افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

شب های سفید روسیه وقتی روز تمام نمی شود!

  • کد خبر : 20134
شب های سفید روسیه وقتی روز تمام نمی شود!

روسیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در فصل تابستان است و شهرهای مسکو و سن پترزبورگ از مهم ترین شهرهای این کشور پهناور هستند که هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. هر دو شهر دارای جاذبه های تاریخی شگفت انگیزی هستند، اما در سن پترزبورگ، در یک تاریخ خاص، همه چیز متفاوت […]

روسیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در فصل تابستان است و شهرهای مسکو و سن پترزبورگ از مهم ترین شهرهای این کشور پهناور هستند که هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. هر دو شهر دارای جاذبه های تاریخی شگفت انگیزی هستند، اما در سن پترزبورگ، در یک تاریخ خاص، همه چیز متفاوت می شود، زیرا یک پدیده طبیعی فوق العاده به نام شب های سفید روسیه اتفاق می افتد شب های سفید روسیه در سن پترزبورگ هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند تا شاهد این جاذبه طبیعی باشند. با مجله گردشگری امروز پرواز کن بیا بفهم که چرا شب های روسی سفید است!

چگونه به روسیه سفر کنیم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که در هوا هستید و مجذوب اتفاقاتی هستید که در دل آسمان رخ می دهد، پیشنهاد می کنیم به روسیه سفر کنید و از شب های سفید سن پترزبورگ دیدن کنید. برای این کار می توانید ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما سن پترزبورگ را در لینک زیر بیابید.

بلیط هواپیما به سنت پترزبورگ

دلیل علمی پدیده شب های سفید روسیه چیست؟

پدیده ای به نام شب های سفید زمانی رخ می دهد که خورشید هرگز آسمان شهر را ترک نمی کند، بنابراین شب های شهری که این پدیده را تجربه می کند کاملا تاریک نخواهد بود. دلیل پدیده شب های سفید در روسیه خورشید از ماه و زمین نزدیکتر است. به این ترتیب نور خورشید بیشتر از ماه به زمین می تابد و در شب تاریک نمی شود.

شب های سفید بدون شک یکی از آن هاست برترین جاذبه های سن پترزبورگ هستند. اگرچه این پدیده منحصر به شهر سن پترزبورگ نیست و تقریباً همه شهرهایی که در نزدیکی دایره قطب شمال قرار دارند تجربه خواهند کرد که آسمان در طول سال تاریک نخواهد شد. ولی بهترین مکان برای دیدن شب های سفید. این شهر سن پترزبورگ است، زیرا در این تاریخ رویدادها، جشنواره ها و جشن های بسیاری وجود دارد که گردشگران را به شهر تزارها جذب می کند.

در واقع تاریک نشدن در شهر سن پترزبورگ تجربه خاص تری خواهد بود زیرا این شهر خود شهری شاعرانه با چهره ای خاص و منحصر به فرد است. بنابراین زندگی در شب های سفید روسیه در این شهر متفاوت است.

شهر سن پترزبورگ از 12 ژوئن تا 2 ژوئیه (21 ژوئن تا 11 جولای) میزبان این پدیده است. اما در تمام این روزها آسمان کاملا صاف نیست، بلکه فقط خورشید از افق عبور نمی کند و در ساعاتی از شب هوا حالت گرگ و میش به خود می گیرد. علت نام گذاری شب های سپید در مورد این نام نیز چنین است.

.r1_iframe_embed { position: relative; سرریز: پنهان; عرض: 100%؛ ارتفاع: اتوماتیک؛ بالشتک بالا: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; بالا: 0; سمت چپ: 0; عرض: 100%؛ ارتفاع: 100%; حاشیه: 0; }

 

ولی بهترین زمان برای سفر به سن پترزبورگ برای دیدن شب های سفید روسیه و شرکت در جشنواره های مربوطه 22 خرداد می باشد. زیرا این تاریخ خاص، روز انقلاب تابستانی نامیده می شود که در آن هوا در ساعت 23:23 کمی تاریک می شود و طلوع خورشید در ساعت 2:00 بامداد رخ می دهد. این به این معنی است که شما فقط تا حدود دو ساعت آسمان کمی تاریک خواهید دید و در واقع، خورشید به مدت 24 ساعت کامل در آسمان خواهد بود.

چیزی که پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ را منحصر به فرد می کند، آسمان رنگارنگی است که نه کاملا تاریک و نه کاملا برابر با یک روز روشن خواهد بود. همین مشکل اگرچه برای مدت کوتاهی رخ می دهد، اما چشم میلیون ها گردشگر را به سمت آسمان معطوف می کند.

سرگرمی های محبوب در شب های سفید روسیه

همانطور که گفته شد، شب‌های سفید در سن پترزبورگ نه تنها برای رصد آسمان و ستایش خورشید است، بلکه این روزها زمان خوبی برای شرکت در جشن‌ها و دیدن فستیوال‌های مختلفی است که در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود. این احزاب نامیده می شوند جشنواره شب های سفید روسیه می دانند که از سال 93 شروع شده و هر سال تا امروز ادامه داشته است. در جشنواره شب های سفید روسیه چه می گذرد؟

1- نمایش های باله، اپرا و موسیقی جشنواره شب های سفید روسیه

از جمله نکات برجسته ای که می توانید در شب های سفید در روسیه از آن لذت ببرید، دیدن اجراهای کلاسیک روسی از جمله اپرا، باله و موسیقی کلاسیک است که هر شب در تئاتر بولشوی و تئاتر مارینسکی در مسکو برگزار می شود. بنابراین، اگر می خواهید شب های سفید سن پترزبورگ را مانند روس ها و مردم محلی تجربه کنید، در برنامه سفر خود از این تئاترها و نمایش های آنها دیدن کنید.

