افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

شرایط افزایش تعرفه اینترنت به اپراتورها اعلام شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 163052
شرایط افزایش تعرفه اینترنت به اپراتورها اعلام شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر لاجوردی صبح امروز در چارچوب چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه مخابرات در گروه خبرنگاران درباره افزایش نرخ اپراتورها اظهار داشت: بحث افزایش نرخ ها همواره مطالبه گر بوده و هست. اپراتورها در سال های اخیر این تقاضا افزایش یافته است. ما داده های شما را در بازه […]

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر لاجوردی صبح امروز در چارچوب چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه مخابرات در گروه خبرنگاران درباره افزایش نرخ اپراتورها اظهار داشت: بحث افزایش نرخ ها همواره مطالبه گر بوده و هست. اپراتورها در سال های اخیر این تقاضا افزایش یافته است. ما داده های شما را در بازه های زمانی مختلف دریافت و ارزیابی می کنیم و بر اساس شرایط تصمیم می گیریم.

وی افزود: در حال حاضر اپراتورها درخواست داده و داده های آماری را در اختیار ما قرار داده اند. ما امکان و اختیار تغییر نرخ را داریم، اما هرگونه تغییر نرخ مشروط به این است که بدانیم اپراتور قرار است آن درآمد افزایش یافته را چگونه هزینه کند. از این رو از اپراتورها درخواست طرح توسعه و اعلام شاخص های ارتقای کیفیت شبکه کرده ایم.

شاخص های افزایش نرخ اینترنت

وی در خصوص شاخص ها افزود: شاخص ها با شاخص افزایش سرعت با سایر شاخص های کیفی شبکه اندیکاتور متفاوت است، سال باید چگونه باشد؟

لاجوردی ادامه داد: علاوه بر این در زمینه توسعه فناوری 5G نیز برنامه ای به اپراتورها ابلاغ شده است، به عنوان مثال در حوزه توسعه 5G برنامه ای وجود دارد که باید در سال آینده به آن دست پیدا کنیم. برای توسعه زیرساخت ها نیازمندی های دیگری نیز داریم.

وی بیان کرد: شاخص ها را بر اساس شرایط موجود برای اپراتورها تعیین می کنیم و معتقدیم اپراتور باید به این اهداف برسد. به عنوان مثال در حوزه شبکه ملی اطلاعاتی داریم که نشان می دهد تا پایان سال 1404 باید ده درصد جمعیت شهری ما تحت پوشش 5G قرار گیرند. اپراتورها باید این را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه اپراتورهای ارتباطی هستیم اگر بتوانند از این شاخص ها عبور کنند، افزود: شاخص ها سختگیرانه است و اپراتورها باید آنها را رعایت کنند.

اپراتورها می توانند تا 5 درصد از درآمد روزانه خود جریمه شوند

لاجوردی همچنین گفت: در سال 1395 میزان سرمایه گذاری یک اپراتور یک میلیارد دلار بوده است اما در حال حاضر سرمایه گذاری اپراتور ما نزدیک به 300 میلیارد دلار است بنابراین باید سرمایه گذاری اپراتورها افزایش یابد اما قرار نیست چیزی را تغییر دهیم. تعرفه، و اپراتور هیچ تغییری در زیرساخت و کیفیت ایجاد نخواهد کرد. شبکه نداشتن، موضوع جدیدی نیست، یعنی پارسال هم این شاخص ها در اختیارشان قرار گرفت. ما اصرار داریم که این شاخص ها باید در پروانه درج شود تا وقتی اپراتور به تعهد داده شده عمل نکرد جریمه شود. اپراتور را می توان چندین بار در روز و هر بار تا 5 درصد از درآمد خود جریمه کرد.

گزارش انجمن الکترونیک در مورد کیفیت اینترنت ایرادات زیادی دارد

وی در خصوص گزارش انجمن تجارت الکترونیک در مورد کیفیت اینترنت گفت: این گزارش دارای خطاهای زیادی است و با جستجو در اینترنت متوجه می شوید که افراد مختلفی به آن انتقاد کرده اند و از شما می خواهم جلسه ای که چندین ساعت به طول انجامید را مرور کنید. و دریابید که کدام قسمت از این گزارش صحیح است.

وی در رابطه با نقش هوش مصنوعی گفت: باید بپذیرم که هوش مصنوعی ابعاد زندگی کاربران را تغییر می دهد و طبیعتاً مقاومت هایی به خصوص در سازمان های دولتی وجود دارد که از نظر بهره برداری با بخش خصوصی متفاوت است و در آنجا مقاومت هایی وجود دارد. در واقع مقاومت است مرکز تحقیقات مرکزی به نام هوش مصنوعی در وزارت ارتباطات و تحقیقات راه اندازی شد. مصمم هستیم برای اولین بار موضوع روشنفکری را در وزارت ارتباطات با پروژه های در دست اجرا دنبال کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.