افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

شب وحشت و مرگ در «کلیدبر» + جزئیات مرگ 32 نفر در کمپ مواد مخدر لنگرود

  • کد خبر : 119116
شب وحشت و مرگ در «کلیدبر» + جزئیات مرگ 32 نفر در کمپ مواد مخدر لنگرود

حوالی پنج بامداد روز جمعه 21 آبان بود که عابران هنگام عبور از خیابان کومله در منطقه کلیدبر شهرستان لنگرود، مشاهده کردند که از ساختمان یک طبقه کمپ ترک اعتیاد، شعله های آتش و دود می آید. گام اول رهایی» و بلافاصله با اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند. دقایقی بعد نیروهای امدادی در محل […]

حوالی پنج بامداد روز جمعه 21 آبان بود که عابران هنگام عبور از خیابان کومله در منطقه کلیدبر شهرستان لنگرود، مشاهده کردند که از ساختمان یک طبقه کمپ ترک اعتیاد، شعله های آتش و دود می آید. گام اول رهایی» و بلافاصله با اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند. دقایقی بعد نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند اما شعله های آتش به حدی بود که نزدیک شدن به ساختمان غیرممکن بود. فریاد کمک بیمارانی که با مرگ می جنگند از پشت درهای قفل شده اتاق هایشان در میان شعله ها و دود شنیده می شد. امدادگران بلافاصله با استفاده از تجهیزات آتش نشانی شروع به اطفای و خفه کردن آتش کردند، اما فریاد بیماران یکی یکی خاموش شد و سرانجام پس از ساعتی درگیری با آتش، امدادگران موفق به خفه و خاموش کردن شعله های آتش شدند. با ورود به ساختمان، داخل اتاق ها، اجساد سوخته بیماران مشاهده شد و بلافاصله به بیرون منتقل شدند.

32 کشته و 16 زخمی

بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: ساعت 5 و 55 دقیقه بامداد جمعه آتش سوزی به مرکز اورژانس 115 اطلاع داده شد که در پی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 32 نفر جان باختند و 16 نفر دچار سوختگی شدید شدند که در دو بیمارستان در استان های لنگرود و رشت بستری شدند که حال 4 نفر از آنها بسیار وخیم است و بیش از 90 درصد سوختگی دارند.

علت آتش سوزی کمپ

محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور اعضای شورای تامین در محل در لنگرود گفت: این حادثه حوالی پنج بامداد رخ داد و بیماران در حال خواب بودند. در بررسی های اولیه علت آتش سوزی گرم شدن اجاق گاز، سرایت آتش به پرده و در نهایت آتش گرفتن کل ساختمان باعث تعجب اهالی و مسئولین میدان شد. وی افزود: غافلگیری شبانه، حصر و ازدحام جمعیت از جمله دلایل افزایش مرگ و میر در این مرکز ترک اعتیاد بود. در این حادثه علاوه بر تعداد بالای بیماران، نگهبان و مسئول نگهداری از این مرکز درمان دارویی نیز جان خود را از دست دادند. ظرفیت این مرکز 40 نفر است اما بیش از ظرفیت بیمار در این مرکز نگهداری شده است.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه

در پی این حادثه حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری کل کشور خواستار پیگیری سریع پرونده و همچنین به رئیس کل دادگستری استان گیلان برای رسیدگی به این موضوع تاکید کرد. با حضور در محل حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی برای کمک به مردم در اقدام پس از مشاهده حادثه.

حجت الاسلام والمسلمین محدی آزاد دادستان کل کشور در پیامی ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم و آرزوی شفای عاجل مجروحان به دادستان کل و انقلاب استان گیلان، دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کرد. رسیدگی دقیق و ویژه به پرونده و برخورد قاطع و مؤثر با مرتکب یا صادره از عاملان و کسانی که در این حادثه سهل انگاری کردند.