شب های سفید روسیه
تئاتر ماریینسکی

2- بادبان های آتش بازی و اسکارلت بادبان های اسکارلت را نمایش می دهند

یکی از دیدنی ترین. رویدادهای شب های سفید روسیه معروف به بادبان های اسکارلت. Scarlet Sails به یک کشتی با بادبان های قرمز اطلاق می شود که در آن مراسم جشن دبیرستان برگزار می شود.

همزمان با حرکت این کشتی با بادبان های قرمز بر روی رودخانه نوا، آتش بازی نیز برگزار می شود که آسمان پشت این قایق تفریحی را باشکوه و مجلل می کند. افراد زیادی شبانه در کنار این رودخانه زیبا قدم می زنند تا تصاویری رویایی و خاطره انگیز از این اتفاق ثبت کنند.

بادبان قرمز مایل به قرمز

طبق افسانه ها و داستان هایی که در مورد کشتی اسکارلت گفته می شود، این رویداد سالانه نمادی از آزادی و بلوغ است. در شب های 26 و 27 ژوئن (5 و 6 ژوئیه) می توانید Scarlet Sails را ببینید.

3- بازدید رایگان و دیرهنگام از موزه ها

در طول جشنواره شب های سفید روسیه، بسیاری از موزه های سنت پترزبورگ تا دیروقت باز هستند و برخی حتی تا صبح. بنابراین فرصت بیشتری برای بازدید از موزه های مهم شهر از جمله موزه هرمیتاژ خواهید داشت. از دیگر موزه‌هایی که می‌توانید در این جشنواره شبانه سالانه بازدید کنید، می‌توان به موزه یادبود لنینگراد، موزه تاریخ دین و موزه عروسک‌های شهر سنت پترزبورگ اشاره کرد. برخی از این موزه ها نیز در طول جشنواره رایگان هستند، بنابراین شما این شانس را خواهید داشت که مجموعه ای زیبا از آثار هنری سنت پترزبورگ را به صورت رایگان تماشا کنید.

موزه ارمیتاژ در شب های سفید روسیه

4- ماراتن سالانه شب های سفید

اگر علاقه مند به دویدن و رقابت هستید، فرصت شرکت در ماراتن بین المللی در جشنواره شب های سفید روسیه را خواهید داشت. این ماراتن 10 کیلومتری در خیابان های سن پترزبورگ برگزار می شود و تاریخ آن به سال 1990 برمی گردد. هر ساله بیش از 5000 شرکت کننده برای این ماراتن به سن پترزبورگ می آیند تا دویدن را در کنار این پدیده طبیعی نادر تجربه کنند. ماراتن سالانه شب های سفید در سال 2022 در 18 ژوئن (28 ژوئن) برگزار می شود.

ماراتن بین المللی شب های سفید

5- کارناوال پیترهوف کارناوال پیترهوف

یکی از معروف ترین کارناوال هایی که در جشنواره شب های سفید روسیه برگزار می شود، کارناوال پترهوف است که در منطقه ای به نام پترگوف برگزار می شود. این منطقه به خاطر مجموعه زیبا و چشمگیر کاخ Peterhof مشهور است. این کارناوال که یک نمایش خیابانی است شامل نمایش رویدادهای مهم تاریخی شهر می باشد که بازدید از آن رایگان خواهد بود.

کاخ سن پترزبورگ در شب های سفید سن پترزبورگ

کجا در سن پترزبورگ اقامت کنیم؟

اگر به فکر سفر به روسیه هستید، نگران اقامت نباشید، پیشنهادات زیادی برای اقامت شما به خصوص در سن پترزبورگ وجود دارد. از هتل های لوکس و چند ستاره گرفته تا اقامتگاه های معمولی. برای اینکه بهترین انتخاب را برای اقامت در زیر آسمان این شهر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم هتل های سن پترزبورگ را از لیست زیر بررسی کنید و پس از مقایسه، بهترین هتل را با کمترین قیمت از فلای امروز رزرو کنید.

رزرو هتل در سن پترزبورگ

شب های سفید روسیه را از دست ندهید

اگر دوست دارید سفری متفاوت به روسیه داشته باشید و از یکی از نادرترین پدیده های طبیعی جهان دیدن کنید، سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید جشنواره شب های سفید روسیه را در سن پترزبورگ ببینید. می توانید تاریخ مورد نظر خود را مشخص کنید و در آن تاریخ بلیط سنت پترزبورگ را خریداری کنید. علاوه بر این، بسته به بودجه ای که در نظر دارید، رزرو بهترین هتل های سن پترزبورگ به شما این امکان را می دهد که به راحتی به این شهر سفر کنید و از نزدیک با این پدیده متفاوت و جشنواره های بی نظیر آن آشنا شوید.

سوالات متداول در مورد شب های سفید روسیه

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه چه زمانی است؟

زمان دقیق شب های سفید روسیه در تقویم شمسی از 21 ژوئن تا 11 جولای است.

علت پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

دلیل این پدیده شگفت انگیز، عرض مدار عرضی است که باعث می شود طلوع و غروب خورشید به طور همزمان رخ دهد. به عبارت دیگر در این ایام خورشید به زمین نزدیک است (در مقایسه با ماه).

بهترین فصل برای سفر به روسیه چه فصلی است؟

روسیه یکی از کشورهای سردسیر است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به آن فصل تابستان است. در فصل تابستان می توانید سفری جذاب به روسیه داشته باشید و از تماشای شب های سفید روسیه لذت ببرید.

نوشته شده توسط شبهای سفید روسیه وقتی روز تمام نمی شود! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.