افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

سیگنال جدیدی برای بازار طلا/حداقل قیمت سکه شناسایی شده است.

  • کد خبر : 329963
سیگنال جدیدی برای بازار طلا/حداقل قیمت سکه شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مدت یاد شده انس جهانی طلا 51 دلار افزایش یافت، اما عملکرد منفی بازار طلا با سیگنال کاهش قیمت دلار رخ داد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت افت بازار ارز، قیمت سکه امامی به قعر 40 میلیون تومب خواهد رسید. تجارت نیوز در گزارشی نوشت: قیمت طلا و ارز در […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مدت یاد شده انس جهانی طلا 51 دلار افزایش یافت، اما عملکرد منفی بازار طلا با سیگنال کاهش قیمت دلار رخ داد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت افت بازار ارز، قیمت سکه امامی به قعر 40 میلیون تومب خواهد رسید.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: قیمت طلا و ارز در هفته چهارم مردادماه با عملکرد منفی به فعالیت خود پایان داد. کاهش قیمت در بازارهای مالی توسط ارزها و به دنبال آن دلار و طلا انجام شد. این در حالی است که اونس جهانی طلا در هفته گذشته با رشد بازدهی و افزایش قیمت 51 دلاری همراه بود.

معامله گران قیمت دلار را سیگنال موثرتری نسبت به اونس جهانی طلا می دانند و معتقدند روند تقاضا در بازار فلز زرد نیز با توجه به ماه صفر و احتمال رشد تقاضا برای خرید طلا نزولی است. در ماه ربیع زیاد است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

سیاست جذب نقدینگی از بازار ارز به دلیل مسدود شدن پول در حساب های نیابتی، تعویق واکنش به حمله تروریستی اسرائیل در تهران و ترکیب کابینه دولت چهاردهم و امید به فعال شدن مجدد برجام از جمله سیگنال هایی بود که در هفته گذشته مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند در صورت تداوم کاهش ارزش دلار، تحمل قیمت طلا در روزهای باقی‌مانده از ماه آگوست محدود باشد. آنها خریدهای سرسام آور و رویای سرمایه بلندمدت را برای خرید در این بازار پیشنهاد می کنند.

اونس جهانی طلا افزایش یافت

لازم به ذکر است در زمان نگارش این گزارش، هر اونس طلای جهانی با 14 دلار افزایش به قیمت 2469 دلار رسید. قیمت جهانی هر اونس نقره با 17 سنت کاهش به 28 و 17 سنت رسید. هر گرم نقره 999 معادل 53600 تومان است.

قیمت سکه پرچمدار بهار کاهش یافت

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه 4 مردادماه 41 میلیون و 320 هزار تومان معامله شد. ارز بهار با 300 هزار تومان کاهش به 37 میلیون و 25 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با 100 هزار تومان کاهش به ترتیب 22 میلیون و 500 هزار و 14 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد. قیمت سکه یک گرمی بدون تغییر در سطح 6 میلیون و 900 هزار تومان باقی ماند.

حباب ارز سقوط کرد

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با افت 40 هزار تومانی با نرخ 15 میلیون و 19 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 20 تومان افت به 3 میلیون و 467 هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به سه میلیون و 420 هزار تومان رسید.

در آخرین روز هفته حباب پولی در تمام بخش ها کاهش یافت. حباب ارز امامی 268 هزار تومان، سکه بهار 573 هزار تومان، نیم سکه 174 هزار تومان، ربع سکه 143 هزار تومان و سکه گرمی 21 هزار تومان کاهش یافت.

223225

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.