افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

شرایط قانون لغو سفر در اسنپ تغییر کرده است

  • کد خبر : 412828
شرایط قانون لغو سفر در اسنپ تغییر کرده است

اسنپ ​​به تازگی قوانین مربوط به هزینه های کنسلی را برای کاربران مسافر به روز کرده است. برترین ها: اسنپ به تازگی قوانین خود را در مورد هزینه کنسلی کاربران مسافر به روز کرده است که بر اساس آن پس از رسیدن راننده به مقصد و گذشت 5 دقیقه از پذیرش درخواست سفر، در صورت […]







اسنپ ​​به تازگی قوانین مربوط به هزینه های کنسلی را برای کاربران مسافر به روز کرده است.



برترین ها: اسنپ به تازگی قوانین خود را در مورد هزینه کنسلی کاربران مسافر به روز کرده است که بر اساس آن پس از رسیدن راننده به مقصد و گذشت 5 دقیقه از پذیرش درخواست سفر، در صورت انصراف مسافر یا حداکثر تا 5 دقیقه. بعد از نرسیدن راننده به مبدا و مجبور به انصراف از سفر، مسافر موظف به پرداخت هزینه کنسلی به کاربر راننده خواهد بود. این هزینه جبران زمان از دست رفته و هزینه سوختی است که راننده برای رسیدن به مبدا خرج کرده است و بدون کسر کمیسیون مستقیماً به حساب کاربری راننده واریز می شود.

از زمستان 1400، اسنپ راه حل هایی را برای هر دو گروه کاربر راننده و مسافر طراحی کرده است تا از اتلاف وقت و هزینه آنها جلوگیری کند. کاربران اسنپ درایور مجاز به کنسلی بیش از تعداد سفر در مدت 24 ساعت نیستند و در صورت لغو غیرموجه بیشتر از تعداد معین، با محدودیت در پذیرش درخواست سفر مواجه خواهند شد. در سفرهایی که توسط مسافر کنسل می شود، برای جبران خسارت کاربر راننده و متعادل نگه داشتن نسبت عرضه و تقاضا، هزینه ای تعیین شده که مسافر موظف به پرداخت آن است و مستقیماً به حساب راننده واریز می شود. حساب کاربری بدون دریافت کمیسیون

به گزارش اسنپ، روزانه حدود 70 هزار سفر اسنپی پس از رسیدن راننده به مقصد توسط مسافر کنسل می شود. کاربران راننده اسنپ به طور متوسط ​​3 دقیقه پس از پذیرش درخواست سفر به مقصد می رسند. با احتساب 70 هزار کنسلی سفر در روز، می توان گفت زمان تلف شده کاربران اسنپ در روز حدود 3500 ساعت معادل 145 روز است.

این زمان تلف شده در کنار هزینه سوختی که کاربر راننده برای رسیدن به مبدا سفر خرج می کند و همچنین خارج شدن از چرخه ارسال درخواست ها باعث هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربر راننده اسنپ می شود. و همچنین تعادل عرضه و تقاضا را به هم می زند. بر این اساس اسنپ با ایجاد تغییراتی در شرایط هزینه کنسلی مسافر، سعی می کند با کاهش تعداد کنسلی های سفر پس از رسیدن راننده به مقصد، تعادل را در چرخه سفر بازگرداند و زیان کاربران راننده را جبران کند.

کدام سفرها شامل هزینه کنسلی سفر می شوند؟

اسنپ ​​ویژگی «هزینه کنسلی سفر» را طراحی کرده است تا در صورت کنسلی غیر ضروری سفر، به کاربران راننده ای که به مقصد رسیده اند، هزینه غرامت پرداخت شود. این هزینه بدون کسر کارمزد مستقیماً به حساب راننده واریز می شود. در مرحله دوم این طرح، هزینه کنسلی سفر شامل مواردی است که کاربر راننده به مبدأ سفر رسیده و 5 دقیقه از زمان پذیرش درخواست مسافرت می‌گذرد، اما به دلیل لغو غیرضروری، سفر انجام نمی‌شود. مسافر یا مسافری که در مبدا حاضر نمی شود.

تشخیص لغو غیرضروری سفر و درخواست تجدیدنظر

در مواقعی که کنسلی سفر مشمول پرداخت هزینه باشد، پیام هشداری مبنی بر میزان هزینه کنسلی به مسافر نمایش داده می شود. در این موارد بلافاصله پس از لغو سفر، با استفاده از یک سیستم هوشمند، وضعیت لغو سفر، مسیر پیش روی کاربر راننده و زمان سپری شده از زمان پذیرش درخواست سفر بررسی می شود و برای مسافر پیامکی در مورد وضعیت هزینه ارسال می شود. شما را از لغو سفر مطلع می کند.

در برخی موارد ممکن است مسافر به دلیل شرایط اضطراری مجبور به لغو سفر شود، اسنپ امکان بررسی دلایل لغو سفر را نیز در نظر گرفته است. برای این کار کافیست به منوی اسنپ رفته، به قسمت «تماس با پشتیبانی» رفته و از دسته مالی گزینه «ممانعت از هزینه کنسلی سفر» را انتخاب کنید و با ثبت سفر مربوطه جزئیات دلایل کنسلی خود را شرح دهید. پس از بررسی، پشتیبانی اسنپ نتیجه را در قسمت «بررسی شده» در منوی تماس با پشتیبانی به شما اطلاع می دهد.

نحوه پرداخت و میزان هزینه کنسلی سفر در اسنپ

هزینه کنسلی سفر به عنوان بدهی در حساب مسافران ثبت می شود و به طور خودکار از موجودی آنها کسر نمی شود. جزئیات مربوط به کنسلی سفر و مبلغ و تاریخ آن در قسمت «پرداخت های تاخیری» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت شده است. این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت است و بین 2500 تا 5000 تومان است که به طور کامل بدون کسر کمیسیون به حساب کاربری راننده واریز می شود. هر مسافر تا 3 فرصت برای پرداخت هزینه های معوقه لغو سفر خود دارد. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه کنسلی شود، تا زمان پرداخت نمی‌تواند به استفاده از اپلیکیشن ادامه دهد.

منبع: بهترین ها




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.