افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

شرایط سرمایه گذاری در کارخانه های زباله سوز اعلام شد

  • کد خبر : 316794
شرایط سرمایه گذاری در کارخانه های زباله سوز اعلام شد

بر اساس گزارش بازار از وزارت نیرو، احداث کارخانه زباله سوز 3 مگاواتی در نوشهر با ظرفیت دفع صحیح 200 تن زباله در روز و همزمان تولید برق در زمینی به مساحت یک هکتار. زمینی در منطقه پلنگچال در نوشهر که در سال 1392 با وام 112 میلیارد تومانی (14 میلیون دلار) و ایجاد فرصت […]

بر اساس گزارش بازار از وزارت نیرو، احداث کارخانه زباله سوز 3 مگاواتی در نوشهر با ظرفیت دفع صحیح 200 تن زباله در روز و همزمان تولید برق در زمینی به مساحت یک هکتار. زمینی در منطقه پلنگچال در نوشهر که در سال 1392 با وام 112 میلیارد تومانی (14 میلیون دلار) و ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای 91 نفر آغاز شد، در پایان سال 1398 به بهره برداری رسید.

با تولید سالانه 17 میلیون و 325 هزار کیلووات ساعت برق در کارخانه زباله سوز نوشهر، از مصرف چهار میلیون و 677 میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی و انتشار 23 هزار و 735 تن آلاینده های زیست محیطی جلوگیری شده است.

این کارخانه با استفاده از فناوری گازسازی زباله ها توانسته است بخشی از معضل انباشت زباله های شهری در شهرهای شمال کشور را کاهش دهد. اکنون این نیروگاه با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و شهرداری ساخته شده و برق تولیدی ستبا به مدت 20 سال به صورت تضمینی خریداری شده است.

حلیاسدات حسینی مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه زیست توده ستبا در بازدید از این نیروگاه بر لزوم همکاری شهرداری های مناطق مجاور نیروگاه زباله سوز نوشهر برای تامین زباله به عنوان سوخت تاکید کرد انرژی. گیاه: رطوبت بالای زباله و عدم همکاری شهرهای اطراف. در خصوص انتقال زباله، کارخانه زباله سوز نوشهر نتوانست با ظرفیت اسمی خود کار کند و از سوی دیگر تاخیر در تکمیل تصفیه فاضلاب. نصب نیروگاه توسط پیمانکار شهرداری مشکلات متعددی را در صدور مجوزهای زیست محیطی برای این امر ایجاد کرد، بنابراین همکاری و تعامل شهرداری های مناطق اطراف برای تامین سوخت پایدار (ضایعات) برق نیروگاه ضروری است.

وی افزود: بهره برداری از این نیروگاه با حداکثر ظرفیت، علاوه بر کمک به رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از انباشت زباله در شمال کشور، امکان تولید بیشتر و پایدار انرژی الکتریکی را فراهم می کند.

این گزارش حاکی از آن است که روزانه بین 55 تا 60 هزار تن زباله در کشور تولید می شود و با احداث نیروگاه های زیست توده خاص مشکل دفن 13 هزار تن زباله حل می شود و به این ترتیب مشکل زباله در کشور حل می شود. شهرها حل خواهد شد. همزمان با بررسی نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های زیست توده در دو سال اخیر و متعاقب آن مجوز ساخت 200 مگاوات نیروگاه زیست توده از مصوبه ماده 12 شورای اقتصاد باعث سرمایه گذاری شده است. برای ساخت این نوع نیروگاه های جذاب در کشور که هم اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

بر این اساس سرمایه گذاران با استفاده از ظرفیت ماده 61 اصلاحیه الگوی مصرف انرژی می توانند با انعقاد قرارداد خرید تضمینی 20 ساله با ساتبا، نیروگاه زباله سوز بسازند و برق تولیدی را به وزارت نیرو بفروشند درصد افزایش نرخ پایه خرید تضمینی در استان های ساحلی و شهرهای بزرگ و همچنین تعدیل نرخ پایه قرارداد از تاریخ بهره برداری بدون اعمال ضرایب دوره کاهش.

منابع مالی لازم برای خرید تضمینی برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر از ارزش سوخت صرفه‌جویی شده براساس قیمت سوخت‌های مایع وارداتی و صادرات گاز و مزایای عدم تولید آلاینده‌ها و حفاظت از محیط زیست در مبادله برق تولیدی این گونه نیروگاه‌ها. ، تحویل و به وزارت نیرو پرداخت می شود.

در بحث تصویب ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، هنگام طی مراحل انتخاب سرمایه گذار توسط ساتبا و تعهدات شهرداری مبنی بر تامین ضایعات و زیرساخت ها، علاوه بر پرداخت مبلغ خرید انرژی برق. به مدت 4 سال و نیم با سقف حداکثر 9.5 سنت ملاک انتخاب سرمایه گذار است، سرمایه گذار می تواند مجوز فروش برق تولیدی این نیروگاه را در بورس انرژی سبز وزارت نیرو دریافت کند.

پرداخت تعهدات موضوع این مصوبه بر اساس سوخت صرفه جویی و مصرف نشده براساس قیمت برنده هر کیلووات ساعت برق تولیدی در مناقصه و نرخ ارز برابر با نرخ مرکز ارز و طلا می باشد. تبادل. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.