افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سیگنال مثبت از نیویورک به تهران اکنون می توانیم به آینده بازار سهام نگاه کنیم

  • کد خبر : 373762
سیگنال مثبت از نیویورک به تهران اکنون می توانیم به آینده بازار سهام نگاه کنیم

بازار؛ گروه بورس: رئیس جمهور در سفر به نیویورک در مصاحبه با مقامات و رسانه ها از آمادگی ایران برای مذاکره درباره موضوعات مختلف خبر داد. این در حالی است که ایران پیش از این اعلام کرده بود که می تواند در پاسخ به اجرای تعهدات غرب با غرب در مورد مسائل مختلف مذاکره کند. […]

بازار؛ گروه بورس: رئیس جمهور در سفر به نیویورک در مصاحبه با مقامات و رسانه ها از آمادگی ایران برای مذاکره درباره موضوعات مختلف خبر داد. این در حالی است که ایران پیش از این اعلام کرده بود که می تواند در پاسخ به اجرای تعهدات غرب با غرب در مورد مسائل مختلف مذاکره کند. اما این بار در میان تنش های خاورمیانه، این موضوع را می توان سیگنال جدی تری برای اقتصاد ایران تلقی کرد و باعث شده تا بازار سهام ایران در پاییز سبز شود.

در حالی که تنش های منطقه ای دوباره افزایش یافته است، برخی نگران واکنش منفی بازار سهام بودند. حتی بسیاری بر این باورند که پس از رشد هفته های اخیر، بازار به یک استراحت موقت، دست گرفتن و حجم غذا نیاز دارد. اما واکنش به تنش ها چندان منفی نبود و این موضوع از ارزش بازار سهام ایران و موضع مقامات ایرانی در نیویورک ناشی می شود. اکنون، این مثبت می تواند گرم کردن موج بعدی باشد. برای ادامه و ایجاد یک شمع قوی از این نقاط به پول جدیدی نیاز است که به نظر می رسد کم کم وارد بازار می شود. در شرایط فعلی بیشتر جریان پول نقدینگی اندکی است که در پرتفوی باقی مانده است و کم کم حجم زیادی از پول آماده حرکت در بازار می شود.

شاخص بورس امروز تا زمان انتشار این گزارش 34 هزار واحد رشد کرد و به بیش از 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید.

علیرضا سادات معتقد است بورس بار دیگر مسیر بهتری را طی می کند و گروه خودرو و بانک به عنوان پیشتاز بازار در حال پیشرفت هستند. دقیقاً گروه هایی که اخیراً شاهد اخبار منفی در مورد نارضایتی و ضرر بوده ایم. این موضوع نشان از ورود پول درغ به نمادهای این گروه دارد. به نظر می رسد این سناریو به شدت از سوی صندوق های تثبیت و توسعه قانونی و ملی حمایت می شود.

علیرضا سادات کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه روند مذاکرات نشان داد بازار امیدبخش است، اظهار داشت: دوباره جریان پول به شدت در حال آمدن است و فروشندگان عقب نشینی کرده اند. البته با وجود برخی روزهای مثبت نمی توان روند صعودی را قطعی دانست. اما در این فضای سیاسی خاص، این وضعیت بازار بسیار دلگرم کننده و موثر است. به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین نشانه های رشد کوتاه مدت بورس، عدم واکنش به اخبار منفی سیاسی است. اما روند کنونی بازار مستلزم تصمیم گیری های جدی به نفع کارگزاری ها از جمله کاهش فاصله بین نرخ نیمه ارز و نرخ آزاد یا مدیریت بازار پول و بدهی برای کنترل نرخ سود است.

