افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

سیگنال‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 412005
سیگنال‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به سطح اطلاعات جمهوری اسلامی ایران درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: از غروب پیش از این نشانه‌هایی مبنی بر احتمال حمله دریافت کردیم که بی‌تردید باعث شد که مرتباً سیگنال‌ها و اخبار را با دوستان نظامی خود […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به سطح اطلاعات جمهوری اسلامی ایران درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: از غروب پیش از این نشانه‌هایی مبنی بر احتمال حمله دریافت کردیم که بی‌تردید باعث شد که مرتباً سیگنال‌ها و اخبار را با دوستان نظامی خود رد و بدل کنیم. با طرف های مختلف پیام رد و بدل شد و اقداماتی را که باید انجام می دادیم تا حمله پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این زمینه عمل کردیم. بار ما پرداخت می کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تلاش جمهوری اسلامی در همه ابعاد آن در هماهنگی کامل میدانی و دیپلماسی است و دشمنان را وادار به بازنگری در سیاست‌های خود در چند هفته گذشته درست در زمانی که نیروهای نظامی ما فعال بودند، می‌شود. سیاست خارجی ما هم عمل کرده و این باعث شد که کشور در مقابل تهدیدات دشمنان مقاومت کند و کودتاها آنطور که اعلام شده نبود و نیروهای نظامی ما مقاومت خوبی کردند و چند سرباز در این راه به شهادت رسیدند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما خون شهدای خود را نخواهیم ریخت و این حق را برای خود محفوظ می داریم که به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دهیم و در زمان مناسب این کار را انجام خواهیم داد.

عراقچی در ادامه این گفتگو و درباره جزئیات گفت و گو با وزرای خارجه قطر و مصر پس از حمله صهیونیست ها گفت: برای تبادل پیام با آمریکا نیازی به کشورهای واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می دهد. تماس کشورها با ما با هدف اعلام همبستگی با ایران و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی بود. با وزرای خارجه که پس از حمله رژیم صهیونیستی با ما تماس گرفتند، درباره مشکلات کنونی منطقه رایزنی و تبادل نظر کردیم، زیرا شرایط منطقه همچنان بحرانی است و ادامه این رایزنی ها کاملا طبیعی است.

عراقچی که امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته بود، ادامه داد: اروپایی ها مانند آمریکا که به رژیم صهیونیستی کمک های مالی، نظامی، سیاسی و حقوقی کرده اند، با این رژیم و در بسیاری از رژیم صهیونیستی همکاری کردند. جنایات رژیم در منطقه شریک هستند، بنابراین موضع دوجانبه آن در حمله به ایران قابل پیش بینی بود و نباید تعجب برانگیز باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با توجه به موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال جزایر سه گانه ایرانی گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد باقی خواهد ماند و ما از هیچکس به این معنا راضی نیستیم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.