وی با تاکید بر ارائه سریع پرونده، تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی جوانب این حادثه ناگوار، همکاری تمامی مراجع و اداره کل پزشکی قانونی استان گیلان برای شناسایی و تحویل اجساد را مورد تاکید قرار داد. آنها را به خانواده های متوفی رسانده و پایه های یک محاکمه سریع و عادلانه را پی ریزی می کند.

وی تصریح کرد: طی مراحل قضایی در دادسرا و دادگاه در کمترین زمان ممکن جراحات بستگان متوفی و ​​مجروحین التیام می یابد و بر برخورد قاطع و موثر با تمامی مقصران تاکید داریم. “این حادثه. حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز گفت: مدیران و مسئولان کمپ که در این اردوگاه مسئولیت داشته اند در بازداشت و تحت نظر هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سیاستمداران گیلانی معاون امنیتی استاندار پیگیری این حادثه تلخ و رسیدگی به مجروحان را مورد تاکید قرار داد.

دستور وزیر کشور به استاندار گیلان

احمد وحیدی وزیر کشور که به همراه هیات دولت به استان کردستان سفر می کند به محض اطلاع از حادثه آتش سوزی در این کمپ ترک اعتیاد با استاندار کردستان تماس تلفنی برقرار کرد تا گیلان به اطلاع شما برسانند. در مورد این موضوع حادثه ناگوار وی علاوه بر دستور فوری کمک به مصدومان، خواستار بررسی دقیق علت و برخورد قاطع و قانونی با علت یا عوامل این حادثه شد.

وزیر کشور از اسدالله عباسی استاندار گیلان خواست تا تمامی تدابیر و امکانات لازم را برای کمک به مصدومان این حادثه و بررسی دقیق علت حادثه و در صورت قصور انسانی عامل یا عاملان این حادثه به دست آورد. سیستم قضایی

دستور رئیس بهزیستی

رئیس سازمان اجتماعی کشور همچنین خواستار رسیدگی فوری به حادثه دیدگان آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد و ترک اعتیاد و دلایل وقوع این حادثه شد.

علی محمد قدری ضمن ابراز تأسف از این حادثه به مدیرکل بهزیستی استان گیلان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی ابعاد مشکل و برخورد با متخلفان این حادثه اقدام کنند. همچنین با دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور، تیمی متشکل از معاونت سلامت اجتماعی سازمان، دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و مدیر کل حراست سازمان بهزیستی کشور اعزام شدند. استان گیلان بررسی و گزارش ابعاد مختلف این حادثه.

ساختمان کمپ قبلا مدرسه بوده است.

همانطور که شنیدیم ساختمان این کمپ مواد مخدر متعلق به آموزش و پرورش بوده و قبلا مدرسه بوده که بعدا تبدیل به کمپ شده است. گفته می شود این ساختمان چند سالی است که تبدیل به کمپ شده و از بهزیستی مجوز گرفته است.

بستگان بیماران روز جمعه با اطلاع از حادثه آتش سوزی برای اطلاع از وضعیت سلامت فرزندان خود به مرکز مراجعه کردند اما به آنها اعلام شد که به دلیل سوختگی شدید امکان شناسایی اجساد وجود ندارد و باید آزمایش انجام شود. از DNA انجام شود.

یکی از مددجویان که پیش از این از این کمپ خارج شده بود، درباره این حادثه گفت: مدیر کمپ به ما گفت معتادان کمپ باید ساعت 10 بخوابند. در این کمپ هر شب دو نگهبان از بین همان معتادان قدیمی (که رفته بودند) انتخاب می شد تا اگر معتادی در نیمه های شب به دلیل درد قلبی، سرگیجه، مشکلات روحی و روانی و … از خواب بیدار شد، بدهند. سیگار و چای شیرین به او بخورد یا با او صحبت کنید تا خودکشی نکند.

گفت: همه اتاق ها دوربین دارند. این فیلم ها برای خانواده معتاد نمایش داده می شود تا آنها از سلامت عزیزشان مطمئن شوند. بنابراین دوربین ها همه چیز را ضبط کرده اند. دوربین های کمپ نیز به موبایل صاحب کمپ متصل هستند و دوربین ها می توانند همه چیز را شناسایی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.