وی افزود: حرکت کوتاه مدت حتی ممکن است به یک روند صعودی بلندمدت تبدیل شود. بورس بار دیگر در مسیر بهتری قرار گرفته و گروه خودرویی و بانک به عنوان پیشتازان بازار در حال پیشرفت هستند. دقیقاً گروه هایی که اخیراً شاهد اخبار منفی در مورد نارضایتی و ضرر بوده ایم. این انتشار نشانه ورود پول داغ به نمادهای این گروه است. به نظر می رسد این سناریو به شدت از سوی صندوق های تثبیت و توسعه قانونی و ملی حمایت می شود. جریان پول به بازار تغییر کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اتفاقات سیاسی قطعا در نیویورک در حال وقوع است و از سوی دیگر گزارش های مالی و ماهانه شرکت ها روند مثبتی را نشان می دهد.
سادات با تاکید بر اینکه هر خبری در مقطع فعلی که نشان دهنده توسعه روابط ایران با سایر کشورها باشد مثبت تلقی می شود، گفت: با توجه به فضای تحریمی کشور، هر خبری می تواند به عنوان یک شوک خبری برای بازار و اقتصاد و جو عمل کند. تفاوت ایجاد می کند. اخبار نسبتاً مثبت در جبهه سیاسی، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را برای بازار ترسیم کرده و خطرات سیاسی را تا حدودی کاهش داده است. این خبر نسبتا مثبت برای بازار یکی از مهمترین اتفاقاتی است که بازار برای شروع روند صعودی با آن مواجه است.

به گفته سادات، گزارش های شش ماهه راهکاری موثر برای پیشبرد بازار خواهد بود. بدون شک گزارش های مالی و فضای عمومی شرکت ها روند صعودی را تثبیت می کند. اما در آینده، این روند با سیاست‌های مؤثر دولت در مورد عوامل اساسی مؤثر بر سود و فروش شرکت‌ها تأیید خواهد شد. نقاط مثبت اخیر نمادهای 70 درصدی بودند که در محیط سودآوری، فروش و شرایط بنیادی قوی‌تر عمل کردند. بنابراین، مانند همیشه، عوامل بنیادی تأثیر قوی تری بر معاملات دارند تا شرایط روانی.

تاثیر عوامل بنیادی بر معاملات پاییز

با توجه به فضای بالای نرخ سود کنونی و فاصله بین نرخ نیما و بازار آزاد و همچنین انتشار گزارش های ضعیف، این امر بر معاملات اثر نامطلوبی خواهد داشت و فشار فروش بازار را افزایش می دهد. بنابراین در معاملات بازار علاوه بر در نظر گرفتن سیاست های کلان دولت باید به گزارش های بنگاه ها نیز توجه شود.

تا امروز وزیر اقتصاد و سایر وزرا و مسئولان در مورد سه موضوع نرخ شش ماهه، نرخ سود و حمایت دولت از بورس که تاثیرات اساسی بر بورس دارد، موضع گیری مثبتی داشته اند. بانک مرکزی در حمایت از بورس، نرخ نیما را در مسیر اصلاح کندی قرار داده است.

وزیر اقتصاد متعهد به کمک به بازار سرمایه و بهبود وضعیت این بازار بوده و حتی بهبود بازار را از اولویت های اصلی وزارتخانه خود می داند و در صحبت ها و توییت های خود بر این موضوع تاکید کرده است. از این حیث بسیاری از افراد بر این باورند که در صورت اصلاح سه جریان موجود در بازار، فضای رشد قیمت خود به خود بازار را بهبود می بخشد. اول نرخ سود، دوم نرخ نیما و سوم ارتباط دولت با بنگاه های اقتصادی در بودجه و قانون گذاری. وزیر اقتصاد و سایر وزرا و مسئولان تا به امروز نسبت به سه موضوع اساسی موثر بر بورس موضع مثبتی داشته اند. بانک مرکزی در حمایت از بورس، نرخ ارز نیما را با سرعت پایین در مسیر اصلاح قرار داده است. اما نگرش دوگانه ای نسبت به تامین مالی دولت وجود دارد و این موضوع بر نرخ سود و انتشار اوراق با سود بالا تاثیر گذاشته است که با وعده های وزیر اقتصاد همخوانی ندارد. نرخ سود یکی از تاثیرگذارترین عوامل در بازار محسوب می شود و در صورت ادامه انتشار اوراق با نرخ های 33 و 34، به زودی نرخ سود دوباره در بازار افزایش می یابد و فضای توسعه را مسلط می کند. بازار سهام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.