افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

سیگنال های پولی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی/ گمانه زنی از حضور همزمان مقامات ایرانی و آمریکایی

  • کد خبر : 245943
سیگنال های پولی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی/ گمانه زنی از حضور همزمان مقامات ایرانی و آمریکایی

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با سفر سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی برای شرکت در چهل و نهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز عازم عربستان سعودی شد. هرچند از حضور فرزین در جلسه بانک توسعه اسلامی به عنوان دلیل حضور فرزین یاد می شود، اما برخی […]

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با سفر سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی برای شرکت در چهل و نهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز عازم عربستان سعودی شد. هرچند از حضور فرزین در جلسه بانک توسعه اسلامی به عنوان دلیل حضور فرزین یاد می شود، اما برخی گمانه زنی ها از دیگر دلایل حضور فرزین در این جلسه است.

به نظر می رسد منشا اصلی این گمانه زنی ها سفر رسمی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی همزمان با این اجلاس باشد. به خصوص اینکه برخی منابع از سفر آرام جروم پاول به عربستان سعودی در این هفته صحبت کرده اند. لازم به ذکر است منابع رسمی در عربستان از برگزاری دیدارهای سید احسن خاندوزی و فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان در حاشیه این اجلاس خبر داده اند.

پیش از این مذاکرات زیادی در مورد مسائل مختلف منطقه ای بین ایران و آمریکا با میانجیگری برخی کشورهای عربی مانند عمان و قطر انجام شده بود، اما اینکه مقامات سعودی می خواهند در میانه ایران نقش آفرینی کنند. ایالات متحده در تحولات سریع خاورمیانه یک اتفاق نادر است. همچنین چند روز پیش برخی منابع از ردپای عربستان در کاهش قیمت ارزهای خارجی در ایران در هفته گذشته خبر دادند و گشایش ارز برای سفر زائران ایرانی به عربستان را به همین ردپاها نسبت دادند. .

هفته گذشته مداخله غیررسمی بانک مرکزی ایران در بازار درهم که تاثیر زیادی بر کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر داشت، به نوعی از سوی مقامات اماراتی چراغ سبز دریافت کرد. گفتنی است بازار درهم نقش مهمی در نوسانات قیمت ارز در ایران ایفا می کند و بانک مرکزی ایران در ماه های اخیر تلاش کرده در بازار درهم نقش آفرینی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.