افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

شبکه بانکی زنجان 290 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرد

  • کد خبر : 392234
شبکه بانکی زنجان 290 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرد

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز پنجشنبه در استانداری زنجان برگزار شد، تغییر تمرکز از ساختار پروژه محور به برنامه محور در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمار و اطلاعات مستند است. وی گفت: بر اساس اطلاعات مستند، وضعیت استان در شاخص […]

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز پنجشنبه در استانداری زنجان برگزار شد، تغییر تمرکز از ساختار پروژه محور به برنامه محور در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمار و اطلاعات مستند است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات مستند، وضعیت استان در شاخص های مهمی مانند نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی، نرخ تورم، سطح درآمد و وضعیت زیرساخت ها رو به بهبود بوده است.

استاندار زنجان پرداخت 290 میلیارد ریال وام توسط شبکه بانکی استان در سه سال گذشته را برشمرد و بیان کرد: از این تعداد هشت فقره وام فقط به حوزه املاک پرداخت شده است.

افشارچی افزایش 12 درصدی وضعیت درآمدی استان را نسبت به هزینه ها برشمرد و یادآور شد: کاهش ضریب جینی در استان از دیگر پیامدهای اجرای برنامه ها بود.

وی از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش 87 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون 41 میلیارد ریال به برکت مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است و از سوی دیگر زنجان یکی از استان های سردسیر بوده است. و برداشت گندم دیرتر انجام شد، بنابراین قیمت گندم دیرتر پرداخت شد.

استاندار زنجان گفت: در شاخص نرخ بیکاری وضعیت استان از 7.5 درصد در سال 1401 به 6.9 درصد در مرحله فعلی کاهش یافته است.

افشارچی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از 45 درصد در سال 1401 به 50.7 درصد در سال جاری افزایش یافت و استان در این شاخص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: زنجان با نرخ تورم سالانه 45.9 در سال 1401 یکی از استان های دارای تورم بالا بوده است اما در مرحله فعلی بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم زنجان 30.5 کاهش یافته است. ٪. و زنجان جزو 30 استانی است که از نظر نرخ تورم پایین رتبه بندی شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.