افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

شب دربی به این فکر می کردم که چگونه دروازه پرسپولیس را باز کنم.

  • کد خبر : 152471
شب دربی به این فکر می کردم که چگونه دروازه پرسپولیس را باز کنم.

پیشکسوت استقلال می گوید بازیکنان این تیم نباید دربی را غول کنند. خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام: و به گزارش ایران ورزشی دو تیم امروز استقلال و پرسپولیس آنها در صد و دومین دربی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. علی جباری او هنوز هم جزو گلزنان استقلال در دربی هاست و سال […]

پیشکسوت استقلال می گوید بازیکنان این تیم نباید دربی را غول کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام:

و به گزارش ایران ورزشی دو تیم امروز استقلال و پرسپولیس آنها در صد و دومین دربی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. علی جباری او هنوز هم جزو گلزنان استقلال در دربی هاست و سال هاست که هیچ بازیکن استقلالی نتوانسته به رکورد او برسد. تنها بازیکنی که شانس گلزنی در دربی و پشت سر گذاشتن رکورد علی جباری و زنده یاد غلامحسین مظلوبی را دارد، ارسلان مطهری است که چنین شانسی برای حضور در استقلال ندارد.

البته علی جباری امیدوار است روزی یکی از بازیکنان استقلال رکورد او و مظلومی بزرگ را پشت سر بگذارد. هرچند خودش معتقد است که اگر تعداد دربی های یک فصل در دوران بازیگری اش بیشتر بود، می توانست تعداد گل هایی که به پرسپولیس زده بود را دو برابر کند!

بله، علی جباری اعتقاد راسخ دارد که اگر تعداد دیدارهایش با رقیب سنتی بیشتر بود، رکوردی جاودانه از خود به جای می گذاشت. او که سال هاست کفش هایش را آویخته است و به عنوان یکی از بازیکنان اسطوره ای باشگاه استقلال شناخته می شود، اظهاراتی در مورد تعداد گل هایش زده است که نادر است و احتمالا با واکنش هواداران پرسپولیس مواجه خواهد شد. . .

* استقلال تا اینجای کار در لیگ نتایج مطلوبی کسب کرده و به نوعی جواد نکونام و شاگردانش توانستند طبق انتظار پیشرفت کنند.

هست.استقلال تا الان فدای خودش کرده. نکونام در اوج و بازیکنان پشت سر او واقعا جان خود را داده اند. در جلسه ای که چند ماه پیش با مدیران استقلال داشتیم و در آشتی نکونام و خطیر متوجه شدیم که مشکلات مالی زیادی در تیم وجود دارد. به همین دلیل است که می گویم نکونام و بازیکنان تاکنون فداکاری و از خودگذشتگی نشان داده اند. بالاخره چه بازیکنی حاضر است دوباره با این تیم قرارداد ببندد که باشگاه قراردادهای فصل قبل را تسویه نکرده و بعد در طول فصل به دلیل بالانس سقف قرارداد دوباره به کاهش قرارداد رضایت دهد؟ به همین دلیل است که من از کلمه “ایثار” استفاده می کنم و مدیریت استقلال باید قدر این مجموعه را بداند.

* بعد از آن جلسه نکونام حتی یک کلمه هم علیه خطیر به زبان نیاورد.

او به عهدش عمل کرد و با تمرکز زیاد به کارش در استقلال ادامه داد. ما از او متشکریم چون در آن جلسه چیزهایی گفت که به مرور زمان دیدم که او همه کارها را انجام می دهد. علی خاطر هم باید به قول هایی که در آن جلسه داده عمل کند. وی گفت ابزارهای مالی و اقتصادی مناسب را در اختیار تیم قرار می دهد تا استقلال با آرامش بیشتری خود را در لیگ مطرح کند. ما هم روی قول شما حساب کرده ایم. حالا استقلال نیم فصل نیاز به جذب بازیکن دارد. در مقطعی می توان گفت خطیر کار خود را کرد تا در نیم فصل بازیکن بگیرد. در آن جلسه اعلام کردیم که تیم 2 یا 3 بازیکن جدید می خواهد. خطیر باید پولش را سامان دهد و به باشگاه بدهد تا چند بازیکن ناکارآمد حذف شوند و بازیکنانی که می توانند به استقلال کمک کنند به خدمت بگیرند. ما در خط وسط مشکل داریم. در خط حمله همچنان نقاط ضعفی وجود دارد. دست نکونام خالی است و خطیر باید به او کمک کند. من یک بار دیگر از زحمات این بازیکنان تشکر می کنم. تا اینجای کار، تیم با تمام مشکلاتی که وجود داشته، خوب جنگیده است. خدا این بازیکنان و مربیان را حفظ کند.

بنابراین در آن جلسه تاکید آنها بر خرید 2 تا 3 بازیکن در نیم فصل بود.

بله گفتیم و خطیر هم گفت که می کند و همچنان منتظریم تا به تعهداتش عمل کند. این کره و این میدان آقای خطیر.

* آقای جباری در آستانه برگزاری مهم ترین بازی نیم فصل اول لیگ بیست و سوم هستیم. باز هم دربی بود و خیلی از هواداران استقلال یاد گل های او در این بازی ها افتادند. البته سن این جوان به زمان بازی او قد نمی افزاید اما نامش در کتاب تاریخ باشگاه استقلال حک شده است. او در کنار مرحوم غلامحسین مظلومی پنج گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.

این را خوب به خاطر بسپاریم هر زمان که در دربی ظاهر شدیم فقط به پیروزی فکر می کردیم و می خواستیم در این مسابقه کار متفاوتی انجام دهیم. در جوانی اشتیاق و انگیزه زیادی برای این بازی داشتم. قبل از بازی هیچ وقت استرس نداشتم. همیشه شب قبل از دربی خیلی خوب می خوابیدم. آرام بود و به این فکر می کرد که چگونه دروازه پرسپولیس را باز کند. کار من گلزنی بود، به آن فکر کردم و نتیجه گرفتم.

برای همین 5 بار دروازه پرسپولیس را باز کردی.

باور کنید اگر تعداد بازی هایی که در طول فصل با پرسپولیس انجام دادیم بیشتر بود، گل های بیشتری می زدم.

*به چند گل اشاره می کنید؟

قطعا آنها را دو برابر می کنم و 10 گل به آنها می دهم. زمانی که ما بازی می کردیم در طول سال دو دربی برگزار می شد اما الان جام حذفی هم هست و امکان بازی دو تیم در سوپرجام وجود دارد. اگر در زمان ما چنین گلی بود، با توپ دروازه پرسپولیس را می بست. آن زمان خیلی از من می ترسیدند. البته من همیشه فوتبالم را بازی می کردم. کم احترامی و تنش نبود. ما دوستان پرسپولیسی بودیم اما در زمین ماجرا فرق می کرد و من شخصا تمام تلاشم را کردم. دربی آن زمان برای ما خیلی حساس بود. هنوز هست، اما در زمان ما پول نبود و عرق و عشق و اشتیاق بیشتر بود که هواداران را از ورزشگاه خوشحال کنیم. وقتی دیدیم هواداران تیممان راضی از ورزشگاه خارج می شوند، گریه کردیم.

کدام یک از گل هایی که زدید برایتان خاطره انگیزتر است؟

5 تایی که بازی کردم شیرین و خاطره انگیز بود. یکی بهتر از دیگری است. چه بهتر از باز کردن دروازه پرسپولیس. ای کاش الان بازیکن بودم و می توانستم به زمین برگردم و دوباره برای آنها گل بزنم. باز هم، حیف که من 10 تا از آنها را درست نکردم. آنها خوش شانس بودند (…و سپس می خندند).

*از نظر فنی الان نکونام تجهیزات بهتری دارد یا گل محمدی.

هردو خوب هستند. فضای دربی هم متفاوت است. این بازی حال و هوای خاص خود را دارد. اما قطعا می گویم استقلال بهتر است چون من تحت هر شرایطی تیمم را دوست دارم و باید به بازیکنان و کادرفنی روحیه بدهم.

* برخی انتظار دارند که مثلا مهدی هاشمی نسب در این بازی کارهایی انجام دهد که نیمکت حریف را ناراحت کند. آیا شما این تاکتیک را تایید می کنید؟

آنها نباید با نیمکت حریف کاری داشته باشند. ما باید کار خود را انجام دهیم. هر چه تنش در این سمت بیشتر باشد، برای بازیکنان ما بدتر خواهد بود. به نظر من نیمکت آرام رمز موفقیت در دربی است و کادر فنی باید در طول 90 دقیقه بیشتر به فکر بازی مقابل حریف باشد. دستیاران نیز باید به نکونام کمک فنی کنند و از مشکلات غیرفنی جلوگیری کنند. دلیلی برای جستجوی حاشیه وجود ندارد.

* در کل توصیه می کنید در این دیدار جو تیم آرام باشد؟

حتما باید باشد. هر چه بیشتر به کار در زمین توجه کنیم بهتر است. می خواهم به بازیکنان استقلال بگویم این بازی هم مثل بازی های قبلی است. 3 امتیاز دارد. مثل بازی با سپاهان و ذوب آهن و تراکتور و … غول دربی نشوید. در ورزشگاه خبری متفاوت نیست. سکوها فقط کمی شلوغ تر هستند. به هیاهوی آن طرف توجه نکنید زیرا کف ترازو هم از این طرف سنگین است. هیجان زده نشوید و برای برآورده کردن خواسته های کادر فنی به جلو حرکت کنید. آنها نباید به این فکر کنند که اگر شکست بخوریم چه اتفاقی می افتد. مثبت فکر کنید تا اتفاقات خوبی برایشان بیفتد. نکونام هم کارش را بلد است. او بازی های بین المللی مهم زیادی را دیده است و می تواند تیمش را در این بازی از آب بیرون بیاورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.