افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

شاخص گروه بیمه به حمایت معتبر 100 هزار واحدی نزدیک می شود

  • کد خبر : 244267

هادی بهرامی بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد مردم و به طور کلی اقتصاد کشور در هنگام حوادث آسیبی نمی بیند. ورود شرکت های بیمه به بورس مانند سایر صنایع به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن ضروری است. در […]

هادی بهرامی بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد مردم و به طور کلی اقتصاد کشور در هنگام حوادث آسیبی نمی بیند. ورود شرکت های بیمه به بورس مانند سایر صنایع به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن ضروری است. در ادامه گزارش های هفته گذشته را بررسی کرده و روندهای پیش روی صنعت بیمه را تحلیل خواهیم کرد.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بازار سهام هفته گذشته با افت 3.3 درصدی به پایان رسید و بیشتر سهام بیمه با توجه به فضای کلی بازار سهام معامله شدند. این شاخص در هفته گذشته 105 هزار و 890 واحد بود و در پایان معاملات هفته به محدوده 102 هزار و 300 واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل بورس با افت 2.4 درصدی از محدوده 2 میلیون و 261 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 208 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت 3.9 درصدی از محدوده 752 هزار واحدی به 723 هزار واحد رسید که نشان می دهد 99 درصد افت نماگر را داشته است. روابط نوسانی و زنجیره ای با یکدیگر.

تحلیل فنی شاخص
در آخرین سالی که برای بورس و سهامداران آسیب دیده می گذرد، شاخص صنعت بیمه از محدوده 77 هزار و 200 واحدی با 65 درصد افزایش به قله تاریخی 12 هزار و 700 واحدی رسید و پس از ایجاد قله جدید، تغییری در شاخص ایجاد کرد. روند صعودی داشت و با کاهش 28 درصدی به همان محدوده 92000 واحدی رسید. واحد به آنجا رسید و ته نسبتاً عمیقی را تشکیل داد. در حال حاضر مستحکم ترین کف شاخص در محدوده 92 هزار واحد قرار دارد و در کوتاه مدت با حفظ پشتوانه 100 هزار واحدی می تواند تا اهداف 110 و سپس 126 هزار واحد رشد کند. در غیر این صورت در صورت از بین رفتن پشتیبانی 100000 واحدی، همان محدوده پشتیبانی قوی 92000 واحد در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر قوی ترین طبقه شاخص گروه بیمه 92 هزار واحد است و در کوتاه مدت با حفظ حمایت 100 هزار واحدی می تواند به اهداف 110 هزار و 126 هزار واحدی برسد. در غیر این صورت در صورت از بین رفتن پشتیبانی 100000 واحدی، همان محدوده پشتیبانی قوی 92000 واحد در دسترس خواهد بود.

نرخ نفوذ بیمه
میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران در این مدت 1 درصد است که بسیار کمتر از میانگین جهانی 3.2 درصد است. به عبارت دیگر، ضریب نفوذ بیمه در ایران تقریباً یک سوم متوسط ​​ضریب نفوذ بیمه در بین کشورهای منتخب طی دوره مورد تجزیه و تحلیل بوده است. درست است که با توجه به تورم، میزان ضرر و زیان و هزینه های شرکت های بیمه افزایش می یابد، اما با افزایش فروش شرکت ها و تقاضای مردم برای پوشش ریسک های ناشی از حوادث و شرایط اقتصادی، حق بیمه نیز افزایش می یابد. به نظر می رسد صنعت بیمه می تواند سطح درآمد و آثار را بهبود بخشد.

آخرین اخبار از بخش بیمه
1- طبق قانون بیمه شخص ثالث راننده محور، رانندگان به دو دسته پرخطر و کم خطر تقسیم می شوند و زمانی که رانندگان پرخطر بر اساس شاخص ها شناسایی شوند، هنگام صدور بیمه نامه، مبالغ بر اساس محاسبه می شود. ریسک بالایی دارند و اگر کم ریسک باشند چون تخفیف محسوب می شوند و بر این اساس دیگر بار رانندگی پرخطر بر دوش کل جامعه نخواهد افتاد. ۲- پرتفوی شرکت بیمه پارسیان در پایان آبان ماه ۱۴۰۲ از رقم پرتفوی سال قبل (۱۴۰۱) فراتر رفت و به اهداف تعریف شده در سال ۱۴۰۲ نزدیک شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.