افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

شدت خشکسالی در ایران کاهش یافت

  • کد خبر : 235752
شدت خشکسالی در ایران کاهش یافت

محمد درویش با اشاره به اثرات بارندگی های اخیر گفت: بارندگی های بهمن و اسفند 1402 شدت خشکسالی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. وی شدت خشکسالی در استان کهگیلویه و بویراحمد را در نیمه اول اسفند 1402 به 26 درصد رساند و یادآور شد: این میزان در ماه گذشته از 50 […]

محمد درویش با اشاره به اثرات بارندگی های اخیر گفت: بارندگی های بهمن و اسفند 1402 شدت خشکسالی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی شدت خشکسالی در استان کهگیلویه و بویراحمد را در نیمه اول اسفند 1402 به 26 درصد رساند و یادآور شد: این میزان در ماه گذشته از 50 درصد گذشت.

این کارشناس محیط زیست تاکید کرد: وضعیت بارندگی در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بر اساس آمار مرکز مدیریت منابع آب ایران روند بسیار خوبی دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش 25 درصدی از شدت خشکسالی در کشور افزود: در صورت تداوم بارندگی های فروردین 1403 احتمال یک سال با شرایط نرمال بارندگی دور از انتظار نیست.

درویش با اشاره به وضعیت بارندگی در استان های زاگرس نشین خاطرنشان کرد: وضعیت بارندگی در استان هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، مازندران و کردستان نرمال پیش بینی می شود.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه شدت خشکسالی در لرستان به 17- درصد نسبت به آمار 55 ساله در نیمه اول اسفند 1402 رسید، گفت: این آمار در سال گذشته 20- درصد بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارندگی در لرستان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، افزود: البته این وضعیت نسبت به میانگین روند خوبی ندارد.

این کارشناس محیط زیست با اعلام اینکه 55 میلیون هکتار از ایران در اسفند 1402 تحت پوشش برف قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این رقم 23 درصد بیشتر از میانگین 50 ساله کشور است و اتفاق خوشایندی در وضعیت بارندگی در ایران رخ داده است.

درویش با بیان اینکه سال 1402 یکی از خشک ترین ماه های ایران در 50 سال اخیر بوده است، بیان کرد: بارش های بهمن و اسفند هنوز نتوانسته کمبود بارندگی در 4 ماهه اول زمستان امسال را جبران کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.