افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

شاخص کاشی و سرامیک و رکورد هفتگی بالاترین راندمان برای رسیدن به اهداف بالا منتظر رشد بیشتر باشید!

  • کد خبر : 346851
شاخص کاشی و سرامیک و رکورد هفتگی بالاترین راندمان برای رسیدن به اهداف بالا منتظر رشد بیشتر باشید!

هادی بهرامی بازار: صنعت کاشی و سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع و مشاغل است، فراوانی مواد اولیه و سهولت تولید، اشیاء سرامیکی را به یکی از قدیمی ترین یافته ها و ساخته های بشر اولیه تبدیل کرده است. ارزش بازار این صنعت در بورس ایران 9 هزار و 850 میلیارد تومان است و شامل […]

هادی بهرامی بازار: صنعت کاشی و سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع و مشاغل است، فراوانی مواد اولیه و سهولت تولید، اشیاء سرامیکی را به یکی از قدیمی ترین یافته ها و ساخته های بشر اولیه تبدیل کرده است. ارزش بازار این صنعت در بورس ایران 9 هزار و 850 میلیارد تومان است و شامل شرکت های کاشی پارس، تکسرام، سینا، سعدی، حافظ، الوند، کسدف، کرم و کهرم می شود. شاخص کاشی و سرامیک که بیانگر وضعیت عمومی سهام شرکت های این بخش است در هفته گذشته با رشد 4.2 درصدی و در ماه گذشته با رشد 7.6 درصدی به رقم 63 هزار واحد در محدوده 58 هزار و 470 واحدی رسیده است.

ارزش بازار سهام کساوه 2.600 میلیارد تومان، کهافظ 2.500 میلیارد تومان، کلوند 1.860 میلیارد تومان و کپارس 1.300 میلیارد تومان است که نشان می دهد آنها بزرگترین شرکت های فعال در این صنعت هستند. به جز سهام کهرام و کرم، تقریبا تمامی سهام شرکت های کاشی و سرامیک طی روز معاملاتی گذشته 2 واحد مثبت معامله شدند و می توان نتیجه گرفت که رشد شاخص شامل وضعیت تمامی شرکت ها می شود.

شاخص کاشی و سرامیک که بیانگر وضعیت کلی سهام شرکت های این بخش است در هفته گذشته با رشد 4.2 درصدی و در ماه گذشته با رشد 7.6 درصدی به رقم 63 هزار واحد از محدوده 58 هزار و 470 واحدی رسیده است. اگر از مقیاس بزرگتر به نمودار نگاه کنیم، شاخص با حفظ حمایت معتبر 56000 واحدی که عملکردی حدود 50 درصد را در دل خود دارد، تا اهداف 76 و 96 هزار واحدی رشد خواهد کرد.

شاخص صنعت پس از رشدی که در دو هفته اخیر داشته و با حفظ حمایت 1000 واحدی، در حال حاضر مقاومت تصاعدی 63000 واحدی را طی می کند که در صورت عبور از آن می تواند به سمت اهداف بالاتر رشد کند. البته لازم به ذکر است که سطح 66000 واحدی مقاومت دینامیکی یک ساله مهمی است که شکست آن برای ادامه روند صعودی حیاتی است. اگر از مقیاس بزرگتر به نمودار نگاه کنیم، شاخص با حفظ حمایت معتبر 56000 واحدی که عملکردی حدود 50 درصد را در دل خود دارد، تا اهداف 76 و 96 هزار واحدی رشد خواهد کرد.

ارزش بازار گروه کاشی و سرامیک در بورس به مراتب کمتر از سایر گروه ها است و عملکرد 170 درصدی شاخص صنعت در دو سال اخیر به ما نشان داد که سهام شرکت های فعال در این صنعت تا چه اندازه با ارزش‌های بنیادی آنها که شرایط به دست آمده در این دوره به نفع سرمایه‌گذاران بوده است. با در نظر گرفتن رفتار صنعت در چرخه های صعودی قبلی، ارزش بازار گروه سرامیک در روند صعودی بازار که ممکن است در سال 1404 شکل بگیرد، به بیش از 25 میلیارد تومان پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.