیم بسیار خوبی اتخاذ کرد. ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص توسعه حوزه پدافند غیرعامل و همین امر باعث شد تا یک سازمان تخصصی در سطح کشور در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت خود را آغاز کند، دستورالعمل ها و مواردی که باید در این زمینه شکل بگیرد. پدافند غیرعامل تعریف شد و دستگاه های اجرایی نیز مجبور شدند مستقیماً زیر نظر دستگاه بالاتر مدیریت داشته باشند. از ابتدای دهه 80 سازمان دریانوردی و بندری اقدامات خود را در حوزه پدافند غیرعامل شکل داد و توانست فعالیت های ارزنده ای انجام دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار این سازمان را گنجاندن مطالعات پدافند غیرعامل در پروژه های زیربنایی و روبنایی عنوان کرد و گفت: سازمان دریانوردی و بندری متولی ساخت و ساز است. بنادر داخلی کشور مورد توجه است و بنادر یکی از پروژه های بزرگ کشور است، همچنین با توجه به اینکه بیش از 90 درصد تجارت خارجی کشور از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود، بنابراین باید در زیرساخت های ایجاد شده در بنادر دیده شود. ، مطالعه پدافند غیرعامل پیوست.

صفایی با اشاره به اینکه این اقدام بسیار خوب ستاد کل نیروهای مسلح باعث شد سازمان دریانوردی و بنادر در تمامی پروژه های بزرگ زیربنایی و حتی روبنایی که از طریق این سازمان یا بخش خصوصی انجام می شود، مطالعات پدافند غیرعامل را لحاظ کند. این رویه باعث شد تا تمامی زیرساخت‌های بندری کشور به سیاست‌ها، اقدامات اجرایی و سامانه‌های پدافند غیرعامل ملموس مجهز شود تا بتوانیم در شرایط تجاری در شرایط مخاطره‌آمیز و بحرانی به بهترین شکل ممکن پیشروی کنیم. این موضوع بسیار مهمی بود که انجام می شد و می شود.

تداوم کسب و کار در حوزه پدافند غیرعامل بسیار مهم است

و افزود: موضوع مهم دیگری که در حوزه پدافند غیرعامل ذکر شده و بسیار حائز اهمیت است، تداوم کسب و کار است. یعنی باید بتوانیم در حوزه نرم افزاری و روبنایی و سایر مسائل به گونه ای فعالیت کنیم که تهدیدها نتوانند کسب و کار کشور را به خطر بیندازند و به آن آسیب بزنند.

شرایط مطلوب بندری تضمین کننده تجارت خارجی کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرایط مساعد بنادر تضمین کننده تجارت خارجی کشور است، تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم است و اگر بندری تداوم تجاری نداشته باشد به این معنی است که تجارت خارجی کشور با مشکل مواجه می شود و واردات، صادرات، ترانزیت و انتقال با مشکل مواجه می شود و در واقع یک بحران ملی رخ می دهد.

صفایی ادامه داد: خوشبختانه سازمان پدافند غیرعامل، همکاران سازمان دریانوردی و بندری در حوزه پدافند غیرعامل، گروه اجرایی سازمان، منطقه فاوا سازمان و… بخش کانتینری، نفت و کالا در حوزه زیرساخت باید فعالیت ها را به خوبی پیش برد و شاهد تداوم مطلوب شرایط کسب و کار باشد که تضمین می کند در شرایط بحرانی تداوم کسب و کار داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در حوزه پدافند غیرعامل و همکار بخش خصوصی، سازمان دریانوردی و بندری همواره دارای دام بوده است. بالاترین رتبه در رشته پدافند غیرعامل

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.