افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

شاندرمن ماسال کجاست؟ زیباترین شهر گیلان

  • کد خبر : 402423
شاندرمن ماسال کجاست؟ زیباترین شهر گیلان

استان گیلان همواره در بین دوستداران طبیعت جایگاه ویژه ای داشته است. در میان زیبایی های منحصر به فرد گیلان، شاندرمن ماسال با طبیعتی بکر و دست نخورده مانند گوهری پنهان خودنمایی می کند. آنچه شاندرمن را به مقصدی خاص تبدیل می کند، زیبایی طبیعت کوهستانی این منطقه است. شاندرمن همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی […]







استان گیلان همواره در بین دوستداران طبیعت جایگاه ویژه ای داشته است. در میان زیبایی های منحصر به فرد گیلان، شاندرمن ماسال با طبیعتی بکر و دست نخورده مانند گوهری پنهان خودنمایی می کند.



آنچه شاندرمن را به مقصدی خاص تبدیل می کند، زیبایی طبیعت کوهستانی این منطقه است. شاندرمن همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود یک نقطه ایده آل برای پیاده روی و کوهنوردی است. از دشت های مه آلود گرفته تا مراتع سرسبز، هر گوشه از این منطقه تجربه ای ناب و فراموش نشدنی را برای دوستداران طبیعت به ارمغان می آورد. در ادامه با شاندرمن ماسال بیشتر آشنا خواهید شد.

شاندرمن ماسال کجاست؟

شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که شاندرمن کجاست؟ شاندرمن یکی از مناطق بکر و دیدنی استان گیلان است که در دل طبیعت سرسبز شهرستان ماسال قرار گرفته است. این منطقه که در 5 کیلومتری شهرستان ماسال قرار دارد به عنوان بخشی از تلاش بزرگ شناخته می شود. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، خرید کنید بلیط قطار مشهد – رشت می تواند یکی از گزینه های مناسب برای سفر به گیلان باشد. شاندرمن از سه دشت، کوهپایه و کوه تشکیل شده است که هر کدام دارای مناظر منحصر به فرد و جذاب خود هستند و آن را به مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده اند. شاندرمن دارای 68 سکونتگاه مختلف است و به دلیل وجود مراتع وسیع و ییلاقی به یکی از بهترین مناطق گردشگری استان گیلان تبدیل شده است. اگر به دنبال ماجراجویی در دل طبیعت هستید، شاندرمن با دسترسی آسان به جاذبه هایی مانند قلعه رودخان، جنگل گیسوم و بندر انزلی انتخابی ایده آل برای شماست. این منطقه علاوه بر بازدید از دیدنی های شاندرمن به سایر دیدنی های استان گیلان نیز دسترسی خوبی دارد. شاندرمن ماسال از شمال به شهرستان رضوانشهر و از شرق به صومعه سرا می رود و از غرب به شهرستان خلخال و از جنوب به بخش مرکزی ماسال می رسد. فاصله شاندرمن تا تهران حدود 370 کیلومتر است و تا قلعه تاریخی رودخان تنها 30 کیلومتر فاصله دارد. سفر به شاندرمن فرصتی است برای تجربه آرامش بی نظیر طبیعت، به خصوص زمانی که در کنار سایر مقاصد گردشگری گیلان مانند ماسوله، آستارا و جنگل گیسوم قرار گیرد.

ویلای شاندرمن ماسال – تصویر ۲

مسیرهای دسترسی به شاندرمن ماسال

شاندرمن در دل طبیعت بکر شهرستان ماسال قرار دارد و با وجود اینکه در مسیرهای اصلی استان گیلان قرار ندارد، از طریق جاده های آسفالته دسترسی خوبی به مناطق اطراف دارد. از شمال از جاده پونل به شاندرمن می رسید، از جنوب جاده های ماسال به این منطقه می رسد و از سمت شرق ضیابر که در مسیر جاده سراوان – آستارا قرار دارد به عنوان راه دسترسی مهم به شاندرمن شناخته می شود. . مسافران شهرستان رشت می توانند به راحتی به شاندرمن برسند و با گذر از صومعه و ضیابر از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرند. برای مسافرانی که قصد عبور از مسیر دیلمده به شاندرمن را دارند، دو راه اصلی وجود دارد. مسیر اول از جاده پونل و خلخال می گذرد و به کلور و سپس به دیلمده منتهی می شود. مسیر دوم از ماسال و ویلاهای زیبای اولسبلنگاه می گذرد و پس از عبور از گیلوان به کلور و دیلمده می رسد. قسمت هایی از این مسیرها خاکی هستند و به دلیل طبیعت بکر اطراف، یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی شاندرمن ماسال برای طبیعت گردان به شمار می روند.

شاندرمن گیلان – تصویر ۳

بهترین زمان برای سفر به شاندرمن گیلان

بهترین زمان برای بازدید از شاندرمن از اواسط بهار تا اواخر تابستان است. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی است که در این فصول گردشگران را به خود جذب می کند. در فصل بهار، شاندرمن با طبیعت سرسبز، شکوفه های تازه و هوای خنک، فرصتی را برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی منطقه فراهم می کند. با هوای معتدل و خنکی که در این منطقه جاری است، تابستان بهترین زمان برای فرار از گرمای شهرها و تجربه آرامش در دل طبیعت است. در این زمان مسافران زیادی به سمت شاندرمن و ماسال می روند تا از مناظر جنگل ها، مراتع وسیع و ویلاهای متعدد این منطقه لذت ببرند. سفر به شاندرمن ماسال در فصول پاییز و تابستان نه تنها به دلیل آب و هوای مطبوع بلکه به دلیل امکان بازدید از ویلاهای اطراف مانند اولسبلنگاه که یکی از جذاب ترین ویلاهای گیلان محسوب می شود بسیار خاص است. این ویلا که در جنوب ماسال و تنها 25 کیلومتر با آن فاصله دارد، یکی از مهم ترین نقاط گردشگری منطقه است. مسافران می توانند در طول سفر خود شب ها را در خانه های ییلاقی چوبی سپری کنند و صبح ها با مناظر رویایی بی نظیری از ابرها و تپه های مه آلود مواجه خواهند شد. تماشای این مناظر در فصل بهار و تابستان یکی از تجربه های فراموش نشدنی سفر به شاندرمن است. اگر به آرامش طبیعت و فضای بکر علاقه دارید، ویلاهای شاندرمن و ماسال با طبیعت بکر و مناظر سرسبز می توانند انتخابی ایده آل برای شما باشند. یکی دیگر از نکات جذاب سفر در این دوره، کم بودن مسافران و خلوت جاده های منتهی به شاندرمن است. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید و نگاهی به اطراف بیندازید، با طبیعتی روبرو می شوید که در سکوت خود آرامشی ناب را به شما القا می کند. ویلاهای ماسال که به دلیل نبود برق شهری بکر و دست نخورده باقی مانده اند برای روشنایی کلبه ها از موتور برق استفاده می کنند که این خود دلیلی بر حفظ اصالت این مناطق است. این منطقه به خصوص در فصل تابستان میزبان گردشگرانی است که به دنبال آرامش و دوری از هیاهوی زندگی شهری هستند.

حرف پایانی

شاندرمن ماسال تنها یکی از مقاصد جذابی است که در سفر به شمال کشور می توانید از آن دیدن کنید. این منطقه با طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع یکی از مقاصد گردشگری بی نظیر استان گیلان است که تجربه متفاوت و آرامش بخشی را به گردشگران ارائه می دهد. چه به کوهنوردی علاقه داشته باشید و چه به دنبال آرامش در دل طبیعت باشید، شاندرمن با جاذبه ها و مسیرهای جذابش مقصدی ایده آل برای سفر است.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.