افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

شبیه سازی رد صلاحیت روحانی با رد صلاحیت هاشمی

  • کد خبر : 189412
شبیه سازی رد صلاحیت روحانی با رد صلاحیت هاشمی

آفتاب نیوز: اسماعیل گرامی مقدم در اعتماد نوشت: زمانی که فردی که سالها در شورای عالی امنیت ملی کشور مسئولیت داشته، پنج دوره نماینده مجلس، دو دوره نایب رئیس مجلس، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجلس خبرگان رهبری بوده است. بالاخره رئیس جمهور 8 سال کشور رد صلاحیت می شود، طبیعی است که در […]

آفتاب نیوز:

اسماعیل گرامی مقدم در اعتماد نوشت: زمانی که فردی که سالها در شورای عالی امنیت ملی کشور مسئولیت داشته، پنج دوره نماینده مجلس، دو دوره نایب رئیس مجلس، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجلس خبرگان رهبری بوده است. بالاخره رئیس جمهور 8 سال کشور رد صلاحیت می شود، طبیعی است که در شرایط عادی نیستیم.

افراد و جریان های حاکمیتی در تلاش هستند تا تعداد زیادی از افرادی که در سال های اول انقلاب نقش آفرینی کرده اند را از آموزش نظام حذف و تطهیر مورد نظر خود را با انحصار اجرا کنند. این نوع رد صلاحیت ها و برکناری ها دقیقاً در جهت تطهیر و انحصار ارکان حکومت توسط مردم جمهوری خواه است.

در واقع جریانی که هدفش تثبیت قدرت در کشور و گرفتن آن است و اساساً اهمیتی برای شرکت یا عدم حضور مردم در انتخابات ندارد، سعی کرده روحانی را سرنگون کند.

اما رد صلاحیت حسن روحانی را می توان با رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1391 مقایسه کرد. تنها تفاوت این دو رویداد این است که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری و حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری رد صلاحیت شدند.

اساساً شورای نگهبان در اختیار حسن روحانی نیست که رد صلاحیت خود را اعلام کند. در این میان بالاترین ارگان های دولتی باید وارد این بحث شوند و این رد صلاحیت را تایید کنند و روحانی را واجد شرایط اعلام کنند. به نظر می رسد لازم است رهبری وارد این عرصه شود و موضوع رد صلاحیت روحانی را پیگیری